Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Anorganik Kimya Lab. 2

Dersin Kodu : KM 228

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. SELAHATTİN SERİN
Prof.Dr. OSMAN SERİNDAĞ
Doç.Dr. EMEL YILDIZ
Prof.Dr. BİLGEHAN GÜZEL

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1. Koordinasyon bileşiklerinin sentezlenmesi.
2. Sentezlenen komplekslerin manyetik özelliklerinin incelenmesi.
3. Çift ışınj yollu UV-Vis spektrofotometresinin kullanımı ve renk kavramı.
4. Tek ışın UV-Vis spektrofotometresi ile metal-ligand bağlanma stokiyometrisinin belirlenmesi.
5. FT-IR cihazı kullanımı ve koordinasyon bileşiklerindeki fonksiyonel grupların tespiti.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : KM 216 Anorganik Kimya 2

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Koordinasyon kimyasını uygulamalı olarak öğrenmek.

Dersin İçeriği : Koordinasyon komplekslerinin elde edilişi öğrenilir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Laboratuvar


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Koordinasyon bileşiklerinin elektronik spektrumu Föyde ve kitaptaki ilgili bölüm çalışılsın Deneysel Gözlem
2 Ligandların kuvvetliliği (spektrokimyasal seri) Föyde ilgili bölüm çalışılsın Deneysel Gözlem
3 Geometrik izomeri (cis-trans) Föyde ilgili bölüm çalışılsın Deneysel Gözlem
4 Tetraammin karbonato kobalt(III) nitratın hazırlanması Föyde ilgili bölüm çalışılsın Deneysel Gözlem
5 Manyetik duyarlılık Kitapta ilgili bölüm çalışılsın (Diğer kaynaklar 1) Deneysel Gözlem
6 UV-Vis spektrofotometre Kitapta ilgili bölüm çalışılsın (Diğer kaynaklar 2) Deneysel Gözlem
7 Ara sınav Föyde ilgili bölüm çalışılsın Sınav
8 Tetraammin bakır(II) sülfat hekzahidrat kompleksinin sentezi Föyde ilgili bölüm çalışılsın Deneysel Gözlem
9 Tetradentate (dört dişli) ligand sentezi Föyde ilgili bölüm çalışılsın Deneysel Gözlem
10 Bağlanma izomerisi Föyde ilgili bölüm çalışılsın Deneysel Gözlem
11 UV ile Koluşum sabitinin belirlenmesi Föyde ilgili bölüm çalışılsın Deneysel Gözlem
12 Bağlanma izomerisi sentez devamı Föyde ilgili bölüm çalışılsın Deneysel Gözlem
13 FT-IR ile yapı tayini Kitapta ilgili bölüm çalışılsın (Diğer kaynaklar 2) Deneysel Gözlem
14 Mazeret deneylerinin yapılması Föyde ilgili bölüm çalışılsın Deneysel Gözlem
15 Final Sınavı Föyde ilgili bölüm çalışılsın Sınav
16/17 FİNAL SINAVI Föyde ilgili bölüm çalışılsın Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  1. Serin, S., Boztepe, H., Demetgül, C., Keleş, M., Avşar, G., (2005), Anorganik Kimya Laboratuar Uygulamarı (II), Ç.Ü. Fen Edebiyat Fakültesi Kimya Bölümü, Adana.
 1. Miessler G. L., Tarr D. A., Çeviri Editörleri: Prof. Dr. Nurcan Karacan, Prof. Dr. Perihan Gürkan, İnorganik Kimya, Palme Yayıncılık.
 2. Skoog, Holler, Nieman, Çeviri Editörleri: Prof. Dr. Esma Kılıç, Prof. Dr. Fitnat Köseoğlu, Prof. Dr. Hamza YILMAZ, Enstrümental Analiz İlkeleri, Bilim Yayıncılık.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 14 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Kimya alanında bilgisine güvenir, bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. 4
2 Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izler, algılar ve değerlendirebilir. 4
3 Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır ve bilgisini yenileyebilir. 2
4 Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir. 3
5 Öğrenmede ve bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrar ve toplam kalite bilincini algılayabilir. 5
6 Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. 5
7 Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarabilir. 3
8 Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. 2
9 Yaratıcı düşünmeyi öğrenir ve alanında sorunlara çözüm üretebilir. 4
10 Muhakeme yeteneğine sahiptir, bilgileri ilişkilendirebilir, bildiklerini uygulamaya aktarabilir. 3
11 Laboratuar düzeneklerini kurabilir ve tek başına karar verebilir. 5
12 Kimya alanında mevcut teknolojiyi izler ve katma değer kazandırabilir. 5
13 Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. 5
14 Bilgi paylaşımını bilir, takım çalışmasına katılabilir ve takımı yönlendirebilir. 5
15 Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 14 1 14
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 100
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4
Dersin AKTS Kredisi: 4