|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Program Geliştirme II |
|
Dersin Kodu |
: |
FDE 708 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Arş.Gör. UMUT HÜR YAŞAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Program geliştirmeyle ilgili temel kavramları açıklayabilmek. Program geliştirmede kullanılan tasarım ve modelleri kavrayabilmek. Program geliştirme sürecini ve planlamasını kavrayabilmek. Programın öğelerini tanımlayabilmek. Program değerlendirmede kullanılan kriterleri kavrayabilmek. Türkiye, Avrupa ve Amerika´da kullanılan yeni programları inceleyip anlayabilmek.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Program geliştirmenin farklı temellerini açıklamak, program tasarımı ve modellerini öğretmek, program geliştirme sürecini kavratmak, eğitimdeki yeni yönelimleri öğretmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Temel kavramlar, program geliştirmenin kuramsal temelleri, eğitim programı tasarımı ve modeller, yabancı dil eğitim-öğretiminde program geliştirme süreci, yabancı dil eğitim-öğretimi programları ile ilgili etkin öğrenme, çoklu zekâ, işbirliğine dayalı öğrenme, yaşam boyu öğrenme, yapılandırmacılık, yaratıcı düşünme, vb. yeni yönelimler. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dönem içeriğinin tanıtılması |
Yok |
Düz anlatım, soru ve cevap, tartışma |
|
2 |
Eğitim Programının Hedefleri ve Çeşitleri |
yabancı dil (fransızca) ders kitaplarının incelenmesi |
Düz anlatım, soru ve cevap, tartışma |
|
3 |
Hedeflerin Taksonomik Sıralanması |
yabancı dil (fransızca) dersinin hedeflerinin incelenmesi |
Düz anlatım, soru ve cevap, tartışma |
|
4 |
İçerik Düzenleme ve içerik düzenleme yaklaşımları |
yabancı dil (fransızca) ders içeriklerinin incelenmesi |
Düz anlatım, soru ve cevap, tartışma |
|
5 |
Öğretme ve Öğrenme Süreçleri |
Üniversitelerde Öğretme ve öğrenme sürecinin analiz edilmesi |
Düz anlatım, soru ve cevap, tartışma |
|
6 |
Ölçme ve Değerlendirme Süreçleri |
Okullarda kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerinin belirlenmesi |
Düz anlatım, soru ve cevap, tartışma |
|
7 |
Değerlendirme |
Yapılan çalışmaların raporlaştırılması |
Düz anlatım, soru ve cevap, tartışma |
|
8 |
Ara Sınav |
Dönem boyunca işlenen konular |
Açık uçlu sorular |
|
9 |
Yabancı dil (fransızca) öğretme ve öğrenme süreçleri |
Üniversitelerde Öğretme ve öğrenme sürecinin analiz edilmesi |
Düz anlatım, soru ve cevap, tartışma |
|
10 |
Yabancı dil (fransızca) ölçme ve değerlendirme süreçleri |
Okullarda kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerinin belirlenmesi |
Düz anlatım, soru ve cevap, tartışma |
|
11 |
Program Değerlendirme Yaklaşımları |
Eğitim programının incelenmesi |
Düz anlatım, soru ve cevap, tartışma |
|
12 |
Program Geliştirmede Yeni Yönelimler |
Geçmiş programların irdelenmesi |
Düz anlatım, soru ve cevap, tartışma |
|
13 |
Türkiye´de kullanılan yeni programların incelenmesi |
Eğitim programının incelenmesi |
Düz anlatım, soru ve cevap, tartışma |
|
14 |
Avrupa ve Amerika´da kullanılan yeni programların incelenmesi |
Eğitim programının incelenmesi |
Düz anlatım, soru ve cevap, tartışma |
|
15 |
Dönemin değerlendirilmesi |
Yapılan çalışmaların raporlaştırılması |
Düz anlatım, soru ve cevap, tartışma |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Dönem boyunca işlenen konular |
Açık uçlu sorular |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Sönmez, Veysel. (1990), Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı, Ankara.
Varış, Fatma. (1997), Eğitimde Program Geliştirme, Teori ve Teknikler, Ankara.Güneş ve Diğerleri(2006) Okul Deneyimi Anı Yayıncılık Ankara
Fakülte – Okul İşbirliği (1998), YÖK/Dünya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi. Ankara.
Demirel, Özcan. (2007), Program Geliştirme, Ankara: Pegem A Yayıncılık
Ertürk, Selahattin. (1994), Eğitimde Program Geliştirme, Ankara: Meteksan.
Fidan, Nurettin. (1985), Okulda Öğrenme ve Öğretme, Ankara.
Küçükahmet, Leyla. (2000), Eğitimde Program Geliştirme, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Özçelik, Durmuş Ali. (1987), Eğitim Programları ve Öğretim, Ankara.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fransız Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini açıklama. |
5 |
|
2 |
Dilbilimin, Fransızca dilbilgisinin, Fransız edebiyatının ve yabancı dil eğitiminin ileri düzeyi kavram ve ilkelerini açıklama. |
4 |
|
3 |
Fransızca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirme. |
5 |
|
4 |
Fransızca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimleme. |
3 |
|
5 |
Yabancı dil olarak Fransızcanın alanlarını ve işlevlerini açıklama. |
3 |
|
6 |
Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklama. |
5 |
|
7 |
Fransızca´dan Türkçe´ye / Türkçe´den Fransızca´ya yapılan çevirilerde yöntem, teknik ve stratejilerin uygunlanması. |
0 |
|
8 |
Tez yazabilme. |
5 |
|
9 |
Edebî eserleri inceleme yöntem ve kuramlarının uygulanması. |
0 |
|
10 |
Edebiyatta anlatı teknik ve yöntemlerini tanımlama. |
0 |
|
11 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. |
5 |
|
12 |
Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlama. |
5 |
|
13 |
Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanma. |
5 |
|
14 |
Fransız diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenme. |
4 |
|
15 |
Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olma. |
3 |
|
16 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme |
5 |
|
17 |
Fransız dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma. |
5 |
|
18 |
Fransızca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunma. |
5 |
|
19 |
Fransız dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilme.
|
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
12 |
36 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
12 |
12 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
12 |
12 |
|
Toplam İş Yükü: | 144 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|