Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Korozyon 2

Dersin Kodu : KMY408

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. MEHMET ERBİL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Öğrenciler, 1-Korozyon türleri ve termodinamiği hakkında bilgi sahibi olur. 2- Korozyonun önlenmesi yöntemlerini öğrenir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Korozyonun önemi, termodinamik incelenmesi, türleri, korozyon hızının belirlenmesi.

Dersin İçeriği : Korozyon hızı ve ölçüm teknikleri, korozyonun önlenmesi, anodik ve katodik koruma, inhibitörler

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Korozyonun Önemi, Korozyonun Termodinamiği. İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. Konu Anlatımı, Örneklendirme, Tartışma.
2 Korozyonun Sınıflandırılması, Korozyon Türleri. İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. Konu Anlatımı, Örneklendirme, Tartışma.
3 Korozyon Türleri. Öğrencilerin Bireysel Sunum Hazırlamaları ve Sunumları, Konu Anlatımı.
4 Korozyon Türleri. Öğrencilerin Bireysel Sunum Hazırlamaları ve Sunumları, Konu Anlatımı.
5 Korozyon Türleri. Öğrencilerin Bireysel Sunum Hazırlamaları ve Sunumları, Konu Anlatımı.
6 Korozyon Hızının Belirlenmesi (Elektrokimyasal Olmayan ve Elektrokimyasal Yöntemler, Tafel Ekstrapolasyonu ve Polarizasyon Direnci Yöntemi). İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. Konu Anlatımı, Örneklendirme, Tartışma.
7 Korozyon Hızının Belirlenmesi (Alternatif Akım İmpedansı Yöntemi). İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. Konu Anlatımı, Örneklendirme, Tartışma.
8 Ara Sınav
9 Atmosferik Korozyon, Toprakta ve Betonerme Yapılarda Korozyon İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. Konu Anlatımı, Örneklendirme, Tartışma.
10 Yüksek Sıcaklık Korozyonu, Buhar Kazanlarında Korozyon İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. Konu Anlatımı, Örneklendirme, Tartışma.
11 Korozyonun Önlenmesi (Malzeme İle İlgili Önlemler, Ortam İle İlgili Önlemler). İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. Konu Anlatımı, Örneklendirme, Tartışma.
12 Korozyonun Önlenmesi (Malzeme/Ortam Ara Yüzeyinde Alınacak Önlemler, Ara Yüzey Potansiyelinin Değiştirilmesi). İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. Konu Anlatımı, Örneklendirme, Tartışma.
13 Korozyonun Önlenmesi (Ara Yüzey Potansiyelinin Değiştirilmesi, İnhibitörler). İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. Konu Anlatımı, Örneklendirme, Tartışma.
14 İnhibitör Etkinliğinin Belirlenmesi. İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. Konu Anlatımı, Örneklendirme, Tartışma.
15 İnhibitörlerin Sınıflandırılması. İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. Konu Anlatımı, Örneklendirme, Tartışma.
16/17 Final Sınavı.


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Korozyon (İlkeler-Önlemler), Prof.Dr.Mehmet ERBİL, Poyraz Ofset, Ankara, 2012.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Kimya alanında bilgisine güvenir, bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. 5
2 Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izler, algılar ve değerlendirebilir. 4
3 Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır ve bilgisini yenileyebilir. 3
4 Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir. 5
5 Öğrenmede ve bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrar ve toplam kalite bilincini algılayabilir. 4
6 Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. 3
7 Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarabilir. 5
8 Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. 3
9 Yaratıcı düşünmeyi öğrenir ve alanında sorunlara çözüm üretebilir. 2
10 Muhakeme yeteneğine sahiptir, bilgileri ilişkilendirebilir, bildiklerini uygulamaya aktarabilir. 2
11 Laboratuar düzeneklerini kurabilir ve tek başına karar verebilir. 5
12 Kimya alanında mevcut teknolojiyi izler ve katma değer kazandırabilir. 5
13 Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. 3
14 Bilgi paylaşımını bilir, takım çalışmasına katılabilir ve takımı yönlendirebilir. 2
15 Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 8 16
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü: 88
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.52
Dersin AKTS Kredisi: 4