Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Analitik Kimya Lab. 1

Dersin Kodu : KM 227

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. SİBEL IRMAK
Doç.Dr. ARİF HASANOĞLU
Prof.Dr. OKTAY ERBATUR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Grupların oluşturulması ve lab´da yapılacak deneylerle ilgili bilgiler
1. Grup katyonların analizi
2.Grup katyonların analizi
3.Grup katyonların analizi
4.Grup katyonların analizi
5.Grup katyonların analizi
1.Grup anyonların analizi
2.Grup anyonların analizi
3.Grup anyonların analizi
4.Grup anyonların analizi
5.Grup anyonların analizi

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Kalitatif katyon ve anyon analizlerini yapmak

Dersin İçeriği : Katyon ve anyon analizleri

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Öğrenci laboratuvarları


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Grupların Oluşturulması, Lab.’da yapılacak deneylerle ilgili bilgiler Sözlü anlatım
2 1.Grup Katyonların (Ag+, Hg2+2, Pb+2) Analizi Sözlü anlatım, deneysel çalışma
3 2.Grup Katyonların Analizi Sözlü anlatım, deneysel çalışma
4 3.Grup Katyonların (Al+3, Cr+3, Zn +2, Fe+3, Ni+2, Co+2, Mn+2) Analizi Sözlü anlatım, deneysel çalışma
5 4.Grup Katyonların (Ba+2, Ca+2, Mg+2, Sr+2) Analizi Sözlü anlatım, deneysel çalışma
6 5.Grup Katyonların (Na+, K+, NH4+) Analizi Sözlü anlatım, deneysel çalışma
7 Bilinmeyen Örnekte Katyon Analizi Deneysel çalışma
8 Ara Sınav ve konu tekrarı
9 Grupların Oluşturulması, Lab.’da yapılacak deneylerle ilgili bilgiler Sözlü anlatım
10 1.Grup Anyonların (CO3-2, C2O4-2, F-, SO3-2, AsO2-, PO4-3) Analizi Sözlü anlatım, deneysel çalışma
11 2.Grup Anyonların (SO4-2, CrO4-2) Analizi Sözlü anlatım, deneysel çalışma
12 3.Grup Anyonların(S-2, Fe(CN)6-3, Fe(CN)6-2) Analizi Sözlü anlatım, deneysel çalışma
13 4.Grup Anyonların (S2O3-2, Cl-, SCN-, Br-, I-) Analizi Sözlü anlatım, deneysel çalışma
14 5.Grup Anyonların (ClO3-, BO2-, NO2-, NO3-) Analizi Sözlü anlatım, deneysel çalışma
15 Bilinmeyen Örnekte Anyon Analizi Deneysel çalışma
16/17 Final Sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Analitik Kimya Lab. Föyü
 Esma Kılıç; Hamza Yılmaz. Analitik Kimya Temel İlkeler, Sekizinci Baskı, Bilim Yayıncılık, Ankara
 Kalitatif Analiz ders ve lab.kitabı, Prof.Dr.Turgut Gündüz
 Kantitatif Analiz ders ve lab.kitabı, Prof.Dr.Turgut Gündüz
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 90
    Ödev/Proje/Diğer 1 10
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Kimya alanında bilgisine güvenir, bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. 4
2 Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izler, algılar ve değerlendirebilir. 2
3 Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır ve bilgisini yenileyebilir. 5
4 Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir. 4
5 Öğrenmede ve bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrar ve toplam kalite bilincini algılayabilir. 3
6 Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. 0
7 Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarabilir. 4
8 Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. 3
9 Yaratıcı düşünmeyi öğrenir ve alanında sorunlara çözüm üretebilir. 4
10 Muhakeme yeteneğine sahiptir, bilgileri ilişkilendirebilir, bildiklerini uygulamaya aktarabilir. 4
11 Laboratuar düzeneklerini kurabilir ve tek başına karar verebilir. 5
12 Kimya alanında mevcut teknolojiyi izler ve katma değer kazandırabilir. 3
13 Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. 3
14 Bilgi paylaşımını bilir, takım çalışmasına katılabilir ve takımı yönlendirebilir. 5
15 Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 104
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.16
Dersin AKTS Kredisi: 4