|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Analitik Kimya Lab. 1 |
|
Dersin Kodu |
: |
KM 227 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. SİBEL IRMAK Doç.Dr. ARİF HASANOĞLU Prof.Dr. OKTAY ERBATUR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Grupların oluşturulması ve lab´da yapılacak deneylerle ilgili bilgiler 1. Grup katyonların analizi 2.Grup katyonların analizi 3.Grup katyonların analizi 4.Grup katyonların analizi 5.Grup katyonların analizi 1.Grup anyonların analizi 2.Grup anyonların analizi 3.Grup anyonların analizi 4.Grup anyonların analizi 5.Grup anyonların analizi
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Kalitatif katyon ve anyon analizlerini yapmak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Katyon ve anyon analizleri |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Öğrenci laboratuvarları |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Grupların Oluşturulması, Lab.’da yapılacak deneylerle ilgili bilgiler |
|
Sözlü anlatım |
|
2 |
1.Grup Katyonların (Ag+, Hg2+2, Pb+2) Analizi |
|
Sözlü anlatım, deneysel çalışma |
|
3 |
2.Grup Katyonların Analizi |
|
Sözlü anlatım, deneysel çalışma |
|
4 |
3.Grup Katyonların (Al+3, Cr+3, Zn +2, Fe+3, Ni+2, Co+2, Mn+2) Analizi |
|
Sözlü anlatım, deneysel çalışma |
|
5 |
4.Grup Katyonların (Ba+2, Ca+2, Mg+2, Sr+2) Analizi |
|
Sözlü anlatım, deneysel çalışma |
|
6 |
5.Grup Katyonların (Na+, K+, NH4+) Analizi |
|
Sözlü anlatım, deneysel çalışma |
|
7 |
Bilinmeyen Örnekte Katyon Analizi |
|
Deneysel çalışma |
|
8 |
Ara Sınav ve konu tekrarı |
|
|
|
9 |
Grupların Oluşturulması, Lab.’da yapılacak deneylerle ilgili bilgiler |
|
Sözlü anlatım |
|
10 |
1.Grup Anyonların (CO3-2, C2O4-2, F-, SO3-2, AsO2-, PO4-3) Analizi |
|
Sözlü anlatım, deneysel çalışma |
|
11 |
2.Grup Anyonların (SO4-2, CrO4-2) Analizi |
|
Sözlü anlatım, deneysel çalışma |
|
12 |
3.Grup Anyonların(S-2, Fe(CN)6-3, Fe(CN)6-2) Analizi |
|
Sözlü anlatım, deneysel çalışma |
|
13 |
4.Grup Anyonların (S2O3-2, Cl-, SCN-, Br-, I-) Analizi |
|
Sözlü anlatım, deneysel çalışma |
|
14 |
5.Grup Anyonların (ClO3-, BO2-, NO2-, NO3-) Analizi |
|
Sözlü anlatım, deneysel çalışma |
|
15 |
Bilinmeyen Örnekte Anyon Analizi |
|
Deneysel çalışma |
|
16/17 |
Final Sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Analitik Kimya Lab. Föyü
Esma Kılıç; Hamza Yılmaz. Analitik Kimya Temel İlkeler, Sekizinci Baskı, Bilim Yayıncılık, Ankara
Kalitatif Analiz ders ve lab.kitabı, Prof.Dr.Turgut Gündüz
Kantitatif Analiz ders ve lab.kitabı, Prof.Dr.Turgut Gündüz
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
90 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
10 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Kimya alanında bilgisine güvenir, bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. |
4 |
|
2 |
Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izler, algılar ve değerlendirebilir. |
2 |
|
3 |
Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır ve bilgisini yenileyebilir. |
5 |
|
4 |
Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir. |
4 |
|
5 |
Öğrenmede ve bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrar ve toplam kalite bilincini algılayabilir. |
3 |
|
6 |
Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. |
0 |
|
7 |
Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarabilir. |
4 |
|
8 |
Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. |
3 |
|
9 |
Yaratıcı düşünmeyi öğrenir ve alanında sorunlara çözüm üretebilir. |
4 |
|
10 |
Muhakeme yeteneğine sahiptir, bilgileri ilişkilendirebilir, bildiklerini uygulamaya aktarabilir. |
4 |
|
11 |
Laboratuar düzeneklerini kurabilir ve tek başına karar verebilir. |
5 |
|
12 |
Kimya alanında mevcut teknolojiyi izler ve katma değer kazandırabilir. |
3 |
|
13 |
Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. |
3 |
|
14 |
Bilgi paylaşımını bilir, takım çalışmasına katılabilir ve takımı yönlendirebilir. |
5 |
|
15 |
Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
2 |
2 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 104 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.16 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|