Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Herbisitlerde Kalıntı

Dersin Kodu : BK-597

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. SİBEL UYGUR
Prof.Dr. FEYZULLAH NEZİHİUYGUR

Dersin Öğrenme Kazanımları : - Herbisitlerin parçalanma yollarını öğrenmek,
-Bunları etkileyen faktörleri bilmek,
-Herbisit kalıntı sorununun oluşmaması için gerekenleri bilmektir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Özellikle mikrobiyal ve kimyasal yollarla parçalanan herbisitlerde karşılaşılan kalıntı problemleri, mekanizması ve etkileyen faktörler ve oluşturacağı problemleri giderilmesini öğrenmek bu dersin amacıdır.

Dersin İçeriği : Dünyada en çok kullanılan pestisit grubu olan herbisitlerin daimi ve yanlış kullanım sonucu yarattığı sorunlardan biride kalıntı problemidir. Özellikle mikrobiyal ve kimyasal yollarla parçalanan herbisitlerde karşılaşılan kalıntı problemleri, mekanizması ve etkileyen faktörler bu dersin konusudur. Uygulandığı tarım alanları topraklarından, elde edilen ürüne kadar farklı şekillerde karşımıza çıkan kalıntı sorunu nasıl ortadan kaldırılabilir yine bu derste incelenecektir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik, Laboratuvar


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Yabancı Ot Mücadelesinde Kullanılan Kimyasallara Genel Bakış Önerilen kaynaklar Görsel
2 Herbisitlerde Toksitite Önerilen kaynaklar Görsel
3 Herbisitlere Toleranslık Önerilen kaynaklar Görsel
4 Kalıntı Analizlerinde Kullanılan Aletler Önerilen Kaynaklar Görsel
5 Kalıntı Analizlerinde Kullanılan Yöntemler Önerilen kaynaklar Görsel
6 2,4-D ve Hormon Terkipli İlaçların Kalıntı Sorunları Önerilen kaynaklar Görsel
7 Üre Grubu Herbisitlerin Kalıntı Sorunları Önerilen kaynaklar Görsel
8 Triazin Grubu Herbisitlerin Kalıntı Sorunları Önerilen kaynaklar Görsel
9 Nitrifenol ile Nitranilin ve Derivatların Kalıntı Sorunları Önerilen kaynaklar Görsel
10 Ara Sınav Yazılı
11 Herbisit Formülasyonları ve Formulasyonlardaki Madddelerden Dolayı Oluşan Kalıntı Sorunu Önerilen kaynaklar Görsel
12 Patent Süresi Dolmuş Etkili Maddelerdeki Kalıntı Sorunu Önerilen kaynaklar Görsel
13 Herbisitlerin Ruhsatlandırılması ile Kalıntı Sorunları Arasındaki İlişki Önerilen kaynaklar Görsel
14 Herbisitleri Kullanımındaki Yanlışlıklardan Dolayı Ortaya Çıkan Kalıntı Problemleri Önerilen kaynaklar Görsel
15 Çukurova Bölgesi´nde Kalıntı Probleminin Boyutları Önerilen kaynaklar Görsel
16/17 Yarıyıl Sınavı Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Maier-Bode, H., 1971. Herbizide und ihre Rückstande. Verlag Eugen Ulmer Stuttgart, 479 p.
 Öztürk, S., 1990. Tarım İlaçları. Hasad Yayıncılık, 523 s.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 5 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur 3
2 Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir 3
3 Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir 3
4 Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır 5
5 Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar 3
6 Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır 4
7 Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 5 12 60
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 14 14
Toplam İş Yükü: 140
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.6
Dersin AKTS Kredisi: 6