|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Herbisitlerde Kalıntı |
|
Dersin Kodu |
: |
BK-597 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. SİBEL UYGUR Prof.Dr. FEYZULLAH NEZİHİUYGUR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
- Herbisitlerin parçalanma yollarını öğrenmek, -Bunları etkileyen faktörleri bilmek, -Herbisit kalıntı sorununun oluşmaması için gerekenleri bilmektir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Özellikle mikrobiyal ve kimyasal yollarla parçalanan herbisitlerde karşılaşılan kalıntı problemleri, mekanizması ve etkileyen faktörler ve oluşturacağı problemleri giderilmesini öğrenmek bu dersin amacıdır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Dünyada en çok kullanılan pestisit grubu olan herbisitlerin daimi ve yanlış kullanım sonucu yarattığı sorunlardan biride kalıntı problemidir. Özellikle mikrobiyal ve kimyasal yollarla parçalanan herbisitlerde karşılaşılan kalıntı problemleri, mekanizması ve etkileyen faktörler bu dersin konusudur. Uygulandığı tarım alanları topraklarından, elde edilen ürüne kadar farklı şekillerde karşımıza çıkan kalıntı sorunu nasıl ortadan kaldırılabilir yine bu derste incelenecektir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik, Laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Yabancı Ot Mücadelesinde Kullanılan Kimyasallara Genel Bakış |
Önerilen kaynaklar |
Görsel |
|
2 |
Herbisitlerde Toksitite |
Önerilen kaynaklar |
Görsel |
|
3 |
Herbisitlere Toleranslık |
Önerilen kaynaklar |
Görsel |
|
4 |
Kalıntı Analizlerinde Kullanılan Aletler |
Önerilen Kaynaklar |
Görsel |
|
5 |
Kalıntı Analizlerinde Kullanılan Yöntemler |
Önerilen kaynaklar |
Görsel |
|
6 |
2,4-D ve Hormon Terkipli İlaçların Kalıntı Sorunları |
Önerilen kaynaklar |
Görsel |
|
7 |
Üre Grubu Herbisitlerin Kalıntı Sorunları |
Önerilen kaynaklar |
Görsel |
|
8 |
Triazin Grubu Herbisitlerin Kalıntı Sorunları |
Önerilen kaynaklar |
Görsel |
|
9 |
Nitrifenol ile Nitranilin ve Derivatların Kalıntı Sorunları |
Önerilen kaynaklar |
Görsel |
|
10 |
Ara Sınav |
|
Yazılı |
|
11 |
Herbisit Formülasyonları ve Formulasyonlardaki Madddelerden Dolayı Oluşan Kalıntı Sorunu |
Önerilen kaynaklar |
Görsel |
|
12 |
Patent Süresi Dolmuş Etkili Maddelerdeki Kalıntı Sorunu |
Önerilen kaynaklar |
Görsel |
|
13 |
Herbisitlerin Ruhsatlandırılması ile Kalıntı Sorunları Arasındaki İlişki |
Önerilen kaynaklar |
Görsel |
|
14 |
Herbisitleri Kullanımındaki Yanlışlıklardan Dolayı Ortaya Çıkan Kalıntı Problemleri |
Önerilen kaynaklar |
Görsel |
|
15 |
Çukurova Bölgesi´nde Kalıntı Probleminin Boyutları |
Önerilen kaynaklar |
Görsel |
|
16/17 |
Yarıyıl Sınavı |
|
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Maier-Bode, H., 1971. Herbizide und ihre Rückstande. Verlag Eugen Ulmer Stuttgart, 479 p.
Öztürk, S., 1990. Tarım İlaçları. Hasad Yayıncılık, 523 s.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur |
3 |
|
2 |
Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir |
3 |
|
3 |
Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir |
3 |
|
4 |
Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır |
5 |
|
5 |
Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar |
3 |
|
6 |
Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır |
4 |
|
7 |
Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
12 |
60 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
14 |
14 |
|
Toplam İş Yükü: | 140 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|