Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Bioindikatör Böcekler |
|
Dersin Kodu |
: |
BK-594 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. EKREM ATAKAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bioindikatör böceklerin genel özelliklerini öğrenir. Kirleticilerin bioindikatör böcekler üzerine birincil ve ikincil etkilerini öğrenir. Çevre kirliliği araştrmalarında bal arılarının biyoindikatör olarak rolünü ve önemini kavrar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Endüstril atıkları tarımsal üretim alanlarında kullanımları gün geçtikçe kimyasallar (pestisitler kimyevi gübreler) kırsal alanlarda da olumsuz etkilerini gün geçtikçe daha çok göstermektedirler Tüm kirleticiler (sanayii ,evsel artıklar, tarımda kullanılan tüm organik ve organik olmayan kimyasal bileşikler) bir arada topraklarda ve sularımızda değişik boyutlarda ortaya çıkan sorunlara neden olmaktadırlar. Bioindicator canlılar, çeşitli kirleticilere karşı farklı duyarlılıklar göstermekte olup, çevre kirliliğinin kontrol altında tutulması amacıyla kirlik çalışmalarda diğer klasik ölçüm yöntemlerine göre daha çok dikkate alınmaktadırlar |
|
Dersin İçeriği |
: |
Ders kapsamı içerisinde kirleticiler. Ve çevresel etkileri, kirlilik araşrırmalrında kullanılan böceklerin taksonomideki yerleri ve genel özellikleri, kirleticlerin böcekler üzerine değişik etkileri ve bunlardan yararlanma yolları ders içeriğinden bazılarıdır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Kirleticlere genel bakış |
Konuyla ilgili kaynak kitaplar ve notlar ile hazırlık |
Dersin sunusu |
|
2 |
Kirleticlere genel bakış (devam) |
Konuyla ilgili kaynak kitaplar ve notlar ile hazırlık |
Dersin sunusu |
|
3 |
Bioindikatör olarak kullanılan organizmaların tanınmaları ve genel özellikleri |
Konuyla ilgili kaynak kitaplar ve notlar ile hazırlık |
Dersin sunusu |
|
4 |
Bioindikatör olarak kullanılan organizmaların tanınmaları ve genel özellikleri (devam) |
Konuyla ilgili kaynak kitaplar ve notlar ile hazırlık |
Dersin sunusu ve uygulama materyali |
|
5 |
Bioindikatör olarak kullanılan organizmaların tanınmaları ve genel özellikleri (devam) |
Konuyla ilgili kaynak kitaplar ve notlar ile hazırlık |
Dersin sunusu |
|
6 |
Bioindikatör olarak kullanılan organizmaların tanınmaları ve genel özellikleri (devam) |
Konuyla ilgili kaynak kitaplar ve notlar ile hazırlık |
Dersin sunusu |
|
7 |
Bioindikatör olarak kullanılan organizmaların tanınmaları ve genel özellikleri (devam) |
Konuyla ilgili kaynak kitaplar ve notlar ile hazırlık |
Dersin sunusu ve uygulama materyali |
|
8 |
Uygulama |
Kollesksiyom materyalinin incelenmesi |
Değişik özellikteki suların incelenmesi |
|
9 |
Vize sınavı |
Konuyla ilgili kaynak kitaplar ve notlar ile işlenen konulara hazırlık |
|
|
10 |
Kirleticilerin biyoindikatör böcekler üzerindeki primer etkileri |
Konuyla ilgili kaynak kitaplar ve notlar ile hazırlık |
Dersin sunusu |
|
11 |
Kirleticilerin biyoindikatör böcekler üzerindeki primer etkileri |
Konuyla ilgili kaynak kitaplar ve notlar ile hazırlık |
Dersin sunusu |
|
12 |
Kirleticilerin biyoindikatör böcekler üzerindeki sekonder (ikincil) etkileri |
Konuyla ilgili kaynak kitaplar ve notlar ile hazırlık |
Dersin sunusu |
|
13 |
Kirleticilerin biyoindikatör böcekler üzerindeki sekonder (ikincil) etkileri |
Konuyla ilgili kaynak kitaplar ve notlar ile hazırlık |
Dersin sunusu |
|
14 |
Uygulama |
Kolleksiyon materyalinin incelenmesi |
Değişik özellikteki suların arazide incelenmesi |
|
15 |
Genel değerlendirme |
Konuyla ilgili kaynak kitaplar ve notlar ile hazırlık |
öğrencilerle konuların tartışılması |
|
16/17 |
Final sınavı |
Tüm ders notları ve reference kitaplarla final sınavına hazırlık |
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur |
2 |
|
2 |
Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir |
4 |
|
3 |
Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir |
2 |
|
4 |
Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır |
5 |
|
5 |
Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar |
4 |
|
6 |
Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır |
4 |
|
7 |
Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|