|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Arıtma Çamurları |
|
Dersin Kodu |
: |
CEV412 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. BELGİN BAYAT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Su ve atıksu arıtma tesislerinde oluşan çamurların fiziksel, kimyasal ve biyolojik özellikleri hakkında bilgiler verilir. Oluşacak çamur miktarını hesaplama, işleme ve bertaraf yötemlerini öğrenme ve uygulamaya geçirme örneklerle anlatılır. Oluşacak çamur miktarını azaltma, işleme ve bertaraf yötemleri geliştirme teknikleri anlatılır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Su ve atıksu arıtma tesislerinde oluşan çamurun; fiziksel , kimyasal ve biyolojik özelliklerini gözönünde bulundurarak uygulanan işlenme ve bertaraf yöntemleri ile stabil ve çevreye zararsız hale getirilmesini öğrenmek ve stabil ve zararsız hale gelmiş çamurun uzaklaştırılması ve nihai bertarafı hakkında bilgi sahibi olmaktr. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu derste su ve atıksu arıtma tesislerinde oluşan çamurların özellikleri anlatılarak oluşacak çamur miktarını hesaplama, işleme ve bertaraf yöntemlerinin tasarımını öğretilerek oluşacak çamur miktarını azaltma, işleme ve bertaraf yöntemleri geliştirme örneklerle gösterilmektedir.. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Arıtma çamurunun tanımı ve fiziksel, kimyasal ve biyolojik özellikleri |
Okuma, ödev ve Web tabanlı Öğrenme |
Düz anlatım, Projeksiyon ile anlatım. |
|
2 |
Arıtma çamurunun tanımı ve fiziksel, kimyasal ve biyolojik özellikleri |
Okuma, ödev ve Web tabanlı Öğrenme |
Düz anlatım, Projeksiyon ile anlatım. |
|
3 |
Çamur kaynakları |
Okuma, ödev ve Web tabanlı Öğrenme |
Düz anlatım, Projeksiyon ile anlatım, problem çözümü. |
|
4 |
Su ve atıksu arıtma tesislerinde oluşan çamur miktarının hesabı |
Okuma, ödev ve Web tabanlı Öğrenme |
Düz anlatım, Projeksiyon ile anlatım, problem çözümü. |
|
5 |
Su ve atıksu arıtma tesislerinde oluşan çamur miktarının hesabı |
Okuma, ödev ve Web tabanlı Öğrenme |
Düz anlatım, Projeksiyon ile anlatım, problem çözümü. |
|
6 |
Su ve atıksu arıtma tesislerinde oluşan çamur miktarının hesabı |
Okuma, ödev ve Web tabanlı Öğrenme |
Düz anlatım, Projeksiyon ile anlatım, problem çözümü. |
|
7 |
Çamur işleme ve bertarafında kullanılan yöntemler |
Okuma, ödev ve Web tabanlı Öğrenme |
Düz anlatım, Projeksiyon ile anlatım, problem çözümü. |
|
8 |
Çamur işleme ve bertarafında kullanılan yöntemler |
Okuma, ödev ve Web tabanlı Öğrenme |
Düz anlatım, Projeksiyon ile anlatım, problem çözümü. |
|
9 |
Ara sınav |
Okuma, ödev ve Web tabanlı Öğrenme |
Yazılı sınav |
|
10 |
Yoğunlaştırma sistemleri ve tasarım |
Okuma, ödev ve Web tabanlı Öğrenme |
Düz anlatım, Projeksiyon ile anlatım, problem çözümü. |
|
11 |
Stabilizasyon ( çamur çürütme ) sistemleri ve tasarım |
Okuma, ödev ve Web tabanlı Öğrenme |
Düz anlatım, Projeksiyon ile anlatım, problem çözümü. |
|
12 |
Şartlandırma, dezenfeksiyon yöntemleri |
Okuma, ödev ve Web tabanlı Öğrenme |
Düz anlatım, Projeksiyon ile anlatım, problem çözümü |
|
13 |
Suyunu alma ve sistemleri ve tasarım |
Okuma, ödev ve Web tabanlı Öğrenme |
Düz anlatım, Projeksiyon ile anlatım, problem çözümü. |
|
14 |
Kurutma ve kompostlaştırma |
Okuma, ödev ve Web tabanlı Öğrenme |
Düz anlatım, Projeksiyon ile anlatım, problem çözümü. |
|
15 |
Nihai bertaraf yöntemleri |
Okuma, ödev ve Web tabanlı Öğrenme |
Düz anlatım, Projeksiyon ile anlatım, problem çözümü. |
|
16/17 |
Yarıyıl sonu sınavı |
Okuma, ödev ve Web tabanlı Öğrenme |
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Powerpoint şeklinde hazırlanmış Arıtma Çamurları Ders Notu (Prof.Dr. Belgin Bayat, 2013).
Filibeli A., 1996. Arıtma Çamurlarının İşlenmesi,Dokuz Eylül Üniv. Yayınları, İZMİR.
Metcallf and Eddy (Eds.) 1991( 3rd. edt.). Wastewater Engineering- Treatment, Disposal and Reuse, McGraw-Hill Publications,SINGAPORE.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma |
5 |
|
2 |
Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme |
5 |
|
3 |
Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi |
5 |
|
4 |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi |
5 |
|
5 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi |
5 |
|
6 |
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi |
4 |
|
7 |
Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme |
5 |
|
8 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme |
5 |
|
9 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme |
5 |
|
10 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma |
4 |
|
11 |
Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme |
4 |
|
12 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci |
5 |
|
13 |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık |
5 |
|
14 |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak |
5 |
|
15 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
2 |
26 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
3 |
39 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
2 |
2 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 71 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.84 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|