|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Homojen Katalizörler |
|
Dersin Kodu |
: |
KM-556 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. SELAHATTİN SERİN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1) Katalize bir örnek: Katalitik döteryumlama
2) Hidroformilleme
3)Monsanto asetik asit işlemi
4)Wacker (Smidt) işlemi
5)Wilkinson katalizörü ile hidrojenlenme
6)Olefin metatezi
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
KM-500 İleri İnorganik Kimya (ZORUNLU)
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Homojen katalizörlerlerin yapısı ve kullanım alanları hakkında bilgi verilmesii |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu derste organometalik Katalizörler ve mekanizmaları anlatılarak Katalitik Döteryumlama, Hidroformilleme, Monsanto Asetik Asit İşlemi, Wacker (Smidt) İşlemi, Wilkinson Katalizörü ile Hidrojenlenme, Olefin Metatezi gibi konular örnek verilerek bunların teorik ders ve örnekler yoluyla daha detaylı öğretilmektedir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
seminer salonu |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Katalize bir Örnek:Katailitik Döteryumlama |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, gösterim |
|
2 |
Katalize bir Örnek:Katailitik Döteryumlama (Devam) |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, gösterim |
|
3 |
Hidroformilleme ve mekanizmaları |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, gösterim |
|
4 |
Hidroformilleme ve mekanizmaları(Devam) |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, gösterim |
|
5 |
Monsanto Asetik Asit İşlemi |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, gösterim |
|
6 |
Monsanto Asetik Asit İşlemi (Devam) |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, gösterim |
|
7 |
Wacker (Smidt) İşlemi ve mekanizmaları |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, gösterim |
|
8 |
Ara sınav |
Ara sınav hazırlığı |
Ödevlendirme |
|
9 |
Wilkinson Katalizörü ile Hidrojenlenme |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, gösterim |
|
10 |
Wilkinson Katalizörü ile Hidrojenlenme (Devam) |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, gösterim |
|
11 |
Olefin Metatezi ve mekanizmaları |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, gösterim |
|
12 |
Olefin Metatezi ve mekanizmaları(Devam) |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, gösterim |
|
13 |
Olefin Metatezi ve mekanizmaları (Devam) |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, gösterim |
|
14 |
Öğrenci Ödev Sunumları |
Güncel Kaynaklar ve Makaleler
(Öğrenciler) |
Düz anlatım, gösterim |
|
15 |
Öğrenci Ödev Sunumları(Devam) |
Güncel Kaynaklar ve Makaleler
(Öğrenciler) |
Düz anlatım, gösterim |
|
16/17 |
Final sınavı |
Final sınavına hazırlık |
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Gary L. Miessler, Donald A.Tarr, Anorganik Kimya Kitabı
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Kimya alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. |
4 |
|
2 |
Kimya alanında uygulanan teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. |
4 |
|
3 |
Alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olur, inceleme, öğrenme ve uygulama yetkinliği kazanır. |
5 |
|
4 |
Kurumsal modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve karşılaşılan sorunları çözümler. |
4 |
|
5 |
Kendi alanında bilimsel gelişmeleri takip eder. |
5 |
|
6 |
Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. |
4 |
|
7 |
Yeni durumlara uyum ve sorun çözebilme becerisi kazanır. |
4 |
|
8 |
Alanında yeni teknolojiye ulaşır. |
5 |
|
9 |
Alanında bağımsız ve takımlarda çalışma ve sorumluluk alma yetkinliği kazanır. |
4 |
|
10 |
Alanında yönlenmeleri izler, karmaşık durumlarda çözümlenme yetkinliği kazanır. |
4 |
|
11 |
Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. |
4 |
|
12 |
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
5 |
|
13 |
Yaşam alanları ve koşullarını ilgilendiren sorunlara bilimsel yaklaşımlarda bulunarak çözüm üretir, bulunduğu çevreyibilgilendirerek bilinçlendirir. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
4 |
4 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 122 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.88 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|