Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Chemical Thermodynamics

Dersin Kodu : KM-531

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. HALİME ÖMÜR PAKSOY

Dersin Öğrenme Kazanımları : Kimyasal termodinamik ve klasik termodinamik karşılaştırılmasını öğrenir.
Termodinamik yasaları ve uygulamalarından örnekler öğrenir.
Termodinamik hesaplama yöntemlerini öğrenir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Termodinamiğin yasalarının akışkanlara uygulanması ve ekserji analizinin tanıtılması

Dersin İçeriği : Akışkanların PVT özellikleri, Termodinamiğin birinci ve ikinci yasaları, akışkanların termodinamiği, ekserji analizi

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Giiriş- kimyasal termodinamik Ders notları ve kaynak kitaplar Ders anlatımı ve problem çözümü
2 Termodinamikte matematiksel yöntemler Ders notları ve kaynak kitaplar Ders anlatımı ve problem çözümü
3 Termodinamiğin birinci yasası Ders notları ve kaynak kitaplar Ders anlatımı ve problem çözümü
4 Birinci yasanın gazlara uygulanması Ders notları ve kaynak kitaplar Ders anlatımı ve problem çözümü
5 Termodinamiğin ikinci yasası Ders notları ve kaynak kitaplar Ders anlatımı ve problem çözümü
6 Denge Ders notları ve kaynak kitaplar Ders anlatımı ve problem çözümü
7 Faz değişimlerine Gibbs fonksiyonunun uygulanması Ders notları ve kaynak kitaplar Ders anlatımı ve problem çözümü
8 Vize Ders notları ve kaynak kitaplar Ders anlatımı ve problem çözümü
9 Kimyasal değişimlere Gibbs fonksiyonunun uygulanması Ders notları ve kaynak kitaplar Ders anlatımı ve problem çözümü
10 Faz kuralı Ders notları ve kaynak kitaplar Ders anlatımı ve problem çözümü
11 İdeal ve seyreltik çözeltiler Ders notları ve kaynak kitaplar Ders anlatımı ve problem çözümü
12 Aktiflik ve artık Gibbs fonksiyonları Ders notları ve kaynak kitaplar Ders anlatımı ve problem çözümü
13 Kısmi ve artık molar özellikler Ders notları ve kaynak kitaplar Ders anlatımı ve problem çözümü
14 Çözeltilerde Gibbs fonksiyonu değişimleri Ders notları ve kaynak kitaplar Ders anlatımı ve problem çözümü
15 Ekserji analizi Ders notları ve kaynak kitaplar Ders anlatımı ve problem çözümü
16/17 Ekserji analizi örnekleri Ders notları ve kaynak kitaplar Ders anlatımı ve problem çözümü


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Chemical Thermodynamics – Basic Concepts and Methods Irving M. Klotz, Robert M. Rosenberg Wiley, 2008
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 60
    Ödev/Proje/Diğer 4 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Kimya alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. 5
2 Kimya alanında uygulanan teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. 5
3 Alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olur, inceleme, öğrenme ve uygulama yetkinliği kazanır. 5
4 Kurumsal modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve karşılaşılan sorunları çözümler. 5
5 Kendi alanında bilimsel gelişmeleri takip eder. 5
6 Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. 5
7 Yeni durumlara uyum ve sorun çözebilme becerisi kazanır. 5
8 Alanında yeni teknolojiye ulaşır. 5
9 Alanında bağımsız ve takımlarda çalışma ve sorumluluk alma yetkinliği kazanır. 5
10 Alanında yönlenmeleri izler, karmaşık durumlarda çözümlenme yetkinliği kazanır. 5
11 Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. 5
12 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. 5
13 Yaşam alanları ve koşullarını ilgilendiren sorunlara bilimsel yaklaşımlarda bulunarak çözüm üretir, bulunduğu çevreyibilgilendirerek bilinçlendirir. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 5 20
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 10 20
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü: 139
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.56
Dersin AKTS Kredisi: 6