|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Sanat Eğitiminde Araştırma Yöntemleri I |
|
Dersin Kodu |
: |
RES 747 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSTAFA ÇAPAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. Görsel sanatlar eğitiminde bilimsel araştırmanın önemini tanımlar.
2. Bilimsel araştırma yöntemleri ile ilgili temel kavramları tanımlar.
3. Sanat eğitimi ile ilgili temel kavramları tanımlar.
4. Sanat eğitiminde bilimsel araştırma yöntemlerinin tarihsel gelişimini bilir.
5. Sanat eğitiminde araştırma yöntemlerinin ortaya çıkma nedenlerini açıklar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu ders, sanat eğitiminde bilimsel bir çalışmanın başlangıcından yayınlanmasına kadar olan sürecin kavranmasını amaçlar. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders, sanat eğitiminin araştırma alanlarını, sanat ve bilim ilişkisini, bilimsel okuryazarlığı, bilimsel araştırma yöntemlerini ve araştırma sürecini incelemeyi içerir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin içeriği, amaçları, ders programı, uygulanacak yöntemler, kullanılacak kaynakların tanıtımı ve proje konularının seçimi. |
Ders ile ilgili kaynaklar, proje konuları hazırlanır. |
Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
2 |
Görsel sanatlar eğitiminde bilimsel araştırmanın önemi. |
Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması |
Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
3 |
Bilimsel araştırma yöntemleri ile ilgili temel kavramlar. |
Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması |
Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
4 |
Bilimsel araştırma yöntemleri ile ilgili temel kavramlar. |
Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması |
Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
5 |
Sanat eğitimi ile ilgili temel kavramlar. |
Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması |
Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
6 |
Sanat eğitiminde bilimsel araştırma yöntemlerinin tarihsel gelişimi. |
Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması |
Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
7 |
Sanat eğitiminde bilimsel araştırma yöntemlerinin tarihsel gelişimi. |
Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması |
Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
8 |
Vize |
|
|
|
9 |
Sanat eğitiminde bilimsel araştırma önerisi hazırlama süreci. |
Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması |
Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
10 |
Sanat eğitiminde bilimsel araştırma önerisi hazırlama süreci. |
Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması |
Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
11 |
Sanat eğitiminde bilimsel araştırma önerisi hazırlama süreci. |
Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması |
Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
12 |
Sanat eğitiminde bilimsel araştırma önerisi hazırlama sürecini uygulama. |
Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması |
Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
13 |
Sanat eğitiminde bilimsel araştırma önerisi hazırlama sürecini uygulama. |
Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması |
Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
14 |
Sanat eğitiminde bilimsel araştırmaya yönelik olarak alanyazın ve kaynak tarama çalışması yapma. |
Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması |
Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
15 |
Sanat eğitimine yönelik bilimsel bir araştırma oluşturma. |
Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması |
Soru-cevap, anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
16/17 |
Final |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Eisner, E. (1991). The enlightened eye: Qualitative inquiry and the enhancement of educational practice. Macmillan & Co. New York.
Eisner, E. W. (1997). Educating Artistic Vision. The Macmillian Company. United States of America.
Eisner, E. W. ve M. D. Day. (2004). Handbook of Research and Policy in Art Education. National Art Education Association Lawrence Erlbaum Associates, Publishers. London.
La Pierre, S. D. ve E. Zimmerman. (1997). Research Methods and Methodologies for Art Education. National Art Education Assocation. Reston, Virginia.
Langer, S. K. (1957). Problems of Art. Charles Scribner’s Sons. New York.
May, W. (1993). "Teachers-as-researchers" or action research: What is it, and what good is it for art education? Studies in Art Education, 34 (2), 114-126.
Mayring, P. (2000). Nitel Sosyal Araştırmaya Giriş. (Çev Adnan Gümüş, M. Sezai Durgun), Adana. Baki Kitabevi.
Thistlewood, D. (1989). Critical Studies in Art Education. Longman. Burnt Mill, Harlow.
Stokrocki, M. (1997). Qualitative forms of research methods. In S. D. La Pierre, & E. Zimmerman (Eds.). Research methods and methodologies for art education (pp. 33-56).
Yıldırım, A. ve H. Şimşek. (2000). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayıncılık. Ankara.
Stokrocki, M. (1997). Qualitative forms of research methods. In S. D. La Pierre, & E. Zimmerman (Eds.). Research methods and methodologies for art education (pp. 33-56). National Art Education Assocation. Reston, Virginia.
Gablik, S. (1976). Progress in Art. Rizzoli. New York.
Kagan, M. (1993). Estetik ve Sanat Dersleri. (Çev Aziz Çalışlar). İmge Kitabevi. Ankara.
Kaptan, S. (1998). Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri. Tekışık Web Ofset. Ankara.
Karasar, N. (2002). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Nobel Yayın Dağıtım. Ankara.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
8 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sanatın üretim ve öğretim süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası kültürel unsurları tanır. |
2 |
|
2 |
Sanat eğitimi programında kullanılan öğretim, yöntem, teknik ve stratejileri açıklar. |
4 |
|
3 |
Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisine sahip olur. |
0 |
|
4 |
Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel , sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
5 |
|
5 |
Öğrencilerinin eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
3 |
|
6 |
Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar, programlar. |
3 |
|
7 |
Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. |
4 |
|
8 |
Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. |
3 |
|
9 |
Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanır, kültürel ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci oluşturur |
5 |
|
10 |
İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini bilir ve açıklar. |
0 |
|
11 |
Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır |
5 |
|
12 |
Alana ilişkin yabancı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir . |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
7 |
6 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
8 |
6 |
48 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
|
Toplam İş Yükü: | 138 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.52 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|