|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Sanat Metinleri İnceleme II |
|
Dersin Kodu |
: |
RES 744 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. BİRNUR ERALDEMİR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Sanat tarihinin farklı dönem ve üsluplarını bilir. Sanatla hayat arasındaki ilişkiyi çözümler. Sanat metinlerdeki kavramları çeşitli anlamlarıyla çözümler. Bir alan ve uygulama olarak, eleştiri metinlerini tartışmayı ve bu metinlere kendi tepkilerini yazmayı başarır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Sanat tarihinin uzak -yakın dönemlerine, sanatsal üsluplara ve sanatçıların üretim süreçlerine ilişkin yazınsal metinleri ve bu metinlerin temel kavramlarını karşılaştırmalı olarak incelemek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders 1960’lı yıllardan günümüze uzanan sanat eleştirisini ele alır ve karşılaştırmalı sanat eleştirisi incelemesine dayanmaktadır. Öğrencilerden, modern sonrası sanat çalışmalarının eleştirisini içeren sanat metinleri okumaları ve tartışmaları istenmektedir. Öğrenciler sunulan bilgi, araç ve kazandırılan deneyimle kendi sanat eleştirilerini yapma becerisini edinmektedir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Bölüm Yüksek Lisans Dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Derse giriş
|
Dersin içeriğinin ve kaynaklarının incelenmesi |
Sözlü anlatım |
|
2 |
Greenberg’e Tepkiler: Politikanın ve Feminizmin Dönüşü
|
Seçili metinleri okuma |
Tartışma ve değerlendirme |
|
3 |
Greenberg’e Tepkiler: Politikanın ve Feminizmin Dönüşü
|
Seçili metinleri okuma |
Tartışma ve değerlendirme |
|
4 |
Kültür Savaşları: Ekim ve Yeni Değerler
|
Seçili metinleri okuma |
Tartışma ve değerlendirme |
|
5 |
Kültür Savaşları: Ekim ve Yeni Değerler
|
Seçili metinleri okuma |
Tartışma ve değerlendirme |
|
6 |
Sergilerin Eleştirisi ve Değerlendirme Süreci
|
Seçili metinleri okuma |
Tartışma ve değerlendirme |
|
7 |
Kişisel Eleştiri Biçimleri |
Seçili metinleri okuma |
Tartışma ve değerlendirme |
|
8 |
Ara sınav |
Ara sınava hazırlanma |
Sözlü sınav |
|
9 |
Kişisel Eleştiri Biçimleri
|
Seçili metinleri okuma |
Tartışma ve değerlendirme |
|
10 |
Çağdaş Eleştiri
|
Seçili metinleri okuma |
Tartışma ve değerlendirme |
|
11 |
Çağdaş Eleştiri
|
Seçili Metinleri Okuma
|
Tartışma ve değerlendirme |
|
12 |
Öğrenci Sunumları |
Not kartları ve slayt hazırlama |
Sunum, tartışma ve yorumlama
|
|
13 |
Öğrenci Sunumları
|
Not kartları ve slayt hazırlama |
Sunum, tartışma ve yorumlama |
|
14 |
Öğrenci Sunumları
|
Not kartları ve slayt hazırlama |
Sunum, tartışma ve yorumlama |
|
15 |
Öğrenci Sunumları |
Not kartları ve slayt hazırlama |
Sunum, tartışma ve yorumlama |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Araştırma |
Araştırmaya dayalı makale |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Barrett, T. 2012. Sanatı Eleştirmek, Günceli Anlamak. (Çev. Gökçe Metin). İstanbul: Hayalperest.
Heartney, E. , Posner, H., Princenthal, N. Scott, S. 2007. After the Revolution Women Who Transformed Contemporary Art. Prestel
Wilson, M. 2013. How to Read Contemporary Art?. The MIT Press.
Joselit, David. 2012. After Art. Pricenton University Press.
Lee, P.M. 2012. Forgetting the Art World. The MIT Press
Connor, S. 2001. Post-modernist Kültür, Çağdaş Olanın Kuramlarına Bir Giriş. ( Çev. Doğan şahiner). İstanbul: YKY
Larrain, J.1995. İdeoloji ve Kültürel Kimlik, Modernite ve Üçüncü dünyanın Varlığı. (Çev. Neşe Nur Domaniç). İstanbul: Sarmal Yayınevi.
Shiner, L. 2010. Sanatın İcadı: Bir Kültür Tarihi.( Çev.İsmail Türkmen). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
Jay, M. (1989). Diyalektik İmgelem.(Çev.Ünsal Oskay). İstanbul: Ara Yayıncılık.
Şahiner, R. 2008. Sanatta Postmodern Kırılmalar ya da Modernin Yapıbozumu. İstanbul: Yeni İnsan Yayınevi.
Foster,H. Krauss,R. Bois,Y.A. 2005. Art Since 1900: Modernism, Antimodernism, Postmodernism. London: Thames& Hudson
Meecheam, P., Sheldon, J. 2004. Modern Art: A Critical İntroduction. Routledge
Touraine, A.1994. Modernliğin Eleştirisi. (Çev. Hülya Tufan). İstanbul: YKY
Habermas,J.L.1990. Postmodernizm. (Çev. Gülen Naliş). İstanbul: Kıyı Yayınları.
Harrison, C. 2002. Art in Theory 1900-2000: An Anthology of Changing Ideas. Blackwell Puplishing
Game, A. Toplumsalın Sökümü, Yapıbozumcu Bir Sosyolojiye Doğru. (Çev.Mehmet Küçük). Ankara: Dost Kitabevi Yayınları.
Karatani, K. 2008. Transkritik. ( Çev. Erkal Ünal). İstanbul: Metis
Adanır, O. 2008. Simulasyon Kuramı Üzerine Notlar ve Söyleşiler. İstanbul: Hayalet Kitap.
Sarup, M. 2004. Post-yapısalcılık ve Postmodernizm. (Çev. Abdülbaki Güçlü). Ankara: Bilim ve Sanat
Güngör, N. (Edt.).1999. Popüler Kültür ve İktidar. Ankara: Vadi Yayınları.
Kumar, K. 1999. Sanayi Sonrası Toplumdan Post-modern Topluma Çağdaş Dünyanın Yeni Kuramları. (Çev. Mehmet Küçük). Ankara: Dost Kitabevi Yay.
Yılmaz, M.(Edt.) 2012. Sanatın Günceli Güncelin Sanatı. Ankara: Ütopya
Connell, R.W. 1998. Toplumsal Cinsiyet ve iktidar.( Çev. Cem Soydemir). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
Çiğdem, A. 2004. Bir İmkan Olarak Modernite, Weber ve Habermas. İstanbul: İletişim Yayınları.
Leppert, R. 2009. Sanatta Anlamın Görüntüsü: İmgelerin Toplumsal İşlevi. (Çev. İsmail Türkmen). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
Bourdieu, P. 1999. Sanatın Kuralları. (Çev. Necmettin Kamil Sevil).İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
Heıdegger, M. 2007. Sanat Eserinin Kökeni. (Çev. Fatih Tepebaşılı) Ankara: De Ki Basım Dağıtım.
Karamustafa, G & Şengel, D. 1992. Bilgi Olarak Sanat Olgu Olarak Sanatçı: Yeni Ontoloji. İstanbul: a+A Plastik Sanatlar Derneği Yayın Dizisi.
Wilde, W.Sanatçı: Eleştirmen, Yalancı, Katil- Estetik ve Etik Üzerine.( Çev. Esin Soğancılar, Kaya Genç) İstanbul: İletişim Yayınları.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sanatın üretim ve öğretim süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası kültürel unsurları tanır. |
5 |
|
2 |
Sanat eğitimi programında kullanılan öğretim, yöntem, teknik ve stratejileri açıklar. |
0 |
|
3 |
Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisine sahip olur. |
0 |
|
4 |
Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel , sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
2 |
|
5 |
Öğrencilerinin eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
4 |
|
6 |
Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar, programlar. |
1 |
|
7 |
Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. |
1 |
|
8 |
Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. |
5 |
|
9 |
Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanır, kültürel ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci oluşturur |
5 |
|
10 |
İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini bilir ve açıklar. |
5 |
|
11 |
Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır |
4 |
|
12 |
Alana ilişkin yabancı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir . |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
6 |
84 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
16 |
16 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
8 |
8 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
8 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 158 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.32 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|