Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Günümüz Sanatı Sorunları I

Dersin Kodu : RES 713

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. BİRNUR ERALDEMİR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Sanatın tarihsel bir bilgi alanı olduğunu bilir.
Sanatın sosyolojik olay ve olgularla ilişkisini kavrar.
Sanatın ekonomik ve politik olaylarla ilişkisini çözümler.
Günümüz sanatındaki temel argümanları anlar ve anlamlandırır.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Günümüz sanatında karşımıza çıkan yeni eğilimleri ve kavramları sanatın tarihsel bütünlüğü içerisinde incelemek, onların sosyal siyasal ve ekonomik olgularla olan ilişkilerini çözümlemek ve böylece öğrencilerin kendi özgün çalışmalarını çağdaş sanat teorileri ve uygulamaları içinde doğru konumlandırmalarını sağlamak

Dersin İçeriği : Çağdaş sanat ve yaratıcı uygulamalarını kapsayan bu derste, 1900’lardan 1960´lara uzanan sanatı şekillendiren kültürel devrimler, eleştirel teoriler ve sanat tarihinin önemli olgular, yani 20.yüzyılda öne çıkan kavramlar, kübizm, sürrealizm, konstrüktivizm vb. bir dizi sanatsal yaklaşım incelenmektedir. Bu süreçte, öğrenciler görsel örnekleri , sözlü ve yazılı olarak yorumlayarak, önemli sanat sorunlarını tartışmakta ve çözümlemektedir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Bölüm Yüksek Lisans Dersliği


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Derse Giriş Dersin içeriğinin ve kaynaklarının incelenmesi Sözlü anlatım
2 19. Yüzyıla Genel Bakış Seçilmiş metinleri okuma Anlatma ve tartışma
3 20. Yüzyılda Öne Çıkan Kavramlar Seçilmiş metinleri okuma Anlatma ve tartışma
4 Kültürel Farklılıklar Araştırma Anlatma ve tartışma
5 Kübizm, Dadaizm, Sürrealizm ve Freud Seçilmiş metinleri okuma Anlatma ve tartışma, slayt inceleme
6 Konstrüktivizm ve Yapısalcılık Seçilmiş örnekleri inceleme Anlatma ve tartışma, slayt inceleme
7 Minimalizm ve Wittgenstein Seçilmiş metinleri okuma Anlatma ve tartışma, slayt inceleme
8 Ara sınav Ara sınava hazırlık Yazılı sınav
9 Modernizm Seçilmiş örnekleri inceleme Anlatma ve tartışma
10 Değişen Modernist Algı Seçilmiş metinleri okuma Anlatma ve tartışma
11 Sanatın Değişen İmgesi Seçilmiş metinleri okuma ve görsellleri inceleme Anlatma ve tartışma, slayt inceleme
12 Öğrenci Sunumları Not kartları ve slayt hazırlama Tartışma, slayt-video inceleme
13 Öğrenci Sunumları Not kartları ve slayt hazırlama Tartışma, slayt-video inceleme
14 Öğrenci Sunumları Not kartları ve slayt hazırlama Tartışma, slayt-video inceleme
15 Öğrenci Sunumları Not kartları ve slayt hazırlama Tartışma, slayt-video inceleme
16/17 Final Sınavı Araştırma Araştırmaya dayalı final tezi


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  The 20th Century Artbook, 2001, Hong Kong: Phaidon.
 Eagleyon, T. 1999.Posstmodernizmin Yanılsamaları.( Çev. Mehmet Küçük).İstanbul: Ayrıntı Yayınları
 Francalanci, E. L.2012. Nesnelerin Estetiği. ( Çev. Durdu Kundakçı). Ankara: Dost Kitabevi Yayınları.
 Leppert, R. 2009. Sanatta Anlamın Görüntüsü, İmgelerin Toplumsal İşlevi. İstanbul: Ayrıntı Yayınları
 Foster,H. Krauss,R. Bois,Y.A. 2005. Art Since 1900: Modernism, Antimodernism, Postmodernism. London: Thames& Hudson
  Shapiro. M. 2011. Modern Art. George Braziller Pub.
 Arnason, H.H., Mansfield,C.E. 2009. History of Art. Pearson Pub.
 Lee, P.M. 2012. Forgetting the Art World. The MIT Press
 Joselit, D. 2012. After Art. Pricenton University Press.
 Wilson, M. 2013. How to read Contemporary Art?. The MIT Press.
 Connell, R.W. 1998. Toplumsal Cinsiyet ve iktidar.( Çev. Cem Soydemir). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
 Taylor,C. 1995. Modernliğin Sıkıntıları. ( Çev. Uğur Canbilen). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
 Giddens, A. 1994. Modernliğin Sonuçları. (Çev. Ersin Kuşdil). İstanbul. Ayrıntı Yayınları.
 Ruhrberg, K.,Schneckenburger, M., Fricke, C., Honnef,K., Walther,F. 2012. Art of the 20th Century. Taschen
 Heartney, E. , Posner, H., Princenthal, N. Scott, S. 2007. After the Revolution Women Who Transformed Contemporary Art. Prestel
 Bolla, P. 2006. Sanat ve Estetik.(Çev. Kubilay Koş) İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
 Featherstone, M. (2005). Postmodernizm ve Tüketim Kültürü. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
 Jameson, J., Lyotard, F. & Habermas, J. (1990). Postmodernizm. İstanbul: Kıyı Yayınları.
 Küçük, M. (1993). Modernite Versus Postmodernite. Ankara: Vadi Yayınları.
 Bell, J. (2009). Sanatın Yeni Tarihi. (Çev.Ünlü, C., U., İleri, N. & Gürtuna, R. )İsytanbul: NTV Yayınları.
 Bozkurt, N. (1995). 20. Yüzyıl Düşünce Akımları: Yorumlar ve Eleştiriler. İstanbul: Sarmal Yayınevi.
 Demirkol, C., V. (2008). Batı Sanatında Modernizm ve Postmodernizm. İstanbul: Evrensel Basım Yayın.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 2 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sanatın üretim ve öğretim süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası kültürel unsurları tanır. 5
2 Sanat eğitimi programında kullanılan öğretim, yöntem, teknik ve stratejileri açıklar. 0
3 Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisine sahip olur. 0
4 Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel , sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 2
5 Öğrencilerinin eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 4
6 Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar, programlar. 1
7 Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. 1
8 Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. 5
9 Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanır, kültürel ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci oluşturur 5
10 İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini bilir ve açıklar. 5
11 Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır 4
12 Alana ilişkin yabancı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir . 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 20 40
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 148
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.92
Dersin AKTS Kredisi: 6