Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Desen II

Dersin Kodu : RES 738

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. MUSTAFA OKAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Canlı/ cansız bir varlığın biçimsel yapısını gözlemleyerek onu algılamaya çalışır ve çizgi ile iki boyutluluk sınırlarında onu görselleştirir.
Varlıkların biçimsel yapılarına yeni görevler yükleyerek görünenin arkasındaki anlamsal gerçeği yansıtır.
Çizginin dilini iyi kullanarak varlık biçimini biçimselliğe dönüştürür, estetik bir yapı oluşturur.
Varlıkların biçimsel yapılarına anlamlar kazandırarak özdeki karakteristik yapılarını çizgi ile ortaya koyar.
Varlıkların görünen yapılarından hareketle sanatsal değerlere ulaşır.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Plastik anlatım biçimlerinden birisi olan deseni estetik ve teknik olarak incelemek ve görsel sanatlardaki önemini kavramak.

Dersin İçeriği : Bu derste, canlı model, canlı ve cansız doğa ve İç-dış mekan çizimlerinde plan, ölçülendirme, ışık–gölge, leke, kompozisyon gibi elemanların incelenmesi yanında farklı çizer malzemelerin ve çizgi karakterlerinin anlatım olanakları araştırılmaktadır. Plastik bir anlatım aracı olarak kabul edilen desenin, nesnenin bilgisine ulaşmaktaki rolü ve estetik yorumlama biçimlerindeki görünümleri incelenmektedir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Desen Atölyesi


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Giriş, dersin içeriği ve kaynakları hakkında bilgi verme. Dersle İlgili kaynakları inceler Sözlü anlatım
2 Figüratif çözümlemeler ve detay uygulamaları Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösterme
3 Figüratif çözümlemeler ve detay uygulamaları Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösterme
4 Figüratif çözümlemeler ve detay uygulamaları Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösterme
5 Figüratif çözümlemeler ve detay uygulamaları Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösterme
6 Birden fazla nesnenin farklı malzemeler kullanılarak bir arada çizimi. Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösterme
7 Birden fazla nesnenin farklı malzemeler kullanılarak bir arada çizimi. Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösterme
8 Ara sınav Ara Sınava Hazırlanma Dosya İnceleme
9 Figüratif çözümlemeler; Mekan, uzam ve figür ilişkisi Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösterme
10 Figüratif çözümlemeler; Mekan, uzam ve figür ilişkisi Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösterme
11 Figüratif çözümlemeler; Mekan, uzam ve figür ilişkisi Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösterme
12 Figüratif çözümlemeler; Mekan, uzam ve figür ilişkisi Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösterme
13 Birden fazla nesnenin bir arada çizimi. Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösterme
14 Birden fazla nesnenin bir arada çizimi. Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösterme
15 Birden fazla nesnenin bir arada çizimi. Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösterme
16/17 Final sınavı Sınava Hazırlanma Dosya İnceleme


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Sale, T.Betti,C. 2008. Drawing: A Comtemporary Approach. Thomson.Wadsworth
 Simmons,S. Winer, A. 1998. Drawing: The Creative Process. Henry Holt&Co.
 Goldstein, N. 1993. Figure Drawing: The Structure, Anatomy and Expressive design of Human Form. Prentice Hall.
 Goldstein, N. 2005. The Art of Responsive Drawing. Pearson
 Chaet, B. 1988. The Art of Drawing. Henry Holt& Co.
 Edwards, B. 2012. Drawing on the Right Side of the Brain.London: Penguin
 Hale, R.B. Drawing Lessons from the Great Masters. New York: Watson-Guptill Publications.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 4 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sanatın üretim ve öğretim süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası kültürel unsurları tanır. 3
2 Sanat eğitimi programında kullanılan öğretim, yöntem, teknik ve stratejileri açıklar. 2
3 Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisine sahip olur. 5
4 Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel , sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 4
5 Öğrencilerinin eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 3
6 Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar, programlar. 1
7 Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. 2
8 Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. 4
9 Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanır, kültürel ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci oluşturur 5
10 İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini bilir ve açıklar. 0
11 Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır 3
12 Alana ilişkin yabancı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir . 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 6 84
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 6 4 24
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 6 24
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 6 6
Toplam İş Yükü: 144
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.76
Dersin AKTS Kredisi: 6