Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Tehlikeli Atık Yönetimi

Dersin Kodu : CEV321

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. ÇAĞATAYHAN BEKİRERSU

Dersin Öğrenme Kazanımları : Tehlikeli atığın tanımı, sınfılandırmasını ve özelliklerini tanıtmak
İlgili ulusal ve uluslararası mevzuatı tanımak
Tehlikeli atık bertaraf yöntemlerini tanımak
Tehlikeli atık yönetiminin esaslarını kavramak

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Tehlikeli atıkları kavramak ve bertaraf yöntemlerini tanımlamak

Dersin İçeriği : Tehlikeli atıkların belirlenmesi ve özellikleri, Tehlikeli Atık Kaynakları, Tehlikeli atıkların insan ve çevre sağlığı üzerindeki etkileri, Tehlikeli atık yönetiminde Türk, Avrupa Birliği ve ABD-EPA yasal altyapısı, Tehlikeli atık yönetiminde ortaklar ve sorumlulukları (merkezi yönetim birimleri, mahalli idare birimleri, atık üreticileri, geri kazanımcılar, bertarafçılar, atık taşıyıcıları vb.), Tehlikeli atık yönetiminde stratejiler ve teknolojiler (önleme ve azatlım teknolojileri, geri kazanım teknolojileri, arıtma-fiziksel, kimyasal, biyolojik- teknolojileri, tehlikeli atık depolama ve yakma teknolojileri)

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Tehlikeli atık nedir? Nasıl tanımlanır ve sınıflandırılır? Genel özellikleri nelerdir? Yok. Yüz yüze
2 Dünyada ve Türkiye´deki Çevre Mevzuatı ve Tehlikeli Atıklarla İlgili Yasal Mevzuat Yok. Yüz yüze
3 Tehlikeli Atıkların Kontrolü Yönetmeliği ve ilgili tebliğler Yok. Yüz yüze
4 Tehlikeli Atıkların Kontrolü Yönetmeliği ve ilgili tebliğler Yok. Yüz yüze
5 Tehlikeli Atıkların Kontrolü Yönetmeliği ve ilgili tebliğler Yok. Yüz yüze
6 Tehlikeli atıkların bertarafında uygulanan yöntemler Yok. Yüz yüze
7 Tehlikeli atıkların bertarafında uygulanan yöntemler Yok. Yüz yüze
8 Ara sınav Yok. Sınıfta yazılı sınav
9 Tekstil sektöründe oluşan tehlikeli atıkları ve uygun bertaraf yöntemleri Yok. Yüz yüze, görsel sunum
10 Denizcilik sektöründe oluşan tehlikeli atıkları ve uygun bertaraf yöntemleri Yok. Yüz yüze, görsel sunum
11 Petrol sektöründe oluşan tehlikeli atıkları ve uygun bertaraf yöntemleri Yok. Yüz yüze, görsel sunum
12 Kimya sektöründe oluşan tehlikeli atıkları ve uygun bertaraf yöntemleri Yok. Yüz yüze, görsel sunum
13 Tıp ve İlaç sektöründe oluşan tehlikeli atıkları ve uygun bertaraf yöntemleri Yok. Yüz yüze, görsel sunum
14 Farklı ve/veya karışık tehlikeli atıklar için uygun bertaraf yöntemleri seçimi Yok. Yüz yüze, görsel sunum
15 Final sınavı Yok. Sınıfta yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Ders Notları
 Avrupa Birliği Çevre Veri Tabanı
Diğer Kaynaklar  Çevre Mevzuatı Web Sitesi


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70
    Ödev/Proje/Diğer 1 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma 4
2 Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme 4
3 Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi 4
4 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi 3
5 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi 2
6 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi 1
7 Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme 3
8 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme 5
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme 5
10 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma 1
11 Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme 3
12 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci 5
13 Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık 4
14 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak 5
15 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 3 39
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 4 52
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 25 25
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 120
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.8
Dersin AKTS Kredisi: 5