|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Water Harvesting |
|
Dersin Kodu |
: |
TS-558 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ATTİLA YAZAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Su hasadı tekniklerini öğrenir; mikro-havza su hasadı yöntemlerini uygular ve değerlendirir; negarim mikro-havza tasarımın yapar ve uygular
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Su kaynaklarının kıt olduğu yörelerde su hasadı teknikleri konusunda bilgilendirmek ve su hasadı tekniklerinin tasarım esaslarını öğretmektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Su hasadı kavramı; su kullanım amaçları ve su hasadı; su kıtlığı yönetimi; yeraltı suyu beslemesi; yağmur suyunu biriktirmek; traslama; göletler, Yüzey akışı artırma; yüzeya kış sularını toplama; sel sularını yayma; su kuyuları; geleneksel su hasadı yöntemleri; mikro-havza su hasadı teknikleri; tarla su hasadı teknikleri; çatı yüzeyakış sistemleri; makro-havza su hasadı teknikleri; planlama, tasarım ve uygulama |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik ve arazi gezisi |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Su hasadına giriş |
|
Power-point sunu |
|
2 |
Su hasadının tanımı; su hasadı tekniklerinin sınıflandırlması |
|
Power-point sunu |
|
3 |
Makro-havza su hasadı teknikleri |
|
Power-point sunu |
|
4 |
Mikro-havza su hasadı teknikelri |
|
Power-point sunu |
|
5 |
Çatı-üstü su hasadı |
|
Power-point sunu |
|
6 |
Negarim su hasadı tekniği |
|
Power-point sunu |
|
7 |
Negarim parselerinin tasarımı |
|
Power-point sunu |
|
8 |
Seki teraslar |
|
Power-point sunu |
|
9 |
Su hasadı için yağış analizleri ve olasılık |
|
Power-point sunu |
|
10 |
Trapez seddeli yarım-ay seddeler for WH |
|
Power-point sunu |
|
11 |
Küçük çanaklar |
|
Power-point sunu |
|
12 |
Sınav |
|
|
|
13 |
Meskat, jessour etc geleneksel su hasadı teknikleri |
|
Power-point sunu |
|
14 |
Çiftlik göletleri |
|
Power-point sunu |
|
15 |
Su hasadı sistemlerinin tasarım |
|
Power-point sunu |
|
16/17 |
Sınav |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
FAO 32 Water Harvesting Techniques, FAO-Rome
Water Harvesting, ICARDA Theib OWEİS and Ahmed Hachum, 2006
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
80 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
20 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tarımsal yapılar ve sulama alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir |
2 |
|
2 |
Tarımsal yapılar ve sulama ile ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar
|
3 |
|
3 |
Sulama sistemlerinin ve tarımsal yapıların projelenmesi konularında yeterlidir
|
4 |
|
4 |
Arazi uygulamalarını yapar, kontrol eder ve geliştirilmesini sağlar
|
2 |
|
5 |
Tarımsal yapılar ve sulama anabilim dalıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında uygular
|
2 |
|
6 |
Uzman olunan konudaki bilgi birikimini nicel ve nitel verilerle destekler. Farklı disiplinlerle çalışabilir.
|
3 |
|
7 |
Neden sonuç ilişkisi kurarak sorunları çözümler
|
4 |
|
8 |
Konusuyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür
|
3 |
|
9 |
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır
|
3 |
|
10 |
Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yeniler
|
2 |
|
11 |
Tarımsal yapılar ve sulama konularıyla ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
10 |
20 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
10 |
20 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 148 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.92 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|