|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Coping with Water Scarcity |
|
Dersin Kodu |
: |
TS-547 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ATTİLA YAZAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Su kıtlığı kavramı, su kıtlığına yol açan fiziksel karakteristikler ve süreçler; su kıtlığı ile mücadelede kavramsal düşünüş; sosyali, ekonomik, kültüğrel, yasal ve kurumsal engeller; eğitim konularında yetkin duruma getirmek
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı su kıtlığı ile ilgili gerek yönetsel ve gerekse kavramsal olarak ilkeleri geliştirmek, lokal ve bölgesel olarak gerekli önlemleri açıklamak ve bilgilendirmektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Su kıtlığı ne demektir?,Su kıtlığı kavramları; su kıtılığına neden olan fiziksel karakteristikelr ve süreçler; su kıtlığım ile mücadelede kavramsal düşünüş;Su kıtlığım ile mücadele yöntemleri; sosyal , ekonomik, kültürel ve yasal ve kurumsal engeller nelerdir; eğitim |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik ve arazi gezisi |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Su kıtlığı kavramları |
|
Power-point sunu |
|
2 |
Su kıtlığına neden olan fiziksek özellikler ve süreçler |
|
Power-point sunu |
|
3 |
Su kıtlığı ile mücadelede kavramsal düşünceler |
|
Power-point sunu |
|
4 |
Yüzey su kaynakları kullanımı ve su hasadı |
|
Power-point sunu |
|
5 |
Yeraltı suyu kullanımı ve beslenmesi |
|
Power-point sunu |
|
6 |
Konvansiyonel olmayan su kaynaklarını kullanımı |
|
Power-point sunu |
|
7 |
Atık su kullanımı |
|
Power-point sunu |
|
8 |
Tuzlu suların ve drenaj sularının kullanımı |
|
Power-point sunu |
|
9 |
Exam |
|
|
|
10 |
Su muhafazası ve su muhafaza uygulamaları |
|
Power-point sunu |
|
11 |
Talep yönetimi |
|
Power-point sunu |
|
12 |
Arz yönetimi |
|
Power-point sunu |
|
13 |
Sosyal, ekonomik, kültürel, yasal ve kurumsal engeller ve konular |
|
Power-point sunu |
|
14 |
Yetiştirme ve eğitim |
|
Power-point sunu |
|
15 |
Yeni gelişmeler için gereksinimler ve araştırma |
|
Power-point sunu |
|
16/17 |
Exam |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Coping with water scarcity. IHP-Vı. Technical Document in Hydrology No. 58, LS Pereira, Ian Cordery and Iacovosd Lacovides, 2002.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
20 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
80 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tarımsal yapılar ve sulama alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir |
2 |
|
2 |
Tarımsal yapılar ve sulama ile ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar
|
3 |
|
3 |
Sulama sistemlerinin ve tarımsal yapıların projelenmesi konularında yeterlidir
|
4 |
|
4 |
Arazi uygulamalarını yapar, kontrol eder ve geliştirilmesini sağlar
|
3 |
|
5 |
Tarımsal yapılar ve sulama anabilim dalıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında uygular
|
4 |
|
6 |
Uzman olunan konudaki bilgi birikimini nicel ve nitel verilerle destekler. Farklı disiplinlerle çalışabilir.
|
3 |
|
7 |
Neden sonuç ilişkisi kurarak sorunları çözümler
|
4 |
|
8 |
Konusuyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür
|
5 |
|
9 |
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır
|
3 |
|
10 |
Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yeniler
|
2 |
|
11 |
Tarımsal yapılar ve sulama konularıyla ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
10 |
20 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
15 |
30 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 144 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|