|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Su Temini |
|
Dersin Kodu |
: |
CEV317 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör.Dr. BÜLENT SARI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Su ihtiyacının tespiti hakkında bilgi edinilmesini amaçlar. Gelecekteki nüfüsun tahmin edilmesi hakkında bilgi edinilmesini amaçlar. Suların derlenmesi hakkında bilgi edinilmesini amaçlar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Yerleşim bölgelerinin Standartlara uygun olarak kullanma ve içme suyunun yer altı veya yüzey sularından getirilmesi, depolanması ve dağıtımı, içme suyu şebekesi tasarımı. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Su Temini ve Çevre Sağlığı Sistemleri, Kaynak Seçimi,Suların Derlenmesi, Memba Sularının Kaptajı, Yer altı Suyu Hidroliği, Yer altı Sularının Kaptajı, Sızdırma Boruları ve Galeriler, Yüzeysel Suların Kaptajı, Suların İletilmesi, Cazibeli İsale Hatları, İsale Hatlarının Donatım Organları, İçme Suyu Şebekeleri, Ana Boru-Esas Boru-Tali Boru Geçkileri, Şebeke Borularının Hesabı ve Şebeke Hesabı |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslikler |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Genel Esaslar, Su Temini ve Çevre Sağlığı Sistemleri |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz Anlatım |
|
2 |
Su İhtiyacı ve Su Kaynakları, Nüfus Tahminleri |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz Anlatım |
|
3 |
Kaynak Seçimi,Suların Derlenmesi, Memba Sularının Kaptajı |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz Anlatım |
|
4 |
Yer altı Suyu Hidroliği, Yer altı Sularının Kaptajı, Sızdırma Boruları ve Galeriler |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz Anlatım |
|
5 |
Kuyu Debilerinin Hesabı |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz Anlatım |
|
6 |
Yüzeysel Suların Kaptajı |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz Anlatım |
|
7 |
Suların İletilmesi, Cazibeli İsale Hatları |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz Anlatım |
|
8 |
Arasınav |
Arasınav Hazırlığı |
Yazılı sınav |
|
9 |
İsale Hatlarının Donatım Organları |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz Anlatım |
|
10 |
Terfili İsale, Hava Kazanlarının Boyutlandırılması |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz Anlatım |
|
11 |
İçme Suyu Hazneleri |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz Anlatım |
|
12 |
İçme Suyu Şebekeleri, Ana Boru-Esas Boru-Tali Boru Geçkileri |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz Anlatım |
|
13 |
Şebeke Borularının Hesabı |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz Anlatım |
|
14 |
Ölü Nokta Yöntemi İle Şebeke Hesabı |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz Anlatım |
|
15 |
Final |
Dönem sonu sınavına hazırlık |
Yazılı sınav |
|
16/17 |
Final |
Dönem sonu sınavına hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Su Getirme ve Kullanılmış Suları Uzaklaştırma Esasları, Yılmaz Muslu, İTÜ, 1975.
Su Temini ve Atıksu Uzaklaştırılması Uygulamaları, Prof.Dr. Dinçer Topacık, Prof.Dr. Veysel Eroğlu, İTÜ, 1993.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma |
5 |
|
2 |
Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme |
4 |
|
3 |
Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi |
5 |
|
4 |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi |
3 |
|
5 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi |
3 |
|
6 |
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi |
3 |
|
7 |
Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme |
4 |
|
8 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme |
3 |
|
9 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme |
4 |
|
10 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma |
3 |
|
11 |
Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme |
3 |
|
12 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci |
3 |
|
13 |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık |
3 |
|
14 |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak |
3 |
|
15 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
3 |
39 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
4 |
52 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
5 |
5 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 100 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|