|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Seminer |
|
Dersin Kodu |
: |
SÖS 700 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. SONGÜL TÜMKAYA Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUZAFFER SENCER BULUT ÖZSEZER Dr.Öğr. ÜyesiDr. ZEKİYE ÇAĞIMLAR Doç.Dr. PERİHAN DİNÇ ARTUT Doç.Dr. AYTEN İFLAZOĞLU SABAN Doç.Dr. KAMURAN TARIM GÖZÜBATIK Dr.Öğr. ÜyesiDr. ÖZLEM KAF HASIRCI Doç.Dr. FİLİZ YURTAL Dr.Öğr. ÜyesiDr. AYTEN PINAR BAL Öğr.Gör.Dr. AKIN EFENDİOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Sınıf öğretmenliği alanında incelemek istediği konuyu belirler. Seçilen seminer konusuyla ilgili yurt içi ve yurt dışı kaynakları inceler. Kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezler. Konunun sentezlenmesi sonucunda varılan sonuçları yorumlar. Seçilen konuyla ilgili yapılabilecek çalışma ve uygulamalar konusunda öneriler üretir. Yapılan inceleme, varılan sonuç ve önerileri rapor haline getirir. Rapor haline getirilen seminer konusunu grup önünde sunar. Seminer sunumu sonucunda alınan geri bildirimlerden yararlanır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı, öğrencilerin alanlarında derinlemesine çalışmak istedikleri bir konuyu belirleyerek yurt içi ve yurt dışı kaynaklardan bilgi toplaması, bu bilgileri sentezleyerek belirli sonuçlara varması ve konuyla ilgili yapılabilecek çalışma ve uygulamalar konusunda öneriler üretmesini sağlamaktır. Ayrıca öğrenciden bu çalışmayı rapor haline getirmesi ve sunması da beklenmektedir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bir seminer konusu belirleme, kaynaklara ulaşma ve kaynakların incelenmesi, veri toplama, verilerin analizi, öneriler üretme, rapor hazırlama ve sunma |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Öğretim üyesi odası |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Seminer konusunun belirlenmesi |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme |
|
2 |
Kaynaklara ulaşma ve inceleme |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme |
|
3 |
Kaynaklara ulaşma ve inceleme |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme |
|
4 |
Kaynaklara ulaşma ve inceleme |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme |
|
5 |
Kaynaklara ulaşma ve inceleme |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme |
|
6 |
Kaynaklara ulaşma ve inceleme |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme |
|
7 |
Bilgilerin analiz edilmesi |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme |
|
8 |
Bilgilerin analiz edilmesi |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme |
|
9 |
Bilgilerin analiz edilmesi |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme |
|
10 |
Bilgilerin analiz edilmesi |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme |
|
11 |
Bilgilerin analiz edilmesi |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme |
|
12 |
Öneriler geliştirme |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme |
|
13 |
Öneriler geliştirme |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme |
|
14 |
Rapor hazırlama |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme |
|
15 |
Rapor hazırlama |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme |
|
16/17 |
Çalışmayı sunma |
Ön çalışma yapılması |
Düz anlatım, Soru-cevap, tartışma |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Seçilen konuyla ilgili kaynaklar
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
100 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. |
5 |
|
2 |
İlköğretim 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri ifade eder. |
0 |
|
3 |
İlköğretim 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. |
0 |
|
4 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar. |
0 |
|
5 |
Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. |
5 |
|
6 |
İlköğretim 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar. |
3 |
|
7 |
Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. |
5 |
|
8 |
Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. |
4 |
|
9 |
Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar. |
5 |
|
10 |
Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. |
5 |
|
11 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. |
0 |
|
12 |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
5 |
|
13 |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. |
0 |
|
14 |
Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. |
5 |
|
15 |
Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. |
0 |
|
16 |
Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. |
0 |
|
17 |
Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. |
5 |
|
18 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
3 |
|
19 |
Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. |
3 |
|
20 |
Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
5 |
70 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
20 |
20 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
0 |
0 |
0 |
|
Toplam İş Yükü: | 146 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.84 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|