Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Topluma Hizmet Uygulamaları

Dersin Kodu : FGK314

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. ÖZGECAN TAŞTAN KIRIK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Toplumun güncel sorunlarını farkeder.
Toplumun güncel sorunlarına çözüm üretir.
Sosyal sorumluluk projelerinde gönüllü olarak görev alır.
İlköğretim okullarında topluma hizmet projeleri yürütür.
Sivil toplum kuruluşlarını tanır.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Topluma hizmet uygulamalarının önemi, toplumun güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlama, panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı yada düzenleyici olarak katılma, sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer alma, topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerilerin kazanılması.

Dersin İçeriği : Birlikte çalışılan sivil toplum kuruluşlarıyla yapılan etkinlikler çerçevesinde kurumla birlikte planlanmış bir projeyi gerçekleştirme. Projeyi tamamlamak üzere haftada 1 etkinlik olmak üzere toplam 10 etkinlik hazırlanacaktır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Sivil toplum kuruluşları


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dersin içeriği hakkında bilgi verme, çalışılacak kurumları tanıma, grupların oluşturulması, projelerin belirlenmesi Anlatım, soru-cevap, tartışma
2 Öğrenciler grup arkadaşlarıyla seçtikleri sivil toplum kuruluşuna giderek etkinlik yapar, hafta bitimine rapor teslim eder. Gerekli malzemelerin temin edilmesi ve resmi kurumlardan izin alınması Problem çözme, işbirlikli öğrenme, proje tabanlı öğrenme, tartışma
3 Öğrenciler grup arkadaşlarıyla seçtikleri sivil toplum kuruluşuna giderek etkinlik yapar, hafta bitimine rapor teslim eder. Gerekli malzemelerin temin edilmesi ve resmi kurumlardan izin alınması Problem çözme, işbirlikli öğrenme, proje tabanlı öğrenme, tartışma
4 Öğrenciler grup arkadaşlarıyla seçtikleri sivil toplum kuruluşuna giderek etkinlik yapar, hafta bitimine rapor teslim eder. Gerekli malzemelerin temin edilmesi ve resmi kurumlardan izin alınması Problem çözme, işbirlikli öğrenme, proje tabanlı öğrenme, tartışma
5 Öğrenciler grup arkadaşlarıyla seçtikleri sivil toplum kuruluşuna giderek etkinlik yapar, hafta bitimine rapor teslim eder. Gerekli malzemelerin temin edilmesi ve resmi kurumlardan izin alınması Problem çözme, işbirlikli öğrenme, proje tabanlı öğrenme, tartışma
6 Öğrenciler grup arkadaşlarıyla seçtikleri sivil toplum kuruluşuna giderek etkinlik yapar, hafta bitimine rapor teslim eder. Gerekli malzemelerin temin edilmesi ve resmi kurumlardan izin alınması Problem çözme, işbirlikli öğrenme, proje tabanlı öğrenme, tartışma
7 Öğrenciler grup arkadaşlarıyla seçtikleri sivil toplum kuruluşuna giderek etkinlik yapar, hafta bitimine rapor teslim eder. Gerekli malzemelerin temin edilmesi ve resmi kurumlardan izin alınması Problem çözme, işbirlikli öğrenme, proje tabanlı öğrenme, tartışma
8 Vize
9 Öğrenciler grup arkadaşlarıyla seçtikleri sivil toplum kuruluşuna giderek etkinlik yapar, hafta bitimine rapor teslim eder. Gerekli malzemelerin temin edilmesi ve resmi kurumlardan izin alınması Problem çözme, işbirlikli öğrenme, proje tabanlı öğrenme, tartışma
10 Öğrenciler grup arkadaşlarıyla seçtikleri sivil toplum kuruluşuna giderek etkinlik yapar, hafta bitimine rapor teslim eder. Gerekli malzemelerin temin edilmesi ve resmi kurumlardan izin alınması Problem çözme, işbirlikli öğrenme, proje tabanlı öğrenme, tartışma
11 Öğrenciler grup arkadaşlarıyla seçtikleri sivil toplum kuruluşuna giderek etkinlik yapar, hafta bitimine rapor teslim eder. Gerekli malzemelerin temin edilmesi ve resmi kurumlardan izin alınması Problem çözme, işbirlikli öğrenme, proje tabanlı öğrenme, tartışma
12 Öğrenciler grup arkadaşlarıyla seçtikleri sivil toplum kuruluşuna giderek etkinlik yapar, hafta bitimine rapor teslim eder. Gerekli malzemelerin temin edilmesi ve resmi kurumlardan izin alınması Problem çözme, işbirlikli öğrenme, proje tabanlı öğrenme, tartışma
13 Öğrenciler grup arkadaşlarıyla seçtikleri sivil toplum kuruluşuna giderek etkinlik yapar, hafta bitimine rapor teslim eder. Gerekli malzemelerin temin edilmesi ve resmi kurumlardan izin alınması Problem çözme, işbirlikli öğrenme, proje tabanlı öğrenme, tartışma
14 Öğrenciler grup arkadaşlarıyla seçtikleri sivil toplum kuruluşuna giderek etkinlik yapar, hafta bitimine rapor teslim eder. Gerekli malzemelerin temin edilmesi ve resmi kurumlardan izin alınması Problem çözme, işbirlikli öğrenme, proje tabanlı öğrenme, tartışma
15 Öğrenciler grup arkadaşlarıyla seçtikleri sivil toplum kuruluşuna giderek etkinlik yapar, hafta bitimine rapor teslim eder. Gerekli malzemelerin temin edilmesi ve resmi kurumlardan izin alınması Problem çözme, işbirlikli öğrenme, proje tabanlı öğrenme, tartışma
16/17 Final


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0
    Ödev/Proje/Diğer 10 100
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. 0
2 Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. 0
3 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır. 0
4 Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. 0
5 Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. 2
6 Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur. 0
7 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 4
8 Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar. 3
9 Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. 0
10 Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır. 0
11 Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. 0
12 Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 5
13 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. 4
14 Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. 5
15 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 4
16 İngilizce’yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. 0
17 Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır. 5
18 Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. 5
19 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 10 8 80
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü: 150
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6
Dersin AKTS Kredisi: 6