|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Hastalıklar / Sistem Fizyopatolojileri |
|
Dersin Kodu |
: |
MED300 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Tüm Yıl (52 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
60 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. MEHMET ATA SEÇİLMİŞ Prof.Dr. ERGİN ŞİNGİRİK Prof.Dr. SERPİL ÖNDER Prof.Dr. FAZİLET AKSU Prof.Dr. NURAN ÖĞÜLENER Prof.Dr. CEMİL GÖÇMEN Prof.Dr. YUSUF KARATAŞ Prof.Dr. NACİYE YAKTUBAY DÖNDAŞ Doç.Dr. EDA KUMCU KARABAL Prof.Dr. GÜLFİLİZ GÖNLÜŞEN Prof.Dr. SUZAN ZORLUDEMİR Prof.Dr. FİGEN DORAN Prof.Dr. MELEK ERGİN Prof.Dr. DERYA GÜMÜRDÜLÜ Prof.Dr. AYSUN HATİCEUĞUZ Dr.Öğr. ÜyesiDr. EMİNEKILIÇ BAĞIR Dr.Öğr. ÜyesiDr. ARBİL AÇIKALIN AVCI Prof.Dr. FATİH KÖKSAL Prof.Dr. FÜGEN YARKIN Prof.Dr. AKGÜN YAMAN Prof.Dr. MEHMET MACİT İLKİT Prof.Dr. İSMAİL SONER KOLTAŞ Prof.Dr. KIYMET AKSOY Prof.Dr. NURTEN DİKMEN Prof.Dr. ABDULLAH TULİ Prof.Dr. HALİL KASAP Prof.Dr. OSMAN DEMİRHAN Prof.Dr. DAVUT ALPTEKİN Prof.Dr. HÜSNÜ ÜMİT LÜLEYAP Prof.Dr. AYŞE DOĞAN Prof.Dr. ŞEREF ERDOĞAN Prof.Dr. AYŞE FİLİZ KOÇ Doç.Dr. NURİ SELİM KADIOĞLU Prof.Dr. HÜSEYİN REFİK BURGUT Doç.Dr. GÜLŞAH SEYDAOĞLU Prof.Dr. SAİME PAYDAŞ Prof.Dr. YAHYA SAĞLIKER Prof.Dr. NESLİHAN ARCA SEYREK Prof.Dr. İBRAHİM KARAYAYLALI Prof.Dr. MUSTAFA BALAL Prof.Dr. HİKMET AKKIZ Prof.Dr. MACİT ÜMRAN SANDIKÇI Doç.Dr. YÜKSEL GÜMÜRDÜLÜ Doç.Dr. SEDEFKURAN Doç.Dr. OĞUZÜSKÜDAR Prof.Dr. İSMAİL FİKRİ BAŞLAMIŞLI Prof.Dr. BİROL GÜVENÇ Prof.Dr. EMEL GÜRKAN Prof.Dr. BEKİR TAMER TETİKER Prof.Dr. MURAT SERT Prof.Dr. EREN ERKEN Prof.Dr. SÜLEYMAN ÖZBEK Doç.Dr. H.TURGUT ELBEK ÖZER Prof.Dr. MELEK KÖKSAL ERKİŞİ Prof.Dr. SEMRA PAYDAŞ Prof.Dr. BERKSOY ŞAHİN Doç.Dr. İ. OĞUZKARA Prof.Dr. MUSTAFA DEMİRTAŞ Prof.Dr. AYHAN USAL Prof.Dr. MEHMET KANADAŞI Prof.Dr. MESUT DEMİR Prof.Dr. ABDİ BOZKURT Dr.Öğr. ÜyesiDr. ALİDENİZ Prof.Dr. ALİ KOCABAŞ Dr.Öğr. ÜyesiDr. SEDAT KULECİ Doç.Dr. İSMAİL HANTA Prof.Dr. H.SALİH ZEKİ AKSU Doç.Dr. BEHİCE KURTARAN Prof.Dr. YEŞİM TAŞOVA Dr.Öğr. ÜyesiDr. AYŞE SEZA İNAL Dr.Öğr. ÜyesiDr. ASLIHAN CANDEVİR Prof.Dr. SADIK EMRE ALHAN Prof.Dr. NECMİ AKSARAY Prof.Dr. EMİNE KOCABAŞ Doç.Dr. DERYA ALABAZ Prof.Dr. ŞAKİR ALTUNBAŞAK Prof.Dr. M.ÖZLEM HERGÜNER Prof.Dr. MUSTAFA YILMAZ Prof.Dr. DERYA ALTINTAŞ Prof.Dr. BİLGİN YÜKSEL Prof.Dr. H.NESLİHAN ÖNENLİ MUNGAN Prof.Dr. ALİ KEMAL TOPALOĞLU Prof.Dr. YURDANUR KILINÇ Prof.Dr. ATİLA TANYELİ Doç.Dr. SERHANKÜPELİ Prof.Dr. HATİCE İLGEN ŞAŞMAZ Prof.Dr. NEJAT NARLI Prof.Dr. ALİ ANARAT Prof.Dr. AYSUN KARABAY BAYAZIT Prof.Dr. NAZAN ÖZBARLAS Dr.Öğr. ÜyesiDr. SEVCAN ALINÇ ERDEM Prof.Dr. NURDAN EVLİYAOĞLU Prof.Dr. RIZA DİNÇER YILDIZDAŞ Doç.Dr. GÖKHANTÜMGÖR Prof.Dr. AYŞE AVCI Doç.Dr. AYŞEGÜL YOLGA TAHİROĞLU Doç.Dr. GONCA KARATAŞ KARAKUŞ Dr.Öğr. ÜyesiDr. GONCA GÜL ÇELİK Prof.Dr. YUNUS EMRE EVLİCE Prof.Dr. NURGÜL ÖZPOYRAZ Prof.Dr. LUT TAMAM Prof.Dr. NECDET AYTAÇ Prof.Dr. BANU ELÇİN YOLDAŞCAN AVŞAR Prof.Dr. FERDİ TANIR Doç.Dr. HAKAN DEMİRHİNDİ Dr.Öğr. ÜyesiDr. ERTAN KARA Prof.Dr. NAFİZ BOZDEMİR Doç.Dr. ESRA SAATÇI Doç.Dr. ERSİN AKPINAR Doç.Dr. SEVGİ ÖZCAN PAYCI Doç.Dr. HATİCE KURDAK GÜRBÜZ Prof.Dr. YAKUP SARICA Prof.Dr. ŞABAN FATİN REEL Prof.Dr. HACER BOZDEMİR Prof.Dr. MELTEM DEMİRKIRAN Doç.Dr. ŞEBNEM BIÇAKCI Doç.Dr. KEZBAN ASLAN Prof.Dr. HAMZA HALUK DEMİRYÜREK Prof.Dr. YALÇIN KEKEÇ Prof.Dr. ALPER AKINOĞLU Prof.Dr. ALİ HAYDAR ALPARSLAN Prof.Dr. HÜSNÜ SÖNMEZ Prof.Dr. ÖMER ALABAZ Doç.Dr. GÜRHAN SAKMAN Doç.Dr. CEM KAAN PARSAK Prof.Dr. ERDAL ÇETİNALP Prof.Dr. BÜLENT BOYAR Doç.Dr. TAHSİN ERMAN Prof.Dr. HÜSEYİN BAĞDATOĞLU Prof.Dr. ALP İSKENDER GÖÇER Prof.Dr. METİN TUNA Doç.Dr. DERVİŞ MANSURİ YILMAZ Prof.Dr. FATİME TUNCAY ÖZGÜNEN Prof.Dr. İSMAİL CÜNEYT EVRÜKE Prof.Dr. M.TURAN ÇETİN Dr.Öğr. ÜyesiDr. İBRAHİM FERHAT ÜRÜNSAK Doç.Dr. SELİM BÜYÜKKURT Doç.Dr. AHMET BARIŞ GÜZEL Dr.Öğr. ÜyesiDr. ÜMRAN KÜÇÜKGÖZ GÜLEÇ Prof.Dr. MEHMET FİKRET ÇETİK Prof.Dr. MUSTAFA METE KIROĞLU Prof.Dr. YÜKSEL GÖKEL Prof.Dr. ÜLKÜ TUNCER Dr.Öğr. ÜyesiDr. ÖZGÜR TARKAN Prof.Dr. MELTEM YAĞMUR Prof.Dr. AYŞE NİHAL DEMİRCAN Prof.Dr. GÜLHANIM HACIYAKUPOĞLU Prof.Dr. ZÜHTÜ TANSUĞ Prof.Dr. İBRAHİM ATİLLA ARIDOĞAN Prof.Dr. UĞUR ERKEN Prof.Dr. NİHAT SATAR Prof.Dr. ŞABAN DORAN Prof.Dr. İSMET TAN Doç.Dr. CENK ÖZKAN Dr.Öğr. ÜyesiDr. ÖMER SUNKAR BİÇER Dr.Öğr. ÜyesiDr. MEHMET ALİDEVECİ Prof.Dr. MAHMUT OĞUZ Prof.Dr. MEHMET EMİN İNAL Prof.Dr. YUNUS KENAN BIÇAKCI Prof.Dr. SÜREYYA SOYUPAK Dr.Öğr. ÜyesiDr. HÜSEYİNTUĞSAN BALLI Prof.Dr. EROL AKGÜL Dr.Öğr. ÜyesiDr. ERKUT ERKURT Doç.Dr. FUNDAGÜL ANDİÇ Prof.Dr. ZEYNEP DOĞRUCA YAPAR Doç.Dr. GÜLGÜN BÜYÜKDERELİ Prof.Dr. TUNAY SARPEL Doç.Dr. SİBELBAŞARAN Prof.Dr. RENGİN GÜZEL Doç.Dr. HAFİZE YALINIZ Prof.Dr. OSMAN METİN YAVUZ Doç.Dr. EROL KESİKTAŞ Dr.Öğr. ÜyesiDr. EYÜPHANGENCEL Prof.Dr. BEHNAN ALPER Doç.Dr. AHMET HİLAL Dr.Öğr. ÜyesiDr. SÜLEYMAN ÖZDEMİR Prof.Dr. GÜLBİN BİNGÖL KARAKOÇ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
2.Hemopoetik Sistem Hastalıklarının patofizyolojisini, bu hastalıkların belirtilerini, temel kliniğini, laboratuvar ve histopatolojik bulgularını, tanı ve tedavilerinin genel prensiplerini açıklayabilir. 3.Kardiyovasküler Sistem ve Solunum Sistemi Hastalıklarının patofizyolojisini, bu hastalıkların belirtilerini, temel kliniğini, laboratuvar ve histopatolojik bulgularını, tanı ve tedavilerinin genel prensiplerini açıklayabilir. 4.Erişkin ve çocukta Gastrointestinal Sistem ile ilgili semptom/başvuru nedeni ve bulguları tanımlayıp, bunlarla ilişkili olabilecek hastalıkların fizyopatolojik mekanizmalarını açıklayabilir, ayırıcı tanısını tartışabilir. 5.Endokrin ve Üreme Sistemleri Hastalıklarının patofizyolojik mekanizmalarını, belirtilerini, temel kliniğini, laboratuvar ve histopatolojik bulgularıno, tanı ve tedavilerinin genel prensiplerini açıklayabilir. 6.Üriner Sistemi Hastalıklarının patofizyolojisini, bu hastalıkların belirtilerini, temel kliniğini, laboratuvar ve histopatolojik bulgularını, tanı ve tedavilerinin genel prensiplerini açıklayabilir. 7.Sinir Sistemi ve Psikiyatrik Hastalıkların patofizyolojisini, bu hastalıkların belirtilerini, temel kliniğini ve laboratuvar bulgularını, tanı yöntemlerini ve bu hastalıkların tedavisinde kullanılan ilaçlar hakkında bilgileri açıklayabilir. 8.Kas-İskelet Sistemi Hastalıklarının patofizyolojisini, bu hastalıkların belirtilerini, temel kliniğini, laboratuvar ve histopatolojik bulgularını, tanı ve tedavilerinin genel prensiplerini açıklayabilir. 10.Aile Hekimliği disiplini ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur, ziyaret ettikleri aile bireyleri ile iletişim kurar, öykü alır, sağlık eğitimi becerisi kazanır, 11.Hekim-hasta görüşmesinde etkili bir iletişim kurar, görüşmenin başlatılması, sürdürülmesi ve bitirilmesini uygun bir şekilde gerçekleştirir. 12.Temel yaşam desteği sağlar, yaşlı bireye multidisipliner yaklaşım gösterir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
MED100 Normal Yapı ve Fonksiyon / Hücre-Doku, İnsan Bilimleri MED200 Normal Yapı ve Fonksiyon / Sistemler
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Dersin amacı, sistemler temelinde patolojik süreçlerin klinik anlam ve bağıntılarını vurgulayarak aktarmak, klinik öncesi dönemde anormal yapı ve fonksiyonları tanımlayarak toplumun öncelikli sağlık sorunları hakkında bilgi ve beceri geliştirmektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Sistemler temelinde patolojik süreçlerin klinik bağlantılarının vurgulandığı, temel yaşam desteği, mesleki beceri laboratuvarı, aile hekimliği uygulamaları ile yatay ve dikey entegrasyonun sağlandığı sekiz ders kurulundan oluşmuştur. Bu kurullar; enfeksiyon hastalıkları, hemopoetik sistem hastalıkları, dolaşım-solunum sistemi hastalıkları, sindirim sistemi hastalıkları, endokrin-üreme sistemi hastalıkları, boşaltım sistemi hastalıkları, nöroloji ve psikiyatri hastalıkları, kas-iskelet sistemi hastalıklarıdır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
III. sınıf amfisi
Laboratuvarlar
|
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Enfeksiyon ve immün sistem, mikroorganizmaların bulaşma yolları ve enfeksiyon oluşturma mekanizmaları, bakteriyel enfeksiyonların patolojisi, akut faz |
Ders için hazırlık çalışması |
Amfi dersleri ve laboratuvar uygulamaları |
|
2 |
Menenjitler, viral, bakteriyel, mikobakteriyel enfeksiyonların patolojisi, yenidoğan enfeksiyonları, tuberküloz, bruselloz, lepra, leptospiroz, tifo |
Ders için hazırlık çalışması |
Amfi dersleri ve laboratuvar uygulamaları |
|
3 |
Otitler, terasiklinler ve kloramfenikol, antibiyotik duyarlılığının saptanması ve duyarlılık testleri, antimikrobiyal kemoprofilaksi,viral hastalıklar |
Ders için hazırlık çalışması |
Amfi dersleri ve laboratuvar uygulamaları |
|
4 |
HIV epidemiyolojisi, çocukluk çağı ve erişkinde HIV, paraziter hastalıkların patolojisi, bulaşma yolları ve tanı, ektoparazitlerin bulaşma yolları |
Ders için hazırlık çalışması |
Amfi dersleri ve laboratuvar uygulamaları |
|
5 |
Enfeksiyon hastalıkları ders kurulu pratik ve teorik sınavları
Kan hücrelerinin orijin ve gelişimi, kemik iliği, hemopoez ve kontrolü, kök hücre ve klinik önemi, hemopoetik büyüme faktörleri, RES temel fonksiyonları ve patolojisi, dalak patolojisi, anemilerin genel tanımı ve sınıflandırılması, anormal hemoglobinler, porfiriaların kan biyokimyası, porfirialar, normositer anemiler, hemoglobinopatiler, methehoglobinemiler, K vitamini, normal kan değerleri, yeni doğanın hmatolojik problemleri, talasemiler, hematolojik problemlere yaklaşım ve tanı yöntemleri,.
Aile hekimliği Uygulamaları |
|
Amfi dersleri ve laboratuvar uygulamaları |
|
6 |
Eritrositozlar, hemolitik durum, kronik hastalıklar anemisi, paraproteinemiler, demir metabolizma bozuklukları, demir eksikliği anamisi,hemokromatozis, RES patolojisi, demir metebolizma bozukluğunda kullanılan ilaçlar, eritrosit metabolizma bozukluklarında kan biyokimyası, herediter ve edinsel hemolitik anemiler, makrositer anemiler, megalobastik anemide kullanılan ilaçlar, trombofililer, trombositopeniler, hemostaz fizyopatolojisi, antitrombositik ve antitrombolitik tedavi, antikoagülanlar, Lomber ponksiyon yapma becerisi, Aile hekimliği uygulamaları |
Ders için hazırlık çalışması |
Amfi dersleri ve laboratuvar uygulamaları |
|
7 |
Kan hücrelerinin orjin ve gelişimi ve kemik iliği, hemopoez ve kontrolü, kök hücre ve klinik önemi, hemopoetik büyüme faktörleri, RES temel fonksiyonları ve patolojisi, dalak patolojisi, anmeilerin genel tanımı ve sınıflandırılması, anormal hemoglobinler, porfiriaların kan biyokimyası, porfirialar, normositer anemiler, hemoglobinopatiler, methemoglobinemiler, K vitamini, normal kan değerleri, yeni doğanın hematolojik problemleri, talasemier, hematolojik problemlere yaklaşım ve tanı yöntemleri,
Aile Hekimliği Uygulamaları.
|
Ders için hazırlık çalışması |
Amfi dersleri ve laboratuvar uygulamaları |
|
8 |
Kurban Bayramı |
|
|
|
9 |
Transfüzyon esasları, endikasyon ve komplikasyonları,Kan bankacılığı ve transfüzyon tıbbında güncel uygulamalar, Hodgkin ve non-Hodgkin lenfomalar ve radyoterapi, hemoatolojide nükleer tıp, diğer lenfoproliferatif hastalıklar, antineoplastik ilaçlar,.
Olgu tartışması
Lomber Ponksiyon Yapma Becerisi,
Ders Kurulu Pratik Sınavı |
|
Amfi dersleri ve laboratuvar uygulamaları |
|
10 |
Ders Kurulu Teorik Sınavı
Kardiovasküler sisteme giriş, lipoprotein metabolizması bozuklukları, ateroskleroz patogenezinde biyokimyasal mekanzimalar, endokardit, sempatomimetikler, ateroskleroz, koroner kalp hastalığı, gelişimi, risk faktörleri ve epidemiyolojisi, vücut sıvılarının ve dolaşımının birbirne etkileri, koroner dolaşım, koroner arter hastalığı kararlı anjina pektoris, ateroskleroz patolojisi, hipolipidemik ilaçlar.
Aile Hekimliği Uygulamaları. |
Ders için hazırlık çalışması |
Amfi dersleri ve laboratuvar uygulamaları |
|
11 |
NO donörleri ve inhibitörleri, antianjinal ilaçlar, EKG, çocuk EKG´sinin özellikleri, kalp kapak hastalıkları, koroner arter hastalığı akut koroner sendromlar, miyokard enfarktüsü patolojisi, beta darenerjik reseptör blokörleri,aritmiler, antiaritmik ilaçlar, perikardit, perikard hastalıkları patolojisi, kan basıncının düzenlenmesi ve hipertansiyon, çocuklarda kalp yetersizliğinin etyopatogenezi, antihipertansif ilaçlar, kardiyomiyopatiler ve miypkardit, miyokard enfarktüsü patolojisi.
Ateroskleroz ve miyokard enfarktüsü.
Aile Hekimliği Uygulamaları. |
Ders için hazırlık çalışması |
Amfi dersleri ve laboratuvar uygulamaları |
|
12 |
Akut romatizmal ateş, endokard ve valvül hastalıkları patolojisi, konjenital kalp hastalıkları patolojisi, siyanotik ve asiyanotik doğuştan kalp hastalıkları, yenidoğanda ve erişkinde doğuştan kalp hastalıkları, doğuştan kalp hastalıkları patolojisi, kalp yetersizliği, gebelik ve kalp hastalıkları, sempatolitikler, venöz sistem hastalıkları, kardiyolojik tanı yöntemleri, kalp yetersizliğinde kullanılan ilaçlar, periferik arter hastalıkları, kardiovasküler hastalıkların tanısında biyokimyasal parametreler, solunum fizyopatolojisi, solunum sistemi savunma mekanizmaları, üst solunum tümörleri, ses kısıklığı, solunum yolu ile bulaşan bakteriyel hastalıkların etkenleri ve tanı, solunum yolu ile bulaşan viral hastalıkların etkenleri ve tanı, üst solunum yolu hastalıkları patolojisi.
Fizik muayene (kalp ve solunum muayenesi) becerisi.
Farmakoloji laboratuvarı.
Yaşam desteği kursu.
İletişim toplantısı.
|
Ders için hazırlık çalışması |
Amfi dersleri ve laboratuvar uygulamaları |
|
13 |
Pnömoniler, pnömonilerin patolojisi, çocukluk çağı pnömonileri, akciğer damar hastalıkları, plevra hastalıkları, solunum sistemi farmakolojisi, pulmoner hipertansiyon ve kronik kor pulmonale, akciğer tüberkülozu, pnömoni, amfizem, bronşiyektazi, uykuda solunum bozukluğu, çocukluk çağı akciğer tüberkülozu, akciğer tüberkülozu bakteriyolojik tanısı, erişkin astımı, akciğer tüberkülozu patolojisi, dolaşım ve solunum hastalıklarında nükleer tıp uygulamaları, solunum yolları alerjik hastalıkları, kronik obstrüktif akciğer hastalığı, akciğer kanseri, kistik fibroz, bronkodilatatörler,
Temel Yaşam Desteği Kursu.
Aile Hekimliği Uygulamaları. |
Ders için hazırlık çalışması |
Amfi dersleri ve laboratuvar uygulamaları |
|
14 |
Akciğer plevra tümörleri patolojisi, akciğer kanserlerinde radyoterapinin yeri. solunum yetersizliği, çocuklarda solunum yetersizliği, obstrüktif akciğer hastalığı patolojisi, mesleki hastalıklar,meslekçevresel akciğer hastalıkları, pnömokonyozlar, pnömoni amfizem-bronşiyektazi, akciğer tümörleri, interstisyel akciğer hastalıkları, siğarayı bıraktırma yöntemleri, dolaşım-solunum sistemi radyolojisi-1, 2,3.
Temel Yaşam Desteği Kursu.
Aile Hekimliği Uygulamaları.
Ders Kurulu Pratik Sınavı |
Ders için hazırlık çalışması |
Amfi dersleri ve laboratuvar uygulamaları |
|
15 |
Ders Kurulu Teorik Sınavı.
Sindirim sistemi fonksiyonları. yenidoğanda gastrointestinal sistem fonksiyonları, otonom sinir sistemi farmakolojisi ve genel kavramlar, ösefagusun motor anomalileri, özofajitler ve özefagusun koroziv yanıkları, ağız ve yüz konjenital anomalilerine yaklaşım prensipleri, ağız ve özofagus patolojisi, tükrük bezleri patolojisi, hiatus ve diafragma hernileri, özefagusun beningn ve malign hastalıkları, gastritler ve gastropatiler, peptik ülser, midenin ülseröz lezyonları, peptik ülser tedavisinde kullanılan ilaçlar ve sindirim sistemini etkileyen ilaçlar, mide tümörleri, mide tümörleri patolojisi.
Meme Muayene Becerisi.
Farmakoloji Labotaruvarı |
Ders için hazırlık çalışması |
Amfi dersleri ve laboratuvar uygulamaları |
|
16 |
Prostoglandinler, parasempatolitikler, karın ağrıları, üst gastrointestinal sistem kanamaları, incebarsağın emilim ve dolaşım bozuklukları patolojisi, incebarsağın iltihabi hastalıkları ve tümörleri. ağız, tükrük bezi ve ösefagus patolojisi, mide ülserleri ve tümörleri patolojisi, primer malabsorbsiyon yapan hastalıklar ve sprue, sekonder malabsorbsiyon yapan hastalıklar ve protein kaybettiren enteropati, histamin ve serotonin antagonistleri, çocukluk çağı malabsorbsiyon yapan hastalıklar, emetik ve anti-emetikler, sindirim sistemi ile bulaşan infeksiyon etkenleri ve tanısı, akut karın,ileus, ülseratif kolit, chron hastalığı, kalın barsağın iltihabi hastalıkları, fıtık, akut apendisit, zehirlenmelere yaklaşım.
Temel Yaşam Desteği Kursu.
Aile Hekimliği Uygulamaları.
|
Ders için hazırlık çalışması |
Amfi dersleri ve laboratuvar uygulamaları |
|
17 |
Gastrointestinal allerjiler, aminoasit metabolizmasında biyokimyasal değişiklikler, GİS divertiküler hastalıkları, gastrointestinal polipler, irritabl barsak hastalığı ve spastik kolitler, kolon ve rektum tümörleri, kolon tümörleri, antidiyareik ilaçlar, alt gastrointestinal sistem kanamaları, parasempatomimetikler, anoraktal hastalıklar, çocukluk çağı beslenmesinde temel ilkeler, çocukluk çağında beslenme bozuklukları, viral hepatit etkenleri ve tanısı, yenidoğanın konjenital ve metabolik karaciğer hastalıkları, yenidoğanda metabolik bozukluklar, GİS hastalıklarının epidemiyolojisi ve korunma, sarılık patofizyolojisi, ilaçlar ve karaciğer hastalıkları, yenidoğanda metabolik bozukluklar, GİS hastalıklarının epidemiyolojisi ve korunma, ilaçlar ve karaciğer, NASH, alkolik karaciğer hastalıkları, karaciğer fonksiyon testleri, çocukluk çağında konjenital ve familyal sarılık, akut - toksik hepatitler, laksatif ve purgatif ilaçlar.
Meme Muayenesi becerisi.
Farmakoloji Laboratuvar.
İnce ve kalın barsak patolojisi (PAT) LAB3-4.
Aile Hekimliği Uygulamaları.
|
Ders için hazırlık çalışması |
Amfi dersleri ve laboratuvar uygulamaları |
|
18 |
Kronik hepatitler, Siroz, kraciğer mineral metabolizma bozuklukları.
LAB5 (PAT)- Hepatit ve siroz patolojisi
LAB6 (PAT)- Karaciğer tümörleri ve safra kesesi patolojisi
LAB (PAT)- Patoloji serbest çalışma.
Karaciğerin kistik hastalıkları ve abseleri. Entoksikasyon yapan organizmalar, asit, hepatik ensefalopati ve hepatorenal sendrom, siroz patolojisi, portal hipertansiyon, kolestazis ve primer bilier siroz, karaciğer tümörleri, antihelmintik ilaçlar, kronk hepatitler, karaciğer tümörleri patolojisi, akut pankreatit, safra taşları ve kolesistitler, safra kesesi ve yolları tümörleri.
Olgu tartışması. |
Ders için hazırlık çalışması |
Amfi dersleri ve laboratuvar uygulamaları |
|
19 |
Ailevi Akdeniz Ateşi ve porfirya, safra kesei patolojisi, pankreas patolojisi, pankreas tümörleri, sindirim sistemi, radyoloji paneli.
Ders Kurulu Pratik Sınavı.
Ders Kurulu Teorik Sınavı.
Endokrin sisteme giriş, endokrin pankreas ve diyabet patolojisi, hipofiz hastalıkları, hipofiz, hipotalamus hastalıkları patolojisi, tiroid hastalıkları, Diyabetes mellitus.
Aile Hekimliği Uygulamaları. |
Ders için hazırlık çalışması |
Amfi dersleri ve laboratuvar uygulamaları |
|
20 |
Çocukluk çağı diyabet, çocukluk çağı hipoglisemileri, diyabetik retinopati, hipertansif retinopati ve diğer retina damar hastalıkları.
Serbest Çalışma.
Jinekolojik Muayene ve Gbe Muayenesi Becerisi.
Farmakoloji Laboratuvar.
Paratiroid hastalıkları, sürrenal bez hastalıkları, tiroid işlevlerinin biyokimyasal ölçümü, tiroid hastalıkları patolojisi,.
LAB1 (PAT)- Endokrin sistem patolojisi
LAB2 (PAT)- Endokrin sistem patolojisi
LAB3 (PAT)- Serviks, korpus uteri patolojisi
Surrenal hastalıkları patolojisi, çocukluk çağı adrenal bez hastalıkları,adrenal işlevlerin biyokimyasal ölçümü, endokrin sistem farmokolojisine giriş, hipofizer cücelik ve diğer kısa boy nedenleri, büyümenin değerlendirilmesi, gelişmenin değerlendirilmesi, kortikosteroid ve antagonistleri, adolesan-puberte, puberte bozuklukları, çocukluk çağında hipotiroidizm, kalsiyum dengesini etkileyen ilaçlar, insülin ve oral antidiyabetikler, nükleer endokrinoloji (NKT). |
Ders için hazırlık çalışması |
Amfi dersleri ve laboratuvar uygulamaları |
|
21 |
Gelişim genetiği, cinsiyetin genetik kontrolü, vulva ve vajen hastalıkları patolojisi, serviks uteri hastalıkları patolojisi, meme hastalıkları, meme hastalıkları patolojisi, serviks ve korpus uteri patolojisi, over patolojisi, mem patolojisi, uterus düz kasını etkileyen ilaçlar, endometrium fizyopatolojisi ve fonksiyonel endometrium hastalıkları, over fizyopatolojisi, gonadal işlevlerin biyokimyasal ölçümü, menstruel siklus bozuklukları, östrojen ve progestinler, yaşlanma ile cinsel işlev ve genitoüriner sistemde oluşan değişiklikler, plesanta gelişimi ve fonksiyonları, fetüsün gelişimi, norml doğum.
Jinekolojik Muayene ve Gebe Muayenesi Becerisi.
Farmakoloji Laboratuvar.
Aile Hekimliği Uygulamaları. |
Ders için hazırlık çalışması |
Amfi dersleri ve laboratuvar uygulamaları |
|
22 |
Yarı Yıl Tatili. |
|
|
|
23 |
Yarı Yıl Tatili. |
|
|
|
24 |
Gebeliğin takibi (antenatal muayene) ve sık rastlanan şikayetler, abortuslar, dış gebelik, gebelik ve enfeksiyon.
Temel Yaşam Desteği Kursu.
Meme ve jinekolojik kanserde radyoterapi, gebeliğin hipertansif hastalıkları, Rh immunizasyon, anabolik steroidler ve antiadrojenik ilaçlar.
Temel Yaşam Desteği Kursu.
Tiroid fonksiyon bozukluğunda kullanılan ilaçlar, plasenta patolojis ve gestasyonel trofoblastik hastalıklar, post partum kanama, puerperium ve puerperal enfeksiyon.
LAB8 (PAT)- Meme patolojisi
LAB9 (PAT)- Plesanta patolojisi
Patoloji laboratuvarı serbest çalışma.
Gebeliğin izlenmesinde biyokimyasal değişiklikler, cinsel yolla bulaşan hastalıklara klinik yaklaşım, cinsel yolla bulaşan bakteri enfeksiyonu etkenleri ve tanısı, cinsel yolla bulaşan virüs enfeksiyonu etkeni ve tanısı, konjenital enfeksiyon oluşturan virüsler ve tanısı, cinsel yolla bulaşan hastalık epidemiyolojisi.
Olgu Tartışması
|
Ders için hazırlık çalışması |
Amfi dersleri ve laboratuvar uygulamaları |
|
25 |
Veneryal hastalıkların patolojisi, jinekolojik kanser tanı yöntemlri, kontrasepsiyon, oral kontraseptifler, tetsis fizyolojis, testis hastalıkları.
Pratik Sınav
Teorik Sınav.
Böbreğin fonkisyonel anatomisi ve fonksiyonları, asit-baz dengesi ve bozuklukları, sodyum ve su metabolizması ve bozuklukları, çocuklarda sıvı ve elektrolit dengesi, asit baz dengesi ve sıvı elektrolit bozukluklarında kullanılan ilaçlar, üriner sistem konjenital anomalileri, potasyum metabolizması bozuklukları, glomerulonefritlerin nedenleri ve kliniği, çocuklarda renal tübüler asidoz, nefrotik sendrom patogenezi, nedenleri ve kliniği. |
Ders için hazırlık çalışması |
Amfi dersleri ve laboratuvar uygulamaları |
|
26 |
Glomerulonefrit patogenezi, böbreğin endokrin fonksiyonları ve bozuklukları, ödem patogenezi ve nedenleri, proteinüri patogenezi ve nedenleri, glomerulonefrit patolojisi, akut-kronik tubulointertisyel nefrit nedenleri ve klinik.
Temel Yaşam Desteği Kursu.
LAB1 (PAT) - Glomerulonefritler
LAB2 (PAT)- Glomerulonefritler
Tubulointertisyel hastalık patogenezi, ilaçların nefrotoksisitesi ve doz ayarlaması, erişkinlerde akut böbrek yetmezliği, çocukluk çağında akut böbrek yetmezliği, çocukluk çağında nefrotik sendrom.
Farmakoloji Laboratuvar.
Böbrek fonksiyon testleri ve idrar analizi, diüretikler,.
Aile Hekimliği Uygulamaları.
|
Ders için hazırlık çalışması |
Amfi dersleri ve laboratuvar uygulamaları |
|
27 |
Kronik böbrek yetmezliği fizyopatolojisi ve kliniği, hematüri patogenez ve nedenleri, üremik kemik hastalıkları, diyabeteik nefropati fizyopatolojisi, üriner obstruksiyon, üriner sistem taş hastalıkları, idrar yolu enfeksiyon etkenleri ve tanı, genitoüriner bakteri enfeksiyon etkenleri ve tanı, üriner sistem enfeksiyonları, üriener sistem tüberkülozu, çocuklarda üriner sistem enfeksiyonları, böbrek, üreter, mesane patolojileri, prostat patolojileri.
Patoloji serbest çalışma.
Reflü nefropati fizyopatolojisi ve klinik, hipertansiyon fizyopatolojisi, hipertansiyon, çocukluk çağında hipertansiyon, böbreğin vasküler hastalıklar patolojisi, üriner antiseptikler, mesane, üretra, üreter hastalıkları, prostat hiperplazisi ve kanseri, mesane, üretra, üreter patolojisi, testis ve prostat hastalıkları patolojisi,.
Farmakoloji Laboratuvar.
Olgu Tartışması.
Aile hekimliği Uygulamaları (Telafi) |
Ders için hazırlık çalışması |
Amfi dersleri ve laboratuvar uygulamaları |
|
28 |
Nörojenik mesane, böbrek neoplazmaları
Değerlendirme Toplantısı.
Dışa atılım bozuklukları (enurezis, enkoprezis), testesteron ve androjen farmakolojisi, yanık fizyopatolojisi, ilk yardım ve nakil, yanık komplikasyonları ve olgu sunumları.
Farmakoloji Laboratuvar
Ders Kurulu Pratik Sınavı
Ders Kurulu Teorik Sınavı.
|
Ders için hazırlık çalışması |
Amfi dersleri ve laboratuvar uygulamaları |
|
29 |
Nörolojik hastalıklarda temel kavramlar (piramidal, serebellar, duyum sistemleri), nörolojik semptomları olan hastaya yaklaşım, optik ve okülomotor saistem hastalıkları.
Temel Yaşam Desteği Kursu.
Kranial sinir hastalıkları, bilinç ve bozukluğu, ruhsal bozuklukları tanı-sınıflama ve epidemiyolojsi, hasta hekim ilişkisi, şaşılık, çocuklarda ryhsal gelişim, yüksek serebral fonksiyonlar, santral sinir sistemi konjenital malformasyonları, doğumsal spinal ve kranial anomaliler, KİBAS, psikiyatrik temel belirtiler ve kavramlar, kafa travmaları, demanslar, beyin omurilik sıvısının biyokimyası,.
Aile hekimliği Uygulamaları (Telafi)
|
Ders için hazırlık çalışması |
Amfi dersleri ve laboratuvar uygulamaları |
|
30 |
Nörodejeneratif hastalıkların moleküler genetiği, santarla sinir sistemi dejeneratif hastalıkları, iskemik serebrovaskülar hastalıklar, mental retardasyon, SSS ilaçlarına giriş, serebrovasküler hastalıklar patolojisi, SAK ve vasküler patolojiler, psikoz, nevrozkavramı ve ayırımları, serebellar sistem hastalıkları, çocukluk-ergen psikopatolojiye giriş “çocuk hakları”, 0-4 yaş okul öncesi psikopatoloji “çocuk istismarı”, afaziler, genel anestezikler, duygu durum bozuklukları, antidepresan ilaçlar, epilepsiler, çocukluk çağı konvulzyonları, antiepileptik ilaçlar, organik mental bozukluklar.
Aile hekimliği Uygulamaları (Telafi)
|
Ders için hazırlık çalışması |
Amfi dersleri ve laboratuvar uygulamaları |
|
31 |
Demiyelinizan hastalıklar, SSS’in demiyelinizan hastalıkları, somatoform ve dissosiyatif bozukluklar, cinsel işlev bozuklukları, ekstrapiramidal sistem hastalıkları, Parkinson tedavisinde kullanılan ilaçlar, yaygın gelişimsel bozukluklar.
LAB1(PAT) SSS hastalıkları patolojisi.
Uyku bozuklukları, kişilik bozuklukları, anksiyete bozuklukları, hipnosedatif ilaçlar, yaşlanma genetiği, ağrı, periferik faysal paralizi, başağrıları.
|
Ders için hazırlık çalışması |
Amfi dersleri ve laboratuvar uygulamaları |
|
32 |
SSS’nin metabolik bozuklukları, madde bağımlılığı, narkotik analjezikler ve antagonistleri.
Göz Dibi ve Otoskop Muayenesi Becerisi.
Farmakoloji Laboratuvarı.
Komjenital kas hastalıkları, kas hastalıkları patolojisi, şizofreni ve diğer psikotik bozukluklar, motor nöron hastalıkları, intrakarniyal tümörler, santaral sinir sistemi tümör patolojisi, psikosomatik TIP-KLP, dikkat eksiklği hiperaktivite bozukluğu, myasteni ve miyastenik sendromlar, işitme kayıpları, vertigo, nöroleptikler, periferik sinir sistemi hastalıkları.
|
Ders için hazırlık çalışması |
Amfi dersleri ve laboratuvar uygulamaları |
|
33 |
Serbest Çalışma.
Santral sinir sistemi görüntüleme yöntemleri, postür ve yürüme bozuklukları.
Göz Dibi ve Otoskop Muayenesi Becerisi.
Farmakoloji Laboratuvarı.
Spinal travmalar, disk hernileri, spinal stenoz, santral sinir sistemi stimulusları ve ganglion blokerleri, spinal ve periferik sinir tümörleri, periferik sinir tümörleri.
LAB3-4-5 (PAT) SSS tümörleri.
LAB(PAT Patoloji serbest çalışma
Ders Kurulu Pratik Sınavı
Ders Kurulu Teorik Sınavı.
|
Ders için hazırlık çalışması |
Amfi dersleri ve laboratuvar uygulamaları |
|
34 |
Ortopedik semptomşlar-I ve II, kas-iskelet sistemi hastalıklarında semptomlar, klinikte plazma enzimlerinin değerlendirilmesi, el yaralanmaları, kırık ve çıkıklar hakkında genel bilgi,, gelişimsel kalça çıkığı, adli olgularda değerlendirme, raporlama, tıbbi uygulamalarda hekim sorumluluğu, omurga hastalıklarına giriş, tümör belirteçleri, yanık, kırık iyileşmesi, kırık komplikasyonları, vertebra deformitleri, Tıp Etiği Temel İlkeleri 1: Yaşama saygı, yarar sağlama zarar vermeme. |
Ders için hazırlık çalışması |
Amfi dersleri ve laboratuvar uygulamaları |
|
35 |
Ekstremitenin yumuşak doku yaralanmaları, hastalık, acı çekme ve iyileşme, hasta eğitimi., kollajen doku hastalıklarının fizyopatolojisi, kollajen doku hastalıklarının patolojisi.
Elastik Bandaj Uygulama Becerisi-Kırık Çıkık Tespiti Yapma Becerisi.
Artritlerin sınıflandırılması ve tanı yöntemleri, bel ağrıları, boyun ağrıları, osteoartritler, nonartiküler romatizmal hastalıklar, kristal artropatiler, reaktif artritler.
|
Ders için hazırlık çalışması |
Amfi dersleri ve laboratuvar uygulamaları |
|
36 |
LAB1(PAT) İskelet sistemi patolojisi, iskelet sisteminde nükleer tıp, aseptik nekrozlar, spondiloartropatiler, romatoid artrit, konjenital deformiteler, birinci basamak sağlık hizmetleri, ilk başvuruda kullanılacak tanı yöntemleri.
Panel: Kemik ve eklem enfeksiyonları.
Aile hekimliğinde risk yönetimi, kanıta dayalı tıp (KDT) giriş ve genel kavramlar, tıpta araştırma felsefesi, araştırma türleri ve araştırma türlerinin kanıt değerleri, kemik ve yumuşak doku tümörlerine onkolojik yaklaşım, konjenital deformiteler, etik ikimleler, aile hekimliği ilkeleri, lokal anestezikler.
Serbest Çalışma.
Nöromüsküler blok yapan ilaçlar, osteoporoz, biyokimyasal örneklemeler ve hata kaynakları.
|
Ders için hazırlık çalışması |
Amfi dersleri ve laboratuvar uygulamaları |
|
37 |
LAB2(PAT) Kemik eklem enfeksiyonları.
LAB3(PAT) Kemik tümörleri.
LAB4(PAT) Kemik tümörleri.
LAB5(PAT) Yumuşak doku tümörleri.
Serbest Çalışma.
Deneysel araştırmalar: Klinik denemeler, niçin gereklidir?
Klinikte etik karar verme süresi, biyokimyasal testlerin klinik kullanımı, randomize ve non-randomize klinik denemeler, tek kör ve çift kör çalışmalar, klinik araştırmalarda hata kaynakları v etik sorunlar, tıp etiği kodları ve sağlık mevzuatı, tıbbi fiil ve hakim-hasta ilişkileri, kazalar ve ilk yardım, kliniksel denemelerde katılımcısayısının belirlenmesi, yaşam verilerinin analizi, sağlık kurumlarında kayıt ve değerlendirme, tıp etiği temel ilkeleri 2. Özerklik ve özerkliğe saygı, aydınlatma ve onam.
Panel: Yumuşak doku tümörleri.
Elastik Bandaj Uygulama Becerisi-Kırık Çıkık Tespiti Yapma Becerisi.
|
Ders için hazırlık çalışması |
Amfi dersleri ve laboratuvar uygulamaları |
|
38 |
Yaşlı hastada ilaçların farmakokinetiği ve ilaç etkileşimleri.
Panel: Metabolik kemik hastalıkları.
Sağlık profesyonlleri arası ilişkiler, tıp araştırmaları ve araştırma etiği, Türkiye ve dünyada aile hekimliği uygulamaları, evde bakım ilkeleri, periyodik muayeneler.
Serbest çalışma.
Terminal dönemdeki birey ve aileye yaklaşım, ölümü karşılamanın aşamaları, aile hekimliğinde kayıtlar, birey merkezli olgu-aile sunumu, aile hekimliği klinik yöntem-1 -2.
Panel: Kemik Tümörleri.
Tıp etiği temel ilkeleri, 3: Sınırlı kaynakların adil kullanımı, ailede cinsel sorunlara yaklaşım, yaşlıların sosyodemografik özellikleri ve koruyucu hizmetler.
Yaşam Desteği Kursu.
|
Ders için hazırlık çalışması |
Amfi dersleri ve laboratuvar uygulamaları |
|
39 |
İleri Yaş Hastaya Multidisipliner Yaklaşım Modülü.
Konut sağlığı ve ev kazalarından korunma, olağandışı durumlarda sağlık hizmetleri, narkotik olmayan analjezikler, I. Basmakata hasta kayıtları, santral etkili kas gevşeticileri, KDT basamakları: soru oluşturma;kanıt arama, kanıta eleştirel değer biçme, hasta ile paylaşılan karar süreci ve izleme.
|
Ders için hazırlık çalışması |
Amfi dersleri ve laboratuvar uygulamaları |
|
40 |
Ders Kurulu Pratik Sınavı
Ders Kurulu Teorik Sınavı
Beceri Laboratuvarı Yıl Sonu Sınavı
|
|
|
|
41 |
Sınav |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Braunwald H., Fauci A.S., Kasper D.L., Hauser S.L., Longo D.L., Jameson J.L., “Harrisons’ Principles of Internal Medicine”, 15th edition, McGraw-Hill Professional, (2001) Anafarta K, Göğüş Y., Bedük N., Arıkan N., “Temel Üroloji”, 1. baskı, Güneş Kitabevi, Ankara, (1998) Katzung, B. G., “Basic & Clinical Pharmacology”, 9. baskı, McGraw-Hill, International Edition, (2004) Kumar V., Cotran R.S., Robbins S.L., (Çeviri Ed. Çevikbaş U.), “Robbins Basic Pathology (Temel Patoloji)”, Nobel Tıp Kitapevleri, (2003) Anderson S.C., Cockayne S., “Clinical Chemistry: Concepts and Applications”, Mc Graw Hill, (2003) Evre 4 Blok 1 Ders notları, (2007-2008).
Braunwald H., Fauci A.S., Kasper D.L., Hauser S.L., Longo D.L., Jameson J.L., “Harrisons’ Principles of Internal Medicine”, 15th edition, McGraw-Hill Professional, (2001) Anafarta K, Göğüş Y., Bedük N., Arıkan N., “Temel Üroloji”, 1. baskı, Güneş Kitabevi, Ankara, (1998) Katzung, B. G., “Basic & Clinical Pharmacology”, 9. baskı, McGraw-Hill, International Edition, (2004) Kumar V., Cotran R.S., Robbins S.L., (Çeviri Ed. Çevikbaş U.), “Robbins Basic Pathology (Temel Patoloji)”, Nobel Tıp Kitapevleri, (2003) Anderson S.C., Cockayne S., “Clinical Chemistry: Concepts and Applications”, Mc Graw Hill, (2003) Evre 4 Blok 1 Ders notları, (2007-2008).
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
8 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Yaşamın tüm evrelerinde insan beden ve aklının normal yapısını, işlevini, gelişimini ve etkileşimini açıklar. |
5 |
|
2 |
Sık görülen fiziksel ve ruhsal bozuklukların-hastalıkların; epidemiyolojisi, patolojisi, semptom, bulgu, prognoz ve tedavisini sıralar ve açıklar. |
0 |
|
3 |
Sağlıklı yaşam koşullarının oluşturulması ve hastalıkların önlenmesinde koruyucu hekimlik yöntemler ve etik ilkeler bilgisine sahiptir. |
3 |
|
4 |
Ülkemizde sık görülen hastalıklarda güncel, güvenilir tanı yöntemlerini ve uygun farmakolojik, fiziksel, nutrisyonel, psikososyal tedavi yöntemlerini seçerek tanımlar. |
5 |
|
5 |
Sağlık ve hastalık bileşenlerini, sürecini, sonucunu kavrar, analiz eder, değerlendirir, bilgilerin güncelleştirilmesinde ve hasta tedavisinde kanıta dayalı tıp yöntemlerini kullanır, hastanın tercihini, kendi deneyimini ve en geçerli kanıtı değerlendirerek etik ilkeler doğrultusunda karar vermeyi ilke edinir. |
4 |
|
6 |
Doğru, kapsamlı ve soruna odaklı anamnez alır, fizik muayene ve mental değerlendirme yaparak bireye sistematik yaklaşır, hastanın mahremiyetine, sırlarına, onuruna, inançlarına, kültürel farklılıklarına, cinsel tercihine saygı duyarak karar verir. |
4 |
|
7 |
Önemli işlev ve organ kaybının söz konusu olabileceği, acil müdahale gerektiren durumlarda, ilk yardım ve temel yaşam desteği sağlar ve sonraki süreci planlar. |
4 |
|
8 |
Hastaya bütüncül yaklaşarak ayırıcı tanı yapar, akılcı tanı ve tedavi planlama, hasta ve hastalığı yönetme konusunda bilgi, beceri ve yetkinliğe sahiptir, beklenmeyen durumlarda bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır, hastasını izler ve sahiplenir. |
4 |
|
9 |
Birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar, alanıyla ilgili çalışmaları bireysel veya ekip üyesi olarak yürütür, danışmanlık, denetim, bilirkişilik, liderlik yapar. |
5 |
|
10 |
Yürüteceği proje çerçevesinde ekibinde çalışanların gelişimlerini, eğitimlerini planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir, diğer disiplinler ile ortak çalışır. |
5 |
|
11 |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir, hekimlik mesleğinin gerektirdiği evrensel koşulları benimser. |
5 |
|
12 |
Meslekli gelişiminin yanı sıra kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda kendini sürekli geliştirir, diğer meslek grupları ile birlikte sosyal sorumluluk projelerinde yer alır. |
2 |
|
13 |
Kültürlerarası iletişim kurma becerisine sahiptir, hastaları, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleri ile etkili iletişim kurar, düşüncelerini ve çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler, Türkçeyi doğru kullanarak sözel ve yazılı olarak aktarır. |
5 |
|
14 |
Bilim felsefesi, bilginin sınırları, doğruluğu, geçerliliği ve güvenilirliği bilgisine sahiptir, bilgiye ulaşmanın yollarını bilir ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak bilgiyi değerlendirir, hekimlik ile ilgili öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. |
5 |
|
15 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte tıbbi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
1 |
|
16 |
Sağlığın, sosyal ve davranışsal yönleri ile sosyoekonomik etkilerini kavrar, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri ve gelişmeleri izler, meslektaşları ile iletişim kurar. |
3 |
|
17 |
Doğru ve güvenilir kayıt tutar, veri toplar, epidemik, klinik ve laboratuvar verileri analiz eder, yorumlar ve sonuçlarının paylaşılmasında etik ilkelere uygun davranır. |
5 |
|
18 |
Kendi ruh ve beden sağlığı, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, birey ve halk sağlığı konularında duyarlılık taşır, sorumluluk alır, profesyonel tutum geliştirerek davranışları ile topluma rol model olur. |
2 |
|
19 |
Temel sağlık mevzuatını bilir, birey olarak hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa yönetmelik, mevzuat ve etik kurallara uygun davranır. |
2 |
|
20 |
Mesleki otonomisini kullanır, ulusal ve uluslar arası standartlarda klinik uygulamalar yapabilecek ve koruyucu hekimlik hizmeti yürütebilecek yeterli deneyime sahiptir. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
35 |
30 |
1050 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
35 |
6 |
210 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
8 |
25 |
200 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
30 |
30 |
|
Toplam İş Yükü: | 1490 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 59.6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 60 |
|
|
|