Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Üroloji

Dersin Kodu : MED510

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 5

Dersin Dönemi : Tüm Yıl (52 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. NİHAT SATAR
Prof.Dr. UĞUR ERKEN
Prof.Dr. ZÜHTÜ TANSUĞ
Prof.Dr. YILDIRIM BAYAZIT
Prof.Dr. İBRAHİM ATİLLA ARIDOĞAN
Doç.Dr. ERKAN DEMİR
Dr.Öğr. ÜyesiDr. VOLKANİZOL

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1. Erişkin ve çocuk yaş grubunun en sık karşılaşılan ürolojik hastalıklarının sıralar ve bunların arasından ülkemiz şartlarında koruyucu hekimlik yönünden en önemli olanlarının ayırt eder.
2. Ürolojik acil hastalıklar ve ürolojik travmaların tanımlar ve pratisyen hekim düzeyinde acil yaklaşımların nasıl olması gerektiği konusunda bilgi sahibi olur.
3. Ürolojik kanserleri sıralar ve bunların klinik bulgu ve tanı özelliklerini sayar.
4.Özellikle bölgemizde görülen çocuk ve erişkin yaş grubunda görülen taş hastalıklarına yaklaşımın tanımlar.
5. Erişkin yaş grubunda yaşlanma ile birlikte ortaya çıkan ve toplumda sık görülen prostat büyümesi gibi hastalıkların ve bu hastalıklara yaklaşımın tanımlar.
6. Üriner sistem enfeksiyonlarının ve birinci basamak sağlık kuruluşlarında tedavisi yapılabilecek enfeksiyonlara yaklaşımın tanımlar.
7. Çocuklarda görülen ürogenital sistemin konjenital anomalilerini tanır ve bu hastaları üst basamak sağlık kuruluşlarına yönlendirir.
8. Erişkin cinsel sağlığı ve üreme sağlığı gibi konularda genel bilgi sahibi olur ve bu konularda şikayeti olan kişilerin gerektiğinde daha üst merkezlere sevk edilebilmesini öğrenir.
9. Organ bağışı ve böbrek transplantasyonu hakkında halkı aydınlatabilecek düzeyde bilgi sahibi olur.
10. Hasta ve yakınlarından ürolojik hastalıklara özgü detaylı özellikleri içerir şekilde, amaca yönelik anamnez alır.
11. Hastalarda sık karşılaşılan ürolojik hastalıklar yönünden detaylı ve amaca yönelik fizik muayene yapar.
12. Birinci basamak hekimliğinde acil yaklaşım gerektiren durumlarda ilk müdahaleyi yapar ve sonraki süreci planlar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Stajerlerin erişkin ve çocuk hasta grubunda karşılaşılan genitoüriner sistemi ilgilendiren cerrahi hastalıkların etyopatogenez ve klinik bulgularını öğrenmeleri, bu hastalıkların tanısını koymakta yeterlilik kazanmaları ve ürolojik hasta tedavi ve sevkinde temel ilkeleri kavramaları amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği : Üroloji’de Kullanılan Tanı ve Tedavi Yöntemleri Ürogenital Sistemin Anomalileri Üriner Sistemin Nonspesifik Enfeksiyonları Üriner Sistemin Spesifik Enfeksiyonları Cinsel Yolla Bulaşan Hastalıklar Skrotum Kapsamı Hastalıkları Vezikoüreteral Reflü Üriner Sistem Taş Hastağı Erkek İnfertilitesi Erkek Cinsel İşlev Bozukluğu Mesane ve Üretra İşlev Bozukluğu Üriner İnkontinans Üriner Sistem Travmaları Benign Prostat Hiperplazisi Böbrek Tümörleri Testis Tümörleri Mesane ve Üst Üriner Sistem Tümörleri Prostat Kanseri Üriner Obstrüksiyon ve Hidronefroz Olgu Sunumları (Taş, Skrotal Kitle, Alt Üriner Sistem Semptomlu Hasta, Hematüri)

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik Klinik Poliklinik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Staj Tanıtımı Pratik Klinik Toplantı Pratical application Ürolityazis VUR Klinik Toplantı Renal Transp. Mesane Tümörleri Pratik UP Darlık Klinik Toplantı Travmalar – Aciller BPH-Prostat Tümörleri Poliklinik Ameliyathane Servis Sunu Hazırlama Yok Klinik-Poliklinik-Ameliyathane pratik uygulama İnfertilite Polikliniği çalışması Klinik vizitler
2 Skrotum Hastalıkları Ürogenital Enf. Klinik Toplantı İnfertilite Pratik Böbrek Tümörleri Klinik Toplantı Cinsel fonksiyon Poliklinik Ameliyathane Servis SINAV Yok Klinik-Poliklinik-Ameliyathane pratik uygulama İnfertilite Polikliniği çalışması Klinik vizitler Yazılı sınav Objektif yapılandırılmış klinik sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Önerilen Kaynaklar 1. Üroloji Ders Notları, Ç.Ü.Tıp Fakültesi Yayınları, 2011. 2. Smith’s General Urology, Lange Kitapları, 2007. 3. Temel Üroloji, Güneş Kitabevi, 2011
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Yaşamın tüm evrelerinde insan beden ve aklının normal yapısını, işlevini, gelişimini ve etkileşimini açıklar. 4
2 Sık görülen fiziksel ve ruhsal bozuklukların-hastalıkların; epidemiyolojisi, patolojisi, semptom, bulgu, prognoz ve tedavisini sıralar ve açıklar. 4
3 Sağlıklı yaşam koşullarının oluşturulması ve hastalıkların önlenmesinde koruyucu hekimlik yöntemler ve etik ilkeler bilgisine sahiptir. 4
4 Ülkemizde sık görülen hastalıklarda güncel, güvenilir tanı yöntemlerini ve uygun farmakolojik, fiziksel, nutrisyonel, psikososyal tedavi yöntemlerini seçerek tanımlar. 4
5 Sağlık ve hastalık bileşenlerini, sürecini, sonucunu kavrar, analiz eder, değerlendirir, bilgilerin güncelleştirilmesinde ve hasta tedavisinde kanıta dayalı tıp yöntemlerini kullanır, hastanın tercihini, kendi deneyimini ve en geçerli kanıtı değerlendirerek etik ilkeler doğrultusunda karar vermeyi ilke edinir. 4
6 Doğru, kapsamlı ve soruna odaklı anamnez alır, fizik muayene ve mental değerlendirme yaparak bireye sistematik yaklaşır, hastanın mahremiyetine, sırlarına, onuruna, inançlarına, kültürel farklılıklarına, cinsel tercihine saygı duyarak karar verir. 4
7 Önemli işlev ve organ kaybının söz konusu olabileceği, acil müdahale gerektiren durumlarda, ilk yardım ve temel yaşam desteği sağlar ve sonraki süreci planlar. 5
8 Hastaya bütüncül yaklaşarak ayırıcı tanı yapar, akılcı tanı ve tedavi planlama, hasta ve hastalığı yönetme konusunda bilgi, beceri ve yetkinliğe sahiptir, beklenmeyen durumlarda bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır, hastasını izler ve sahiplenir. 5
9 Birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar, alanıyla ilgili çalışmaları bireysel veya ekip üyesi olarak yürütür, danışmanlık, denetim, bilirkişilik, liderlik yapar. 5
10 Yürüteceği proje çerçevesinde ekibinde çalışanların gelişimlerini, eğitimlerini planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir, diğer disiplinler ile ortak çalışır. 5
11 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir, hekimlik mesleğinin gerektirdiği evrensel koşulları benimser. 4
12 Meslekli gelişiminin yanı sıra kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda kendini sürekli geliştirir, diğer meslek grupları ile birlikte sosyal sorumluluk projelerinde yer alır. 4
13 Kültürlerarası iletişim kurma becerisine sahiptir, hastaları, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleri ile etkili iletişim kurar, düşüncelerini ve çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler, Türkçeyi doğru kullanarak sözel ve yazılı olarak aktarır. 4
14 Bilim felsefesi, bilginin sınırları, doğruluğu, geçerliliği ve güvenilirliği bilgisine sahiptir, bilgiye ulaşmanın yollarını bilir ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak bilgiyi değerlendirir, hekimlik ile ilgili öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. 5
15 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte tıbbi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 5
16 Sağlığın, sosyal ve davranışsal yönleri ile sosyoekonomik etkilerini kavrar, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri ve gelişmeleri izler, meslektaşları ile iletişim kurar. 4
17 Doğru ve güvenilir kayıt tutar, veri toplar, epidemik, klinik ve laboratuvar verileri analiz eder, yorumlar ve sonuçlarının paylaşılmasında etik ilkelere uygun davranır. 4
18 Kendi ruh ve beden sağlığı, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, birey ve halk sağlığı konularında duyarlılık taşır, sorumluluk alır, profesyonel tutum geliştirerek davranışları ile topluma rol model olur. 4
19 Temel sağlık mevzuatını bilir, birey olarak hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa yönetmelik, mevzuat ve etik kurallara uygun davranır. 4
20 Mesleki otonomisini kullanır, ulusal ve uluslar arası standartlarda klinik uygulamalar yapabilecek ve koruyucu hekimlik hizmeti yürütebilecek yeterli deneyime sahiptir. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 2 30 60
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 7 1 7
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 77
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.08
Dersin AKTS Kredisi: 3