|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Statik Mukavemet |
|
Dersin Kodu |
: |
CEV229 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. GALİP SEÇKİN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Statik Mukavemet konularını öğrenir, analiz eder, uygular ve pratik çözümler geliştirir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Uygulamada karşılaşılacak konu ile ilgili problemlerin temel prensiplerini öğretmek ve ilgili meslek derslerine hazır hale getirmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Vektörler, Düzlemde Denge Koşulları, Ağırlık Merkezi, Rijit Cismin Düzlemde Dengesi, Kafes ve Çerçeve Sistemler,Rijit Cismin Uzayda Dengesi, Sürtünme, Kesit Tesirleri, Normal Kuvvet, Kesme Kuvveti, Burulma, Basit Eğilme, Gerilme ve Şekil Değiştirme, Elastik Eğri, Bünye Bağlantıları, Elstik Stabilite |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Temel kavramlar; vektörler hakkında çok kısa hatırlatma; düzlemde bir noktada kesişen kuvvetlerde bileşke, bileşenlere ayırma, denge; bir kuvvetin bir |
kaynaklardaki ilgili bölümler incelenir,donem basından itibaren, öğrencilere belirlenen konuda araştırma yapılır |
Anlatım, tartışma |
|
2 |
Kuvvet çifti, bir kuvvetin başka bir noktaya taşınması; kuvvetler sisteminin bir noktaya indirgenmesi; düzlem genel kuvvetlerde bileşke, bileşenlere ayırma |
kaynaklardaki ilgili bölümler incelenir,donem basından itibaren, öğrencilere belirlenen konuda araştırma yapılır |
Anlatım, tartışma |
|
3 |
Agırlık Merkezi, çizgisel ve düzlemsel şekillerin ağırlık merkezi, Pappus-Guldinus teoremleri, yayılı yükler; Düzlemde bir cismin serbestlik derecesi; |
kaynaklardaki ilgili bölümler incelenir,donem basından itibaren, öğrencilere belirlenen konuda araştırma yapılır |
Anlatım, tartışma |
|
4 |
Düzlemde bir cismin bağlanmasi (eksik bağlı, tam bağlı ve fazla bağlı cisimler) ve bag kuvvetlerinin hesabı; iki parçalı sistemler (Gerber kirişleri) |
kaynaklardaki ilgili bölümler incelenir,donem basından itibaren, öğrencilere belirlenen konuda araştırma yapılır |
Anlatım, tartışma |
|
5 |
Kafes sistemlerinin çözüm yöntemleri (genel çözüm yöntemleri, düğüm noktalari yöntemi, kesim yöntemi) |
kaynaklardaki ilgili bölümler incelenir,donem basından itibaren, öğrencilere belirlenen konuda araştırma yapılır |
Anlatım, tartışma |
|
6 |
Kablolar, üzerinde yayılı yük bulunan kabloların genel formülasyonu |
kaynaklardaki ilgili bölümler incelenir,donem basından itibaren, öğrencilere belirlenen konuda araştırma yapılır |
Anlatım, tartışma |
|
7 |
Mukavemetin dayandığı ilkeler; Kesit tesirlerinin tanımı, doğru eksenli çubuklarda kesit tesiri diyagramlarının çizimi ve çizimde kullanılan kesim yön |
kaynaklardaki ilgili bölümler incelenir,donem basından itibaren, öğrencilere belirlenen konuda araştırma yapılır |
Anlatım, tartışma |
|
8 |
Arasınav |
Ders Materyallerinin tekrarı |
Klasik yazılı sınav |
|
9 |
Eksenel normal kuvvet hali; ağırlık, sıcaklık etkisi; statikçe belirsiz problemler-1 |
kaynaklardaki ilgili bölümler incelenir,donem basından itibaren, öğrencilere belirlenen konuda araştırma yapılır |
Anlatım, tartışma |
|
10 |
Eksenel normal kuvvet hali; ağırlık, sıcaklık etkisi; statikçe belirsiz problemler-2 |
kaynaklardaki ilgili bölümler incelenir,donem basından itibaren, öğrencilere belirlenen konuda araştırma yapılır |
Anlatım, tartışma |
|
11 |
Basit kesme hali; atalet momenti-1 |
kaynaklardaki ilgili bölümler incelenir,donem basından itibaren, öğrencilere belirlenen konuda araştırma yapılır |
Anlatım, tartışma |
|
12 |
Basit kesme hali; atalet momenti-2 |
kaynaklardaki ilgili bölümler incelenir,donem basından itibaren, öğrencilere belirlenen konuda araştırma yapılır |
Anlatım, tartışma |
|
13 |
Burulma tanımı, daire kesitli çubukların burulması, gerilme tanımı, şekil değiştirme tanımı ve boyutlandırma |
kaynaklardaki ilgili bölümler incelenir,donem basından itibaren, öğrencilere belirlenen konuda araştırma yapılır |
Anlatım, tartışma |
|
14 |
Düzlem gerilme hali, asal gerilmeler ve doğrultuları; Düzlem şekil değiştirme hali, asal şekil değiştirmeler ve doğrultuları; Gerilme-şekil değiştirme |
kaynaklardaki ilgili bölümler incelenir,donem basından itibaren, öğrencilere belirlenen konuda araştırma yapılır |
Anlatım, tartışma |
|
15 |
Ders notları, derslerde yapılan sunumlar tekrar edilir |
kaynaklardaki ilgili bölümler incelenir,donem basından itibaren, öğrencilere belirlenen konuda araştırma yapılır |
Anlatım, tartışma |
|
16/17 |
Final |
Ders Materyallerinin tekrarı |
Klasik yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
A.Y. Aköz ve N.Eratli, Statik Mukavemet, Beta Yayın evi, 2000
F. Beer and E.R. Johnston, Mechanics for Engineers-Statik, Mc-Graw Hill, New York ,1996
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma |
5 |
|
2 |
Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme |
5 |
|
3 |
Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi |
5 |
|
4 |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi |
5 |
|
5 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi |
4 |
|
6 |
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi |
3 |
|
7 |
Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme |
5 |
|
8 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme |
5 |
|
9 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme |
3 |
|
10 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma |
3 |
|
11 |
Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme |
3 |
|
12 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci |
5 |
|
13 |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık |
3 |
|
14 |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak |
3 |
|
15 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
3 |
39 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
5 |
65 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
4 |
4 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 112 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.48 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|