|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Su Ve Atıksu Analiz Yöntemleri I |
|
Dersin Kodu |
: |
CEV225 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör.Dr. BÜLENT SARI Öğr.Gör.Dr. A.AZRABİLGİN PEHLİVANOĞLU Dr.Öğr. ÜyesiDr. TURAN YILMAZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Öğrencilerin ders içerisinde gördükleri parametreler hakkında bilgi sahibi olarak analizleri yerine göre yapabilecek tecrübe ve deneyimin öğrenilmesini amaçlar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Çevre Mühendisliği alanında karşılaşılabilecek su ve su kaynaklarının kalitesini standartlarca kabul edilmiş yöntemlerle nasıl yapıldığını göstermek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Laboratuar çalışmalarında dikkat edilmesi gereken kurallar ve laboratuar malzemelerinin tanıtımı, numune alma ve saklama yöntemleri, çözelti hazırlama, titrasyon, elektriksel iletkenlik, pH, asidite, alkalinite, sertlik, klorür, bulanıklık, renk ve jar test |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Çevre Kimyası Laboratuarları |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Laboratuar çalışmalarında dikkat edilmesi gereken kurallar ve laboratuar malzemelerinin tanıtımı |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, tartışma, grup çalışması ve uygulama |
|
2 |
Numune alma ve saklama yöntemleri |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, tartışma, grup çalışması ve uygulama |
|
3 |
Çözelti hazırlama |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, tartışma, grup çalışması ve uygulama |
|
4 |
Volumetrik titrasyon |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, tartışma, grup çalışması ve uygulama |
|
5 |
Tuzluluk ve elektriksel iletkenlik |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, tartışma, grup çalışması ve uygulama |
|
6 |
pH-asidite |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, tartışma, grup çalışması ve uygulama |
|
7 |
Alkalinite |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, tartışma, grup çalışması ve uygulama |
|
8 |
Ara Sınav |
Arasınav Hazırlığı |
Yazılı sınav |
|
9 |
Sertlik |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, tartışma, grup çalışması ve uygulama |
|
10 |
Klorür |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, tartışma, grup çalışması ve uygulama |
|
11 |
Bulanıklık |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, tartışma, grup çalışması ve uygulama |
|
12 |
Renk |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, tartışma, grup çalışması ve uygulama |
|
13 |
Jar test ve bulanıklık giderimi |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, tartışma, grup çalışması ve uygulama |
|
14 |
GENEL TEKRAR |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, tartışma, grup çalışması ve uygulama |
|
15 |
Sınav Haftası |
Dönem sonu sınavına hazırlık |
Yazılı sınav |
|
16/17 |
Sınav Haftası |
Dönem sonu sınavına hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Deney Föyleri (Ders Notları)
Rice W. E., Baird B. R., 2012. Standart Methods for the Examination of Water and Wastewater, American Public Health Association Publications, America.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
13 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma |
5 |
|
2 |
Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme |
3 |
|
3 |
Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi |
4 |
|
4 |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi |
4 |
|
5 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi |
3 |
|
6 |
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi |
5 |
|
7 |
Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme |
4 |
|
8 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme |
4 |
|
9 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme |
1 |
|
10 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma |
1 |
|
11 |
Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme |
1 |
|
12 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci |
4 |
|
13 |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık |
1 |
|
14 |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak |
1 |
|
15 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
3 |
39 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
6 |
78 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
13 |
2 |
26 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 147 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.88 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|