Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Felsefe Ve Edebiyat

Dersin Kodu : FGS438

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSTAFA GÜNAY

Dersin Öğrenme Kazanımları : Felsefe ve edebiyat arasında ilişki kurar
Romanlarda felsefi ögeleri tespit eder
Şiir ve felsefe arasında ilişki kurar
Felsefe öğretiminde edebiyattan yararlanma olanaklarını tartışır

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Felsefe ve edebiyat arasındaki ilişkileri incelemek. Edebiyat eserlerinde yer alan felsefi temaları araştırmak. Felsefe açısından edebiyatın değerlendirilmesi.

Dersin İçeriği : Felsefe ve edebiyat ilişkileri konu alınacaktır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Seminer odası


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Genel giriş Yok Anlatım
2 Felsefe-edebiyat ilişkilerinin çeşitli yönleri Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Anlatım-tartışma-soru cevap
3 Edebiyata felsefeyle bakmak Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Anlatım-tartışma-soru cevap
4 Edebiyat ve hermeneutik: edebiyat eserlerini anlama ve yorumlama Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Anlatım-tartışma-soru cevap
5 Varoluşçuluk ve edebiyat Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Anlatım-tartışma-soru cevap
6 Romanlarda felsefi temalar Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Anlatım-tartışma-soru cevap
7 Romanlarda felsefi temalar Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Anlatım-tartışma-soru cevap
8 Romanlarda felsefi temalar Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Anlatım-tartışma-soru cevap
9 Tiyatroda felsefi tema ve problemler Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Anlatım-tartışma-soru cevap
10 Öykü ve hikayede felsefi temalar Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Anlatım-tartışma-soru cevap
11 Şiir ve felsefe Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Anlatım-tartışma-soru cevap
12 Şiirde felsefi temalar Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Anlatım-tartışma-soru cevap
13 Şiirde felsefi temalar Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Anlatım-tartışma-soru cevap
14 Felsefe öğretiminde edebiyattan yararlanma olanakları Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Anlatım-tartışma-soru cevap
15 Genel değerlendirme Eski konuların incelenmesi Etkileşimsel tartışma
16/17 Sınav Sınava hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Nermi Uygur, (1999), İnsan Açısından Edebiyat, (İlk basım: 1969) İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
 Ahmet Sarı, (2008). Psikanaliz ve Edebiyat. Salkım Söğüt Yayınları.
 Felsefe ve Edebiyat, Edit: Ali Osman Gündoğan-Mustafa Günay, 2013, baskıda.
Diğer Kaynaklar  Doğan Özlem, (2011). Şiir ve Hermeneutik, Notos Kitap.
 Metin Toprak, (2003). Hermeneutik (Yorumbilgisi) ve Hermeneutik, Bulut Yayınları.


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir 5
2 Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar 4
3 Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır 3
4 Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir 2
5 Çalışma alanında karşılaşılan sorunları anlar, çözer ve yönlendirir 2
6 Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar 1
7 Eleştirel, farklı ve yaratıcı düşünme ve çok boyutlu bakabilme becerisi kazanır 5
8 Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve kullanabilir 4
9 Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurar 4
10 Üç temel alanın ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli kavramlarını tanımlar 3
11 İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır 5
12 Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini bilir ve bu konuları günümüz açısından inceler 3
13 Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur 5
14 Kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur 4
15 Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır 3
16 Üç temel alanın (felsefe, sosyoloji, psikoloji) teorik alanda yapılan tartışmalarını günümüz sorunlarıyla ilişkilendirerek açıklar 4
17 Felsefe, sosyal bilimler, eğitim bilimleri ve eğitim teknolojileri ile ilgili bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte basılı ve diğer bilgi kaynaklarını takip eder, ulaşabilir, kullanabilir ve etkili eğitim-öğretim yolları geliştirebilir 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 127
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.08
Dersin AKTS Kredisi: 5