Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirme

Dersin Kodu : E 531

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 5

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Arş.Gör. MÜKERREM AKBULUT TAŞ

Dersin Öğrenme Kazanımları : öğretim teknolojilerinin tarihsel gelişimini ve kuramsal temellerini açıklar
öğrenme-öğretme ortamlarında iletişimin rolünü açıklar
Öğretim materyalleri tasarlama sürecini açıklayabilme
Öğretim ortamlarında kullanılan araç-gereçlerin özelliklerini açıklar
bir öğretim materyali tasarlar
Geliştirilmiş olan öğretim materyallerini değerlendirebilme

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğretmen adaylarının teknolojinin tarihsel gelişimi ve öğretim teknolojilerinin kuramsal temelleri hakkında bilgi sahibi olmaları sağlanarak, etkili öğretim materyalleri tasarlayabilme, geliştirebilme ve değerlendirebilme becerileri edindirmeyi amaçlamaktadır

Dersin İçeriği : Teknoloji, Eğitimde teknolojinin rolü, Eğitim teknolojisi, Öğretim teknolojisi, Öğretim Teknolojilerinin uygulamaları, Fen Bilgisi Öğretiminde kullanılan öğretim materyalleri, Fen Bilgisi Öğretiminde öğretim materyallerini kullanmanın yararları, Öğretim materyali tasarlama, geliştirme ve uygulama, Öğretim materyallerinin değerlendirilmesi.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Temel Kavramlar (Eğitim, Öğretim, Öğrenme, öğretim teknolojisi, eğitim teknolojisi, bilim ve eğitim) yok anlatım/ soru-cevap/tartışma
2 Eğitim Ortamlarında İletişim Öğretimde sistem yaklaşımı yok anlatım/ soru-cevap/tartışma
3 Öğrenme kuramları ev ödevi anlatım/ soru-cevap/tartışma
4 Eğitim programı ve öğeleri (amaç, içerik, yöntem ve değerlendirme yok anlatım/ soru-cevap/tartışma
5 Öğretim Araç-Gereçlerinin Önemi ve Öğretim Ortamlarında Kullanılan Araç-Gereçler yok anlatım/ soru-cevap/tartışma
6 Amaçlar- kazanımlar (alanlara göre analizi) yok anlatım/ soru-cevap/tartışma
7 ara sınav sınava hazırlanma yok
8 Öğretim içeriğinin analizi yok anlatım/ soru-cevap/tartışma
9 Öğrenme ve Öğretme Stratejileri, Öğretim Yöntem ve Teknikleri yok anlatım/ soru-cevap/tartışma
10 Öğretim Materyallerinin Seçimi, Tasarımı ve Hazırlanması yok anlatım/ soru-cevap/tartışma
11 bir materyal geliştirme projesi proje ödevini hazırlama araştırma-inceleme, grup tartışması/ küçük grupla çalışma
12 bir materyal geliştirme projesi proje ödevini hazırlama araştırma-inceleme, grup tartışması/ küçük grupla çalışma
13 bir materyal geliştirme projesi proje ödevini hazırlama araştırma-inceleme, grup tartışması/ küçük grupla çalışma
14 bir materyal geliştirme projesi proje ödevini hazırlama araştırma-inceleme, grup tartışması/ küçük grupla çalışma
15 Öğretim Materyallerinin Değerlendirilmesi projeyi sunma anlatım/ soru-cevap/tartışma
16/17 final sınavı sınava hazırlanma yok


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Yanpar T. (2007). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. Ankara: Anı Yayıncılık
 Dersin sorumlusu tarafından önerilen diğer kaynaklar.
 Yalın, H.İ. (2004). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme (13. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir 0
2 Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar 1
3 Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır 3
4 Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir 0
5 Çalışma alanında karşılaşılan sorunları anlar, çözer ve yönlendirir 3
6 Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar 3
7 Eleştirel, farklı ve yaratıcı düşünme ve çok boyutlu bakabilme becerisi kazanır 4
8 Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve kullanabilir 3
9 Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurar 0
10 Üç temel alanın ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli kavramlarını tanımlar 0
11 İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır 0
12 Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini bilir ve bu konuları günümüz açısından inceler 0
13 Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur 0
14 Kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur 4
15 Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır 0
16 Üç temel alanın (felsefe, sosyoloji, psikoloji) teorik alanda yapılan tartışmalarını günümüz sorunlarıyla ilişkilendirerek açıklar 0
17 Felsefe, sosyal bilimler, eğitim bilimleri ve eğitim teknolojileri ile ilgili bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte basılı ve diğer bilgi kaynaklarını takip eder, ulaşabilir, kullanabilir ve etkili eğitim-öğretim yolları geliştirebilir 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 10 20
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 142
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.68
Dersin AKTS Kredisi: 6