|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirme |
|
Dersin Kodu |
: |
E 531 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
5 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Arş.Gör. MÜKERREM AKBULUT TAŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
öğretim teknolojilerinin tarihsel gelişimini ve kuramsal temellerini açıklar öğrenme-öğretme ortamlarında iletişimin rolünü açıklar Öğretim materyalleri tasarlama sürecini açıklayabilme Öğretim ortamlarında kullanılan araç-gereçlerin özelliklerini açıklar bir öğretim materyali tasarlar Geliştirilmiş olan öğretim materyallerini değerlendirebilme
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğretmen adaylarının teknolojinin tarihsel gelişimi ve öğretim teknolojilerinin kuramsal temelleri hakkında bilgi sahibi olmaları sağlanarak, etkili öğretim materyalleri tasarlayabilme, geliştirebilme ve değerlendirebilme becerileri edindirmeyi amaçlamaktadır |
|
Dersin İçeriği |
: |
Teknoloji, Eğitimde teknolojinin rolü, Eğitim teknolojisi, Öğretim teknolojisi, Öğretim Teknolojilerinin uygulamaları, Fen Bilgisi Öğretiminde kullanılan öğretim materyalleri, Fen Bilgisi Öğretiminde öğretim materyallerini kullanmanın yararları, Öğretim materyali tasarlama, geliştirme ve uygulama, Öğretim materyallerinin değerlendirilmesi. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Temel Kavramlar (Eğitim, Öğretim, Öğrenme, öğretim teknolojisi, eğitim teknolojisi, bilim ve eğitim) |
yok |
anlatım/ soru-cevap/tartışma |
|
2 |
Eğitim Ortamlarında İletişim
Öğretimde sistem yaklaşımı
|
yok |
anlatım/ soru-cevap/tartışma |
|
3 |
Öğrenme kuramları |
ev ödevi |
anlatım/ soru-cevap/tartışma |
|
4 |
Eğitim programı ve öğeleri (amaç, içerik, yöntem ve değerlendirme
|
yok |
anlatım/ soru-cevap/tartışma |
|
5 |
Öğretim Araç-Gereçlerinin Önemi ve Öğretim Ortamlarında Kullanılan Araç-Gereçler
|
yok |
anlatım/ soru-cevap/tartışma |
|
6 |
Amaçlar- kazanımlar (alanlara göre analizi)
|
yok |
anlatım/ soru-cevap/tartışma |
|
7 |
ara sınav |
sınava hazırlanma |
yok |
|
8 |
Öğretim içeriğinin analizi |
yok |
anlatım/ soru-cevap/tartışma |
|
9 |
Öğrenme ve Öğretme Stratejileri, Öğretim Yöntem ve Teknikleri
|
yok |
anlatım/ soru-cevap/tartışma |
|
10 |
Öğretim Materyallerinin Seçimi, Tasarımı ve Hazırlanması |
yok |
anlatım/ soru-cevap/tartışma |
|
11 |
bir materyal geliştirme projesi |
proje ödevini hazırlama |
araştırma-inceleme, grup tartışması/ küçük grupla çalışma |
|
12 |
bir materyal geliştirme projesi |
proje ödevini hazırlama |
araştırma-inceleme, grup tartışması/ küçük grupla çalışma |
|
13 |
bir materyal geliştirme projesi |
proje ödevini hazırlama |
araştırma-inceleme, grup tartışması/ küçük grupla çalışma |
|
14 |
bir materyal geliştirme projesi |
proje ödevini hazırlama |
araştırma-inceleme, grup tartışması/ küçük grupla çalışma |
|
15 |
Öğretim Materyallerinin Değerlendirilmesi |
projeyi sunma |
anlatım/ soru-cevap/tartışma |
|
16/17 |
final sınavı |
sınava hazırlanma |
yok |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Yanpar T. (2007). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. Ankara: Anı Yayıncılık
Dersin sorumlusu tarafından önerilen diğer kaynaklar.
Yalın, H.İ. (2004). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme (13. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir |
0 |
|
2 |
Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar |
1 |
|
3 |
Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır |
3 |
|
4 |
Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir |
0 |
|
5 |
Çalışma alanında karşılaşılan sorunları anlar, çözer ve yönlendirir |
3 |
|
6 |
Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar |
3 |
|
7 |
Eleştirel, farklı ve yaratıcı düşünme ve çok boyutlu bakabilme becerisi kazanır |
4 |
|
8 |
Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve kullanabilir |
3 |
|
9 |
Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurar |
0 |
|
10 |
Üç temel alanın ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli kavramlarını tanımlar |
0 |
|
11 |
İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır |
0 |
|
12 |
Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini bilir ve bu konuları günümüz açısından inceler |
0 |
|
13 |
Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur |
0 |
|
14 |
Kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur |
4 |
|
15 |
Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
0 |
|
16 |
Üç temel alanın (felsefe, sosyoloji, psikoloji) teorik alanda yapılan tartışmalarını günümüz sorunlarıyla ilişkilendirerek açıklar |
0 |
|
17 |
Felsefe, sosyal bilimler, eğitim bilimleri ve eğitim teknolojileri ile ilgili bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte basılı ve diğer bilgi kaynaklarını takip eder, ulaşabilir, kullanabilir ve etkili eğitim-öğretim yolları geliştirebilir |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
10 |
20 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 142 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.68 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|