Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Su Ve Atıksu Analiz Yöntemleri II

Dersin Kodu : CEV224

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör.Dr. BÜLENT SARI
Öğr.Gör.Dr. A.AZRABİLGİN PEHLİVANOĞLU
Dr.Öğr. ÜyesiDr. TURAN YILMAZ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Öğrencilerin ders içerisinde gördükleri parametreler hakkında bilgi sahibi olarak analizleri yerine göre yapabilecek tecrübe ve deneyimin öğrenilmesini amaçlar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Çevre Mühendisliği alanında karşılaşılabilecek su ve su kaynaklarının kalitesini standartlarca kabul edilmiş yöntemlerle nasıl yapıldığını göstermek

Dersin İçeriği : Çözünmüş oksijen, biyokimyasal oksijen ihtiyacı, kimyasal oksijen ihtiyacı, katı maddeler ve askıda katı madde, yağ ve gres, Kjeldahl azotu, amonyak azotu, sülfat, fosfor, krom (VI), Çamur hacim indeksi, jar test ve organik madde giderimi

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Çevre Kimyası Laboratuarları


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Çözünmüş oksijen Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, tartışma, grup çalışması ve uygulama
2 Biyokimyasal oksijen ihtiyacı Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, tartışma, grup çalışması ve uygulama
3 Kimyasal oksijen ihtiyacı Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, tartışma, grup çalışması ve uygulama
4 Katı maddeler ve askıda katı madde Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, tartışma, grup çalışması ve uygulama
5 Yağ ve gres Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, tartışma, grup çalışması ve uygulama
6 Kjeldahl azotu Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, tartışma, grup çalışması ve uygulama
7 Amonyak azotu Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, tartışma, grup çalışması ve uygulama
8 Ara Sınav Arasınav Hazırlığı Yazılı sınav
9 Sülfat Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, tartışma, grup çalışması ve uygulama
10 Fosfor Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, tartışma, grup çalışması ve uygulama
11 Krom (VI) Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, tartışma, grup çalışması ve uygulama
12 Çamur hacim indeksi Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, tartışma, grup çalışması ve uygulama
13 Jar test ve organik madde giderimi Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, tartışma, grup çalışması ve uygulama
14 Genel Tekrar Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, tartışma, grup çalışması ve uygulama
15 FİNAL Dönem sonu sınavına hazırlık Yazılı sınav
16/17 FİNAL Dönem sonu sınavına hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Deney Föyleri (Ders Notları)
 Rice W. E., Baird B. R., 2012. Standart Methods for the Examination of Water and Wastewater, American Public Health Association Publications, America.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 90
    Ödev/Proje/Diğer 13 10
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma 4
2 Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme 4
3 Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi 4
4 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi 3
5 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi 3
6 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi 5
7 Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme 4
8 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme 4
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme 2
10 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma 1
11 Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme 2
12 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci 4
13 Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık 4
14 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak 1
15 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 3 39
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 5 65
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 13 3 39
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 147
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.88
Dersin AKTS Kredisi: 6