|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Su Ve Atıksu Analiz Yöntemleri II |
|
Dersin Kodu |
: |
CEV224 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör.Dr. BÜLENT SARI Öğr.Gör.Dr. A.AZRABİLGİN PEHLİVANOĞLU Dr.Öğr. ÜyesiDr. TURAN YILMAZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Öğrencilerin ders içerisinde gördükleri parametreler hakkında bilgi sahibi olarak analizleri yerine göre yapabilecek tecrübe ve deneyimin öğrenilmesini amaçlar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Çevre Mühendisliği alanında karşılaşılabilecek su ve su kaynaklarının kalitesini standartlarca kabul edilmiş yöntemlerle nasıl yapıldığını göstermek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Çözünmüş oksijen, biyokimyasal oksijen ihtiyacı, kimyasal oksijen ihtiyacı, katı maddeler ve askıda katı madde, yağ ve gres, Kjeldahl azotu, amonyak azotu, sülfat, fosfor, krom (VI), Çamur hacim indeksi, jar test ve organik madde giderimi |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Çevre Kimyası Laboratuarları |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Çözünmüş oksijen |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, tartışma, grup çalışması ve uygulama |
|
2 |
Biyokimyasal oksijen ihtiyacı |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, tartışma, grup çalışması ve uygulama |
|
3 |
Kimyasal oksijen ihtiyacı |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, tartışma, grup çalışması ve uygulama |
|
4 |
Katı maddeler ve askıda katı madde |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, tartışma, grup çalışması ve uygulama |
|
5 |
Yağ ve gres |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, tartışma, grup çalışması ve uygulama |
|
6 |
Kjeldahl azotu |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, tartışma, grup çalışması ve uygulama |
|
7 |
Amonyak azotu |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, tartışma, grup çalışması ve uygulama |
|
8 |
Ara Sınav |
Arasınav Hazırlığı |
Yazılı sınav |
|
9 |
Sülfat |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, tartışma, grup çalışması ve uygulama |
|
10 |
Fosfor |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, tartışma, grup çalışması ve uygulama |
|
11 |
Krom (VI) |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, tartışma, grup çalışması ve uygulama |
|
12 |
Çamur hacim indeksi |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, tartışma, grup çalışması ve uygulama |
|
13 |
Jar test ve organik madde giderimi |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, tartışma, grup çalışması ve uygulama |
|
14 |
Genel Tekrar |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, tartışma, grup çalışması ve uygulama |
|
15 |
FİNAL |
Dönem sonu sınavına hazırlık |
Yazılı sınav |
|
16/17 |
FİNAL |
Dönem sonu sınavına hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Deney Föyleri (Ders Notları)
Rice W. E., Baird B. R., 2012. Standart Methods for the Examination of Water and Wastewater, American Public Health Association Publications, America.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
90 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
13 |
10 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma |
4 |
|
2 |
Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme |
4 |
|
3 |
Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi |
4 |
|
4 |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi |
3 |
|
5 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi |
3 |
|
6 |
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi |
5 |
|
7 |
Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme |
4 |
|
8 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme |
4 |
|
9 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme |
2 |
|
10 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma |
1 |
|
11 |
Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme |
2 |
|
12 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci |
4 |
|
13 |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık |
4 |
|
14 |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak |
1 |
|
15 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
3 |
39 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
5 |
65 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
13 |
3 |
39 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 147 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.88 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|