|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Alan Eğitiminde Araştırma Projesi |
|
Dersin Kodu |
: |
E 530 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
5 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ADNAN GÜMÜŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Eğitim ve sosyal veri tabanlarını, bilgi ve istatistikleri okur ve onlardan yararlanır. Mevcut araştırma ve makaleleri okur ve onlardan yararlanır. Eğitimle ilgili nicel araştırma projesi hazırlar, veri toplar, verileri işler ve analiz eder. Eğitimle ilgili nitel araştırma projesi hazırlar, veri toplar, verileri işler ve analiz eder. Nitel ve nicel yorumlama tekniklerini bilir ve bulguları yorumlar. Nicel ve nitel araştırmalardan sonuçlar çıkarır ve önerilerde bulunur.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin genel amacı, öğretmen adaylarının üniversitede öğrendikleri kuramsal bilgileri sınıf ortamında uygulamalarına olanak sağlamaktır. . |
|
Dersin İçeriği |
: |
Haftada bir tam gün ya da iki yarım gün (minimum 12 hafta) öğretmen adaylarının bizzat sınıf içinde öğretmenlik becerisi kazanmasına ve belirli bir dersi ya da dersleri planlı bir biçimde öğretmesi ve iki saat öğretmenlik uygulaması semineri (öğretmenlik uygulamasının değerlendirilmesi ve paylaşılması). |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
R2-207 dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin anlam ve önemi |
Yok |
Anlatım |
|
2 |
Mevcut eğitim araştırmaları ve projelerinden, yayın, veri, istatistik ve makalelerden yararlanma |
Önerilen kitapların ilgili kısımı okunacak |
Anlatım-tartışma |
|
3 |
Eğitim alanında kullanılan yaygın nicel araştırma yöntemleri |
Önerilen kitapların ilgili kısımı okunacak |
Anlatım-tartışma |
|
4 |
Okul, veli ve öğrencilerle ilgili nicel veri toplama araçları geliştirme |
Önerilen kitapların ilgili kısımı okunacak |
Anlatım-tartışma |
|
5 |
Nicel veri toplama, işleme, basit analiz ve yorumlama |
Önerilen kitapların ilgili kısımı okunacak |
Anlatım-tartışma |
|
6 |
Eğitim araştırmalarında nitel yaklaşımların yeri ve önemi |
Önerilen kitapların ilgili kısımı okunacak |
Anlatım-tartışma |
|
7 |
Nitel veri toplama ve işleme tekniklerinden protokoleme türleri |
Önerilen kitapların ilgili kısımı okunacak |
Anlatım-tartışma |
|
8 |
Ara değerlendirme |
- |
Proje hazırlama |
|
9 |
Kayıt tekniklerinden betimsel kayıt uygulaması ile okul ve öğrenci gözlemleri |
Önerilen kitapların ilgili kısımı okunacak |
Anlatım-tartışma |
|
10 |
Nitel içerik çözümlemesi; ders kitapları ve metinlerin bilgi yanlışı, totoloji açısından incelenmesi |
Önerilen kitapların ilgili kısımı okunacak |
Anlatım-tartışma |
|
11 |
Ders kitapları ve metinlerin otorite figürü ve özcülük açısından incelenmesi |
Önerilen kitapların ilgili kısımı okunacak |
Anlatım-tartışma |
|
12 |
Ders kitabı ve metinlerin olgu merkezli, göstergebilim ve fenomenolojik yorumlama teknikleri ile yorumlanması |
Önerilen kitapların ilgili kısımı okunacak |
Anlatım-tartışma |
|
13 |
Hermönitik, Psikanalitik ve Marksist yorumlama teknikleri |
Önerilen kitapların ilgili kısımı okunacak |
Anlatım-tartışma |
|
14 |
Nitel güvenilirlik-geçirlik yolları |
Önerilen kitapların ilgili kısımı okunacak |
Anlatım-tartışma |
|
15 |
Araştırma ve projelerin raporlaştırılması |
Önerilen kitapların ilgili kısımı okunacak |
Anlatım-tartışma |
|
16/17 |
Dönem sonu değerlendirmesi |
Sınava hazırlanma |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Mayring, P. (2000). Nitel Sosyal Araştırmaya Giriş. Adana: Baki.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Şahin, C. (Edit.). Konu alanı ders kitabı incelemesi. Sosyal bilgiler (Subject areas textbook evaluation: Social studies). Ankara: Nobel Publications.
Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan ve kabul edilen felsefe grubu programları and ders kitapları.
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
100 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir |
4 |
|
2 |
Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar |
5 |
|
3 |
Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır |
5 |
|
4 |
Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir |
3 |
|
5 |
Çalışma alanında karşılaşılan sorunları anlar, çözer ve yönlendirir |
5 |
|
6 |
Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar |
5 |
|
7 |
Eleştirel, farklı ve yaratıcı düşünme ve çok boyutlu bakabilme becerisi kazanır |
5 |
|
8 |
Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve kullanabilir |
5 |
|
9 |
Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurar |
4 |
|
10 |
Üç temel alanın ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli kavramlarını tanımlar |
3 |
|
11 |
İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır |
4 |
|
12 |
Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini bilir ve bu konuları günümüz açısından inceler |
5 |
|
13 |
Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur |
5 |
|
14 |
Kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur |
5 |
|
15 |
Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
4 |
|
16 |
Üç temel alanın (felsefe, sosyoloji, psikoloji) teorik alanda yapılan tartışmalarını günümüz sorunlarıyla ilişkilendirerek açıklar |
4 |
|
17 |
Felsefe, sosyal bilimler, eğitim bilimleri ve eğitim teknolojileri ile ilgili bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte basılı ve diğer bilgi kaynaklarını takip eder, ulaşabilir, kullanabilir ve etkili eğitim-öğretim yolları geliştirebilir |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
5 |
20 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
|
Toplam İş Yükü: | 135 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.4 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|