Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Alan Eğitiminde Araştırma Projesi

Dersin Kodu : E 530

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 5

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. ADNAN GÜMÜŞ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Eğitim ve sosyal veri tabanlarını, bilgi ve istatistikleri okur ve onlardan yararlanır.
Mevcut araştırma ve makaleleri okur ve onlardan yararlanır.
Eğitimle ilgili nicel araştırma projesi hazırlar, veri toplar, verileri işler ve analiz eder.
Eğitimle ilgili nitel araştırma projesi hazırlar, veri toplar, verileri işler ve analiz eder.
Nitel ve nicel yorumlama tekniklerini bilir ve bulguları yorumlar.
Nicel ve nitel araştırmalardan sonuçlar çıkarır ve önerilerde bulunur.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin genel amacı, öğretmen adaylarının üniversitede öğrendikleri kuramsal bilgileri sınıf ortamında uygulamalarına olanak sağlamaktır. .

Dersin İçeriği : Haftada bir tam gün ya da iki yarım gün (minimum 12 hafta) öğretmen adaylarının bizzat sınıf içinde öğretmenlik becerisi kazanmasına ve belirli bir dersi ya da dersleri planlı bir biçimde öğretmesi ve iki saat öğretmenlik uygulaması semineri (öğretmenlik uygulamasının değerlendirilmesi ve paylaşılması).

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : R2-207 dersliği


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dersin anlam ve önemi Yok Anlatım
2 Mevcut eğitim araştırmaları ve projelerinden, yayın, veri, istatistik ve makalelerden yararlanma Önerilen kitapların ilgili kısımı okunacak Anlatım-tartışma
3 Eğitim alanında kullanılan yaygın nicel araştırma yöntemleri Önerilen kitapların ilgili kısımı okunacak Anlatım-tartışma
4 Okul, veli ve öğrencilerle ilgili nicel veri toplama araçları geliştirme Önerilen kitapların ilgili kısımı okunacak Anlatım-tartışma
5 Nicel veri toplama, işleme, basit analiz ve yorumlama Önerilen kitapların ilgili kısımı okunacak Anlatım-tartışma
6 Eğitim araştırmalarında nitel yaklaşımların yeri ve önemi Önerilen kitapların ilgili kısımı okunacak Anlatım-tartışma
7 Nitel veri toplama ve işleme tekniklerinden protokoleme türleri Önerilen kitapların ilgili kısımı okunacak Anlatım-tartışma
8 Ara değerlendirme - Proje hazırlama
9 Kayıt tekniklerinden betimsel kayıt uygulaması ile okul ve öğrenci gözlemleri Önerilen kitapların ilgili kısımı okunacak Anlatım-tartışma
10 Nitel içerik çözümlemesi; ders kitapları ve metinlerin bilgi yanlışı, totoloji açısından incelenmesi Önerilen kitapların ilgili kısımı okunacak Anlatım-tartışma
11 Ders kitapları ve metinlerin otorite figürü ve özcülük açısından incelenmesi Önerilen kitapların ilgili kısımı okunacak Anlatım-tartışma
12 Ders kitabı ve metinlerin olgu merkezli, göstergebilim ve fenomenolojik yorumlama teknikleri ile yorumlanması Önerilen kitapların ilgili kısımı okunacak Anlatım-tartışma
13 Hermönitik, Psikanalitik ve Marksist yorumlama teknikleri Önerilen kitapların ilgili kısımı okunacak Anlatım-tartışma
14 Nitel güvenilirlik-geçirlik yolları Önerilen kitapların ilgili kısımı okunacak Anlatım-tartışma
15 Araştırma ve projelerin raporlaştırılması Önerilen kitapların ilgili kısımı okunacak Anlatım-tartışma
16/17 Dönem sonu değerlendirmesi Sınava hazırlanma Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Mayring, P. (2000). Nitel Sosyal Araştırmaya Giriş. Adana: Baki.
Diğer Kaynaklar  Şahin, C. (Edit.). Konu alanı ders kitabı incelemesi. Sosyal bilgiler (Subject areas textbook evaluation: Social studies). Ankara: Nobel Publications.
 Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan ve kabul edilen felsefe grubu programları and ders kitapları.


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0
    Ödev/Proje/Diğer 4 100
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir 4
2 Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar 5
3 Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır 5
4 Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir 3
5 Çalışma alanında karşılaşılan sorunları anlar, çözer ve yönlendirir 5
6 Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar 5
7 Eleştirel, farklı ve yaratıcı düşünme ve çok boyutlu bakabilme becerisi kazanır 5
8 Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve kullanabilir 5
9 Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurar 4
10 Üç temel alanın ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli kavramlarını tanımlar 3
11 İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır 4
12 Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini bilir ve bu konuları günümüz açısından inceler 5
13 Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur 5
14 Kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur 5
15 Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır 4
16 Üç temel alanın (felsefe, sosyoloji, psikoloji) teorik alanda yapılan tartışmalarını günümüz sorunlarıyla ilişkilendirerek açıklar 4
17 Felsefe, sosyal bilimler, eğitim bilimleri ve eğitim teknolojileri ile ilgili bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte basılı ve diğer bilgi kaynaklarını takip eder, ulaşabilir, kullanabilir ve etkili eğitim-öğretim yolları geliştirebilir 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 5 20
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü: 135
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.4
Dersin AKTS Kredisi: 5