Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Aşık Edebiyatı Metin Tahlilleri II

Dersin Kodu : TDE 764

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. ERMAN ARTUN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Âşık tarzı Türk şiirinin gelişim evreleri hakkında geniş bilgi edinir.
Âşıklara ait şiirleri yorumlar.
Anadolu´daki âşık tarzı Türk şiiri hakkında bilgi edinir.
Âşık şiirinin diğer alanlarla ilişkisini kavrar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Aşıklık geleneğinin doğuşunu, gelişimini ve en büyük temsilcilerini öğretmek.

Dersin İçeriği : Aşıklık geleneğinin kuralları, aşıkların yetişme koşulları

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Âşık Edebiyatında Mizah ARTUN, Erman (2011), Âşık Edebiyatı Metin Tahlilleri, Karahan Yay., Adana. Sözlü Anlatım, Yazılı Anlatım ve Uygulama
2 Yüzyıllara Göre Âşık Edebiyatının Özellikleri ARTUN, Erman (2011), Âşık Edebiyatı Metin Tahlilleri, Karahan Yay., Adana. Sözlü Anlatım, Yazılı Anlatım ve Uygulama
3 Âşık toplantıları ve âşık fasılları ARTUN, Erman (2011), Âşık Edebiyatı Metin Tahlilleri, Karahan Yay., Adana. Sözlü Anlatım, Yazılı Anlatım ve Uygulama
4 Âşıkların Kendileriyle İlgili Düşünceleri ARTUN, Erman (2011), Âşık Edebiyatı Metin Tahlilleri, Karahan Yay., Adana. Sözlü Anlatım, Yazılı Anlatım ve Uygulama
5 Âşıklık Geleneğinin Yürütüldüğü Ortamlar ARTUN, Erman (2011), Âşık Edebiyatı Metin Tahlilleri, Karahan Yay., Adana. Sözlü Anlatım, Yazılı Anlatım ve Uygulama
6 Âşık edebiyatında anlatım şekilleri ARTUN, Erman (2011), Âşık Edebiyatı Metin Tahlilleri, Karahan Yay., Adana. Sözlü Anlatım, Yazılı Anlatım ve Uygulama
7 Âşık edebiyatında işlenen başlıca konu ve temalar ARTUN, Erman (2011), Âşık Edebiyatı Metin Tahlilleri, Karahan Yay., Adana. Sözlü Anlatım, Yazılı Anlatım ve Uygulama
8 Ara sınav. Sınava hazırlık Yazılı sınav
9 Günümüzde âşıklık geleneğinin sosyoükültürel boyutu ARTUN, Erman (2011), Âşık Edebiyatı Metin Tahlilleri, Karahan Yay., Adana. Sözlü Anlatım, Yazılı Anlatım ve Uygulama
10 Âşık edebiyatının diğer edebiyatlarla etkileşimi ARTUN, Erman (2011), Âşık Edebiyatı Metin Tahlilleri, Karahan Yay., Adana. Sözlü Anlatım, Yazılı Anlatım ve Uygulama
11 İletişim Çağında Âşıklık Geleneğinin Geleceği ARTUN, Erman (2011), Âşık Edebiyatı Metin Tahlilleri, Karahan Yay., Adana. Sözlü Anlatım, Yazılı Anlatım ve Uygulama
12 Âşıkların Sosyal Tarihe Etkileri ARTUN, Erman (2011), Âşık Edebiyatı Metin Tahlilleri, Karahan Yay., Adana. Sözlü Anlatım, Yazılı Anlatım ve Uygulama
13 Türk Kültüründe Âşık Şiirinin Belirleyici Rolü ARTUN, Erman (2011), Âşık Edebiyatı Metin Tahlilleri, Karahan Yay., Adana. Sözlü Anlatım, Yazılı Anlatım ve Uygulama
14 Günümüzde Âşıklık Geleneği ve Âşık Edebiyatı ARTUN, Erman (2011), Âşık Edebiyatı Metin Tahlilleri, Karahan Yay., Adana. Sözlü Anlatım, Yazılı Anlatım ve Uygulama
15 Günümüzde Âşıklık Geleneği ve Âşık Edebiyatı ARTUN, Erman (2011), Âşık Edebiyatı Metin Tahlilleri, Karahan Yay., Adana. Sözlü Anlatım, Yazılı Anlatım ve Uygulama
16/17 Final Sınavı Sınava hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  ARTUN, Erman (2011), Âşık Edebiyatı Metin Tahlilleri, Karahan Yay., Adana.
 ARTUN, Erman (2012), Âşıklık Geleneği ve Âşık Edebiyatı, Karahan Yay, Adana.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 1 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 2- Türkolojinin temel kavramlarının önemini fark eder. 4
2 3- Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle çözümler. 4
3 4-Bağımsız veya grupla birlikte edebi metinler üzerinde çalışma yapabilme yeteneğine sahip olur. 4
4 5-Alanı ile ilgili başvuru kaynaklarına ulaşabilme ve onlardan etkin biçimde yararlanabilme yeteneğine sahip olur. 5
5 6- Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim sürecini izleyebilir. 5
6 7- Edebiyat,dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini öğrenir. 5
7 8-Eski ve yeni metinleri kavrayıp tartışabilir. 4
8 9-Alanı ile ilgili kavramları anlayabilen,bilgi aktarabilen,meslektaşları ile iletişim kurabilen,entelektüel birikime sahip olur. 4
9 10- Türkoloji sorunlarına çözüm üretip Türkolojinin gelişmesine katkıda bulunur. 5
10 11- Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yerini belirleyebilir. 4
11 12-Filolojik ve dilbilimsel bakış edinir. 4
12 13- Edebi metin çözümlemede bilimsel yöntemleri ve filolojik bilgileri etkin olarak kullanma becerisi kazanır. 4
13 14-Türkoloji ile ilgili sorunları kavrayıp çözebilir. 5
14 15. Türkoloji ile ilgili kavramları anlayabilecek, meslektaşları ile iletişim kuabilecek yabancı dil bilgisine sahip olur. 4
15 16- Dil,kültür,edebiyat ilişkisini çözümleyici çalışmalar yapabilir. 4
16 1-Türk Dili ve Edebiyatının tarihi ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 4 52
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 4 52
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 134
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.36
Dersin AKTS Kredisi: 5