Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Dini-Tasavvufi Halk Edebiyatı Metin Tahlilleri II

Dersin Kodu : TDE 760

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. ERMAN ARTUN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Tasavvufi metinleri tahlil etme yeteneğinin kazanır
Dinî tasavvufî Türk edebiyatının dönem özelliklerini anlar
Bektaşilikle ile ilgili şiirlerdeki dinî ve tasavvufî özellikleri öğrenir
Yunus Emre´nin Anadolu´daki tasavvufî cereyana etkisini öğrenir
Mevlana´nın Anadolu´daki etkisini öğrenir
Mevlana ile ilgili şiirlerde şekil hakkında bilgi edinir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Türk Tasavvuf Edebiyatı içinde yer alan önemli şair ve ediplerin manzum ve mensur eserlerinin tanıtılarak tahlil edilmesini öğretmek.

Dersin İçeriği : Dini-tasavvufi halk edebiyatı metinleri, dini-tasavvufi halk edebiyatının başlıca eserleri

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Anadolu´da tasavvuf düşüncesine genel bir bakış ARTUN, Erman (2009), Dini-Tasavvufî Halk Edebiyatı, Karahan Yay, Adana. Sözlü Anlatım, Yazılı Anlatım ve Uygulama
2 Türk dünyasında tasavvuf düşüncesi ARTUN, Erman (2009), Dini-Tasavvufî Halk Edebiyatı, Karahan Yay, Adana. Sözlü Anlatım, Yazılı Anlatım ve Uygulama
3 Yunus Emre´nin yaşadığı dönem, Yunus Emre´yi hazırlayan şartlar ARTUN, Erman (2009), Dini-Tasavvufî Halk Edebiyatı, Karahan Yay, Adana. Sözlü Anlatım, Yazılı Anlatım ve Uygulama
4 Yunus Emre´nin şiirlerinin dinî ve tasavvufî açıdan incelenmesi ve değerlendirilmesi ARTUN, Erman (2009), Dini-Tasavvufî Halk Edebiyatı, Karahan Yay, Adana. Sözlü Anlatım, Yazılı Anlatım ve Uygulama
5 Yunus Emre´nin şiirlerinin dinî ve tasavvufî açıdan incelenmesi ve değerlendirilmesi ARTUN, Erman (2009), Dini-Tasavvufî Halk Edebiyatı, Karahan Yay, Adana. Sözlü Anlatım, Yazılı Anlatım ve Uygulama
6 Yunus Emre hakkında yazılmış makalelerin incelenmesi ve değerlendirilmesi ARTUN, Erman (2009), Dini-Tasavvufî Halk Edebiyatı, Karahan Yay, Adana. Sözlü Anlatım, Yazılı Anlatım ve Uygulama
7 Yunus Emre´nin şiirlerinin dinî ve tasavvufî açıdan incelenmesi ve değerlendirilmesi ARTUN, Erman (2009), Dini-Tasavvufî Halk Edebiyatı, Karahan Yay, Adana. Sözlü Anlatım, Yazılı Anlatım ve Uygulama
8 Ara sınav. Sınava hazırlık Yazılı sınav
9 Yunus Emre hakkında yazılmış makalelerin incelenmesi ve değerlendirilmesi ARTUN, Erman (2009), Dini-Tasavvufî Halk Edebiyatı, Karahan Yay, Adana. Sözlü Anlatım, Yazılı Anlatım ve Uygulama
10 Yunus Emre´nin dinî ve tasavvufî açıdan incelenmesi ve değerlendirilmesi ARTUN, Erman (2009), Dini-Tasavvufî Halk Edebiyatı, Karahan Yay, Adana. Sözlü Anlatım, Yazılı Anlatım ve Uygulama
11 Yunus Emre´nin takipçileri ve Türkiye sahasına nüfuzu ARTUN, Erman (2009), Dini-Tasavvufî Halk Edebiyatı, Karahan Yay, Adana. Sözlü Anlatım, Yazılı Anlatım ve Uygulama
12 Pir Sultan Abdal ARTUN, Erman (2009), Dini-Tasavvufî Halk Edebiyatı, Karahan Yay, Adana. Sözlü Anlatım, Yazılı Anlatım ve Uygulama
13 Hacı Bektaş Veli ve takipçileri ARTUN, Erman (2009), Dini-Tasavvufî Halk Edebiyatı, Karahan Yay, Adana. Sözlü Anlatım, Yazılı Anlatım ve Uygulama
14 Kaygusuz Abdal´ın Şiirlerinin Tahlili ARTUN, Erman (2009), Dini-Tasavvufî Halk Edebiyatı, Karahan Yay, Adana. Sözlü Anlatım, Yazılı Anlatım ve Uygulama
15 Kaygusuz Abdal´ın Şiirlerinin Tahlili ARTUN, Erman (2009), Dini-Tasavvufî Halk Edebiyatı, Karahan Yay, Adana. Sözlü Anlatım, Yazılı Anlatım ve Uygulama
16/17 Final sınavı Sınava hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  ARTUN, Erman (2012), Dini-Tasavvufî Halk Edebiyatı Metin Tahlilleri, Karahan Yay., Adana.
 ARTUN, Erman (2009), Dini-Tasavvufî Halk Edebiyatı, Karahan Yay, Adana.
 TATCI, Mustafa (2008), Yunus Emre Külliyatı (I-VI), H yay,
 KAYA, Doğan (2000), Aşık Edebiyatı Araştırmaları, Kitapevi Yay. İstanbul.
 Erdoğan, Kemal (2008). Niyazi-i Mısri Divanı, Akçağ Yay.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 1 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 2- Türkolojinin temel kavramlarının önemini fark eder. 4
2 3- Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle çözümler. 4
3 4-Bağımsız veya grupla birlikte edebi metinler üzerinde çalışma yapabilme yeteneğine sahip olur. 5
4 5-Alanı ile ilgili başvuru kaynaklarına ulaşabilme ve onlardan etkin biçimde yararlanabilme yeteneğine sahip olur. 5
5 6- Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim sürecini izleyebilir. 5
6 7- Edebiyat,dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini öğrenir. 4
7 8-Eski ve yeni metinleri kavrayıp tartışabilir. 4
8 9-Alanı ile ilgili kavramları anlayabilen,bilgi aktarabilen,meslektaşları ile iletişim kurabilen,entelektüel birikime sahip olur. 5
9 10- Türkoloji sorunlarına çözüm üretip Türkolojinin gelişmesine katkıda bulunur. 4
10 11- Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yerini belirleyebilir. 5
11 12-Filolojik ve dilbilimsel bakış edinir. 5
12 13- Edebi metin çözümlemede bilimsel yöntemleri ve filolojik bilgileri etkin olarak kullanma becerisi kazanır. 4
13 14-Türkoloji ile ilgili sorunları kavrayıp çözebilir. 3
14 15. Türkoloji ile ilgili kavramları anlayabilecek, meslektaşları ile iletişim kuabilecek yabancı dil bilgisine sahip olur. 4
15 16- Dil,kültür,edebiyat ilişkisini çözümleyici çalışmalar yapabilir. 5
16 1-Türk Dili ve Edebiyatının tarihi ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 4 52
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 4 52
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 134
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.36
Dersin AKTS Kredisi: 5