Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Akışkanlar Mekaniği

Dersin Kodu : CEV217

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör.Dr. DEMET KALAT

Dersin Öğrenme Kazanımları : Akışkanlar Mekaniği temel kavramlarını tanımlar.
Uygulamada karşılaşılan farklı akış problemlerini belirler.
Durgun bir akışkan içerisindeki basınç değişimini tanımlar.
Durgun bir akışkan tarafından düz ve eğrisel yüzeyler üzerine uygulanan kuvvetleri hesaplar.
Kaplardaki akışkanların doğrusal ivmelenme ve dönme şeklindeki rijit cisim kuvvetlerini analiz eder.
Langrange ve Euler tanımlamaları arasındaki dönüşümde maddesel türevin rolünü açıklar.
Bernoulli denkleminin kullanımını ve sınırlamalarını anlayabilme ve bu denklem ile farklı türlerdeki akış problemlerini çözer.
Kontrol hacmine etkiyen çeşitli kuvvetleri ve momentleri tespit eder.
Akışla ilgili kuvvetleri belirlemede kontrol hacmi analizini kullanır.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Akışkanlar Mekaniğinin temel prensiplerini belirlenmesi ve mühendislik problemlerine uygulanması.

Dersin İçeriği : Akışın özellikleri, basınç ve akışkan statiği, akışkan kinematiği, Bernouilli ve enerji denklemleri, momentum analizi ve akış sistemleri.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Akışkanlar Mekaniği temel kavramlar. Yok Düz Anlatım
2 Akışkanların Statiği, Bir Noktadaki Basınç, Sıkışmayan Akışkanlarda Statik Basınç Yok Düz Anlatım
3 Rölatif Basıncı Ölçen Aletler, Hidrosatik Kuvvetlerin Bulunması Yok Düz Anlatım
4 Sıvıların Rölatif Dengesi, İvmelenme, merkezcil İvme Yok Düz Anlatım
5 Akışkanların Kinematiği, Temel Denklemlerin Analiz Yöntemleri Yok Düz Anlatım
6 Akım Özellikleri, Akımın Sınıflandırılması, Akımda İvme Yok Düz Anlatım
7 Kütlenin Korunumu, Akışkan Elemanının Yersel Hareketi Yok Düz Anlatım
8 Arasınav Yok Klasik Sınav
9 Akım Fonksiyonu, Hız Potansiyel Fonksiyonu, Akım Ağ Yok Düz Anlatım
10 İdeal Akışkanlarda Momentumun Korunumu, Euler Hareket Denklemleri Yok Düz Anlatım
11 Bernoulli Denklemi Yok Düz Anlatım
12 Akımda Basınç ve Hız Yok Düz Anlatım
13 Bernoulli Denkleminin Uygulamaları Yok Düz Anlatım
14 Bernoulli Denkleminin Uygulamaları Yok Düz Anlatım
15 Final Yok Klasik Sınav
16/17 Final Yok Klasik Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar   Akışkanlar Mekaniği, Prof.Dr. M.Salih Kırkgöz, Kare Yayınları, 2009
 Akışkanlar Mekaniği Temelleri ve Uygulamaları. Yunus A. Çengel, John C. Cimbala. Güven Bilimsel
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70
    Ödev/Proje/Diğer 1 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma 5
2 Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme 4
3 Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi 5
4 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi 3
5 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi 3
6 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi 3
7 Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme 4
8 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme 3
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme 4
10 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma 3
11 Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme 3
12 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci 3
13 Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık 3
14 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak 3
15 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 3 39
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 5 65
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 124
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.96
Dersin AKTS Kredisi: 5