|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Akışkanlar Mekaniği |
|
Dersin Kodu |
: |
CEV217 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör.Dr. DEMET KALAT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Akışkanlar Mekaniği temel kavramlarını tanımlar. Uygulamada karşılaşılan farklı akış problemlerini belirler. Durgun bir akışkan içerisindeki basınç değişimini tanımlar. Durgun bir akışkan tarafından düz ve eğrisel yüzeyler üzerine uygulanan kuvvetleri hesaplar. Kaplardaki akışkanların doğrusal ivmelenme ve dönme şeklindeki rijit cisim kuvvetlerini analiz eder. Langrange ve Euler tanımlamaları arasındaki dönüşümde maddesel türevin rolünü açıklar. Bernoulli denkleminin kullanımını ve sınırlamalarını anlayabilme ve bu denklem ile farklı türlerdeki akış problemlerini çözer. Kontrol hacmine etkiyen çeşitli kuvvetleri ve momentleri tespit eder. Akışla ilgili kuvvetleri belirlemede kontrol hacmi analizini kullanır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Akışkanlar Mekaniğinin temel prensiplerini belirlenmesi ve mühendislik problemlerine uygulanması. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Akışın özellikleri, basınç ve akışkan statiği, akışkan kinematiği, Bernouilli ve enerji denklemleri, momentum analizi ve akış sistemleri. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Akışkanlar Mekaniği temel kavramlar. |
Yok |
Düz Anlatım |
|
2 |
Akışkanların Statiği, Bir Noktadaki Basınç, Sıkışmayan Akışkanlarda Statik Basınç |
Yok |
Düz Anlatım |
|
3 |
Rölatif Basıncı Ölçen Aletler, Hidrosatik Kuvvetlerin Bulunması |
Yok |
Düz Anlatım |
|
4 |
Sıvıların Rölatif Dengesi, İvmelenme, merkezcil İvme |
Yok |
Düz Anlatım |
|
5 |
Akışkanların Kinematiği, Temel Denklemlerin Analiz Yöntemleri |
Yok |
Düz Anlatım |
|
6 |
Akım Özellikleri, Akımın Sınıflandırılması, Akımda İvme |
Yok |
Düz Anlatım |
|
7 |
Kütlenin Korunumu, Akışkan Elemanının Yersel Hareketi |
Yok |
Düz Anlatım |
|
8 |
Arasınav |
Yok |
Klasik Sınav |
|
9 |
Akım Fonksiyonu, Hız Potansiyel Fonksiyonu, Akım Ağ |
Yok |
Düz Anlatım |
|
10 |
İdeal Akışkanlarda Momentumun Korunumu, Euler Hareket Denklemleri |
Yok |
Düz Anlatım |
|
11 |
Bernoulli Denklemi |
Yok |
Düz Anlatım |
|
12 |
Akımda Basınç ve Hız |
Yok |
Düz Anlatım |
|
13 |
Bernoulli Denkleminin Uygulamaları |
Yok |
Düz Anlatım |
|
14 |
Bernoulli Denkleminin Uygulamaları |
Yok |
Düz Anlatım |
|
15 |
Final |
Yok |
Klasik Sınav |
|
16/17 |
Final |
Yok |
Klasik Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Akışkanlar Mekaniği, Prof.Dr. M.Salih Kırkgöz, Kare Yayınları, 2009
Akışkanlar Mekaniği Temelleri ve Uygulamaları. Yunus A. Çengel, John C. Cimbala. Güven Bilimsel
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma |
5 |
|
2 |
Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme |
4 |
|
3 |
Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi |
5 |
|
4 |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi |
3 |
|
5 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi |
3 |
|
6 |
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi |
3 |
|
7 |
Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme |
4 |
|
8 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme |
3 |
|
9 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme |
4 |
|
10 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma |
3 |
|
11 |
Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme |
3 |
|
12 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci |
3 |
|
13 |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık |
3 |
|
14 |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak |
3 |
|
15 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
3 |
39 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
5 |
65 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
5 |
5 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 124 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.96 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|