|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Endüstriyel Seramik Tasarımına Giriş 1 |
|
Dersin Kodu |
: |
SRT243 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. MUSTAFA YILDIZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Endüstriyel seramik tasarımı çalışmalarında kullanılan araç ve gereçlerin işlevlerini, kullanım tekniklerini bilir. - Tasarım çalışmalarında kullanılan malzemelerin fiziksel yapılarını ve kullanım olanaklarını tanır. -Endüstriyel seramik tasarımının gerçekleştirilmesinde kullanılan her boyutta plakanın dökümünü, boyutlandırılmasını ve çeşitli açılarda işlenmesini gerçekleştirebilir. - Yaş ve katı şekillendirme tekniğiyle düzgün yatay yüzeyler, dikey yüzeyler, açılı eğik yüzeyler ve silindirik yüzeyler gerçekleştirebilir. —Alanıyla ilgili el, göz koordinasyonunu iyi; zamanı da verimli bir şekilde kullanabilir. - Endüstriyel seramik tasarımında kullanılan temel modelleme çalışmalarından tek cidarlı prizmatik, pramidik, silindirik, konik ve küremsi formlu tasarımların modellerini ve açık döküm kalıplarını gerçekleştirebilir. - Modellemenin çeşitli aşamalarında patlatma kalıbı yöntemini kullanabilir. Çeşitli nesnelerin patlatma kalıbı yöntemiyle modellerini elde dedebilir. -Alanıyla ilgili el, göz koordinasyonunu iyi; zamanı da verimli bir şekilde kullanabilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Endüstriyel üretim yöntemleriyle üretilen seramik ürünlerin tasarlanmasında, en basit olanından en komplike olanına doğru giden süreçte, öğrenciye temel oluşturacak bilgi ve uygulamaların kazandırılmasını amaçlar. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Endüstriyel üretim yöntemleriyle üretilen seramik ürünlerin tasarımında kullanılan araç gereçlerin tanıtımı, işlevleri ve kullanım tekniklerine ilişkin teorik ve görsel bilgiler.
Endüstriyel üretimde yer alan tek cidarlı ürünlerin tanımı, incelenmesi, tasarım teknikleri ve uygulama yöntemleri.
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Endüstriyel Seramik Tasarım Atölyesi |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Endüstriyel seramik tasarımı çalışmalarında kullanılan özel araç ve gereçlerin tanıtımı, temini, işlevleri ve kullanım teknikleri |
Endüstriyel seramik tasarımı çalışmalarında kullanılan özel araç ve gereçlerden örnekler. |
Anlatım
Tanıtım
Araştırma ve İnceleme
Soru-Yanıt
Örnek uygulama |
|
2 |
Tasarım çalışmalarında kullanılan malzemelerin fiziksel yapıları ve kullanım evreleri.
Plaka döküm teknikleri, ölçülendirme, düzgün yatay, dikey, eğik ve silindirik yüzey uygulamaları |
Endüstriyel seramik tasarımı çalışmalarında kullanılan özel araç ve gereçler. |
Anlatım,
Tanıtım
Araştırma ve İnceleme
Soru-Yanıt
Örnek uygulama |
|
3 |
Birinci aşama Proje çalışması. Form |
Endüstriyel seramik tasarımı çalışmalarında kullanılan özel araç ve gereçler. |
Anlatım
Tanıtım
Araştırma ve İnceleme
Soru-Yanıt
Örnek uygulama |
|
4 |
Birinci aşama Proje çalışması. Kalıp |
Endüstriyel seramik tasarımı çalışmalarında kullanılan özel araç ve gereçler. |
Anlatım
Tanıtım
Araştırma ve İnceleme
Soru-Yanıt
Örnek uygulama |
|
5 |
İkinci aşama Proje çalışması. Form
|
Endüstriyel seramik tasarımı çalışmalarında kullanılan özel araç ve gereçler. |
Anlatım
Tanıtım
Araştırma ve İnceleme
Soru-Yanıt
Örnek uygulama |
|
6 |
İkinci aşama Proje çalışması. Kalıp |
Endüstriyel seramik tasarımı çalışmalarında kullanılan özel araç ve gereçler. |
Anlatım
Tanıtım
Araştırma ve İnceleme
Soru-Yanıt
Örnek uygulama |
|
7 |
Vize Değerlendirme
|
Teknik çizim için araç ve gereçler. |
Anlatım
Tanıtım
Araştırma ve İnceleme
Soru-Yanıt
Örnek uygulama |
|
8 |
Üçüncü aşama Proje çalışması. Form |
Endüstriyel seramik tasarımı çalışmalarında kullanılan özel araç ve gereçler. Teknik çizim için araç ve gereçler. |
Anlatım
Tanıtım
Araştırma ve İnceleme
Soru-Yanıt
Örnek uygulama |
|
9 |
Üçüncü aşama Proje çalışması. Kalıp |
Endüstriyel seramik tasarımı çalışmalarında kullanılan özel araç ve gereçler. Teknik çizim için araç ve gereçler. |
Anlatım
Tanıtım
Araştırma ve İnceleme
Soru-Yanıt
Örnek uygulama |
|
10 |
Dördüncü aşama Proje çalışması. Form |
Endüstriyel seramik tasarımı çalışmalarında kullanılan özel araç ve gereçler. Teknik çizim için araç ve gereçler. |
Anlatım
Tanıtım
Araştırma ve İnceleme
Soru-Yanıt
Örnek uygulama |
|
11 |
Dördüncü aşama Proje çalışması. Kalıp |
Endüstriyel seramik tasarımı çalışmalarında kullanılan özel araç ve gereçler. Teknik çizim için araç ve gereçler. |
Anlatım
Tanıtım
Araştırma ve İnceleme
Soru-Yanıt
Örnek uygulama |
|
12 |
Beşinci aşama Proje çalışması. Form |
Endüstriyel seramik tasarımı çalışmalarında kullanılan özel araç ve gereçler. Teknik çizim için araç ve gereçler. |
Anlatım
Tanıtım
Araştırma ve İnceleme
Soru-Yanıt
Örnek uygulama |
|
13 |
Beşinci aşama Proje çalışması. Kalıp |
Endüstriyel seramik tasarımı çalışmalarında kullanılan özel araç ve gereçler. Teknik çizim için araç ve gereçler. |
Anlatım
Tanıtım
Araştırma ve İnceleme
Soru-Yanıt
Örnek uygulama |
|
14 |
Fotoğraflama, belgeleme, Raporlama ve dosyalama çalışmaları |
Endüstriyel seramik tasarımı çalışmalarında kullanılan özel araç ve gereçler. Teknik çizim için araç ve gereçler. |
Anlatım
Tanıtım
Araştırma ve İnceleme
Soru-Yanıt,
|
|
15 |
Final Değerlendirme |
Endüstriyel seramik tasarımı çalışmalarında kullanılan özel araç ve gereçler. Teknik çizim için araç ve gereçler. |
İnceleme,
Soru-Yanıt,
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
-KUNDUL, müçteba. Endüstriyel Seramikte Alçı ve Çamur Şekillendirme Teknikleri, İstanbul:2013
KURA, Hande. Endüstriyel Seramik Tasarımında Biçim ve Üretim Yöntemleri, Sanatta Yeterlik Eser Çalışması. İstanbul: 1989
-PEKŞEN, Selahattin. Alçı Atölyesi. Temel Ders Kitabı, İstanbul: 2000.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Farklı malzemelerle çalışan sanatçı ve tasarımcıların eserlerinin yer aldığı kataloglar, Süreli ayınlar, İnternet olanakları, sanat ve tasarımla ilgili tezler ve makaleler.
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
40 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
60 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir |
5 |
|
2 |
Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir
|
5 |
|
3 |
Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir |
5 |
|
4 |
Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular |
5 |
|
5 |
El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir
|
5 |
|
6 |
Zamanı verimli ve planlı kullanır |
5 |
|
7 |
Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir |
5 |
|
8 |
Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür |
5 |
|
9 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
|
2 |
|
10 |
Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur
|
5 |
|
11 |
Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır
|
5 |
|
12 |
Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır |
5 |
|
13 |
Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır |
5 |
|
14 |
Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder
|
5 |
|
15 |
Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir |
5 |
|
16 |
Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir |
5 |
|
17 |
Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir
|
5 |
|
18 |
Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder |
2 |
|
19 |
Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir |
5 |
|
20 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
5 |
70 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
3 |
2 |
6 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
6 |
30 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 116 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.64 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|