|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Seramik Kimyası 1 |
|
Dersin Kodu |
: |
SRT133 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. YUSUF ZİYA HALEFOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Kimyasal elementleri tanıyabilir, Maddeleri sınıflandırabilir SI birim sistemlerini tanıyabilir, kullanabilir, yoğunluk ve yüzde bileşim hesapları yapabilir, Seramik boyalarının yüzde bileşimini hesaplayabilir ve boya hazırlayabilir, Hammadde yüzdelerini hesaplayarak, yeni hammadde kompozisyonları oluşturabilir,
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Seramik sır, boya ve astar teknolojisinde kullanılan kimyasal maddelerin tanımı, yapısı ve özellikleri, hazırlanmaları, ısıl davranışlarının incelenmesi hakkında yeterli bilgi düzeyine ulaşmalarının sağlanması düşünülmektedir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Kimyasal temel kavramlar, Isı, sıcaklık, kütle, ağırlık, mol kavramı, bileşiklerin adlandırılması, bileşiklerin yüzde bileşimi ve hesaplaması, Kimyasal bağlar, seger formüllerinde kullanılan oksitler ve özellikleri |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Maddenin özellikleri, sınıflandırılması, ölçümü (SI birim sistemleri), |
Ders notlarını kontrol |
Teorik |
|
2 |
Kimyasal elementler, Mol kavramı, |
Ders notlarını kontrol |
Teorik |
|
3 |
Kimyasal elementler, Mol kavramı |
Ders notlarını kontrol |
Teorik |
|
4 |
Yüzde bileşim ve kimyasal formüller |
Ders notlarını kontrol |
Teorik |
|
5 |
Seramik bileşiklerin çeşitleri ve formülleri, mol kavramı ve kimyasal bileşikler, |
Ders notlarını kontrol |
Teorik |
|
6 |
Seramik bileşiklerin çeşitleri ve formülleri, mol kavramı ve kimyasal bileşikler, |
Ders notlarını kontrol |
Teorik |
|
7 |
Mol kavramı ve seger formülü |
Ders notlarını kontrol |
Teorik |
|
8 |
Kimyasal tepkimeler ve kimyasal eşitlikler, seramik ürünlerin fırınlama süreçleri, |
Ders notlarını kontrol |
Teorik |
|
9 |
Kimyasal tepkimeler ve kimyasal eşitlikler, seramik ürünlerin fırınlama süreçleri, |
Ders notlarını kontrol |
Teorik |
|
10 |
seramik renklendirici bileşikler, renk verme özellikleri |
Ders notlarını kontrol |
Teorik |
|
11 |
seramik renklendirici bileşikler, renk verme özellikleri |
Ders notlarını kontrol |
Teorik |
|
12 |
Seramik ürünlerde kimyasal bağlar ve özellikleri, |
Ders notlarını kontrol |
Teorik |
|
13 |
Seramik ürünlerde kimyasal bağlar ve özellikleri, |
Ders notlarını kontrol |
Teorik |
|
14 |
Sır ve camlaşma |
Ders notlarını kontrol |
Teorik |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Genel Kimya, Petruccı/Harwood, Palme yayıncılık
Seramik Teknolojisi, Ateş Arcasoy,
Chang, Raymond - Kimya, Çev.: A. Bahattin Soydan ve Ayfle Zehra Akoz, Altıncı
baskı, WCB Mc Graw Hill, Beta Yayıncılık. İstanbul
Namık K. Aras, Namık K. Tunalı,
Kimya Temel Kavramlar
, (5. Baskı1999), Beta
Basım Yayım Dağıtım AK. ISBN 9754868019
E.Erdik, Y. Sarıkaya,
Temel Üniversite Kimyası,
(2007), Gazi Kitabevi, 18. Baskı.
ISBN: 9789757313014
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
75 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
25 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir |
0 |
|
2 |
Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir
|
3 |
|
3 |
Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir |
3 |
|
4 |
Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular |
5 |
|
5 |
El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir
|
0 |
|
6 |
Zamanı verimli ve planlı kullanır |
5 |
|
7 |
Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir |
0 |
|
8 |
Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür |
0 |
|
9 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
|
5 |
|
10 |
Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur
|
5 |
|
11 |
Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır
|
5 |
|
12 |
Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır |
5 |
|
13 |
Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır |
5 |
|
14 |
Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder
|
0 |
|
15 |
Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir |
0 |
|
16 |
Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir |
5 |
|
17 |
Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir
|
0 |
|
18 |
Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder |
0 |
|
19 |
Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir |
5 |
|
20 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
3 |
3 |
9 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
8 |
32 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 85 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.4 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|