|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Desen 1 |
|
Dersin Kodu |
: |
SRT113 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. FİLİZ YILDIZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bu ders sonunda öğrenciler, boşluk-doluluk ilgisi üzerinden mekânı algılayıp gördükleri 3 boyutlu bir formu bu mekân içinde, çevresel ilişkilerine göre yerleştirir. Bu ders sonunda öğrenciler, el ve akıl koordinasyonlarını geliştirerek gördükleri 3 boyutlu bir cismi 2 boyutlu bir yüzeye en iyi şekilde çizer. Bu ders sonunda öğrenciler, canlı-cansız model üzerinden oran-orantı, kompozisyon, perspektif bilgilerini geliştirip serbest çalışmalarında bu bilgi ve beceriyi kullanır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Kompozisyon , perspektif, oran, orantı bilgileri doğrultusunda canlı model üzerinden etüdler yapılır, artistik yaratıcılığın geliştirilmesi amaçlanır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Canlı, cansız model kullanılarak kağıt üzerine kurşun kalemle etüdler yapılır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Desen Atölyesi. |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Oran, ölçü ve plan kavramı, geometrik hacimlerde plan ilişkilerinin anlatımı,canlı modelden eskiz ve çizimler.
Geometrik formların kroki çalışmaları. Küp. |
http://www.leonardoda-vinci.org/the-complete-works.html
Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçleri. Durağan canlı ve cansız modelden kroki çalışmaları. |
Teorik ve Pratik anlatım. Görsel sunumlar. Soru-Yanıt |
|
2 |
Geometrik formların kroki çalışmaları. Kare prizma. |
Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçleri. Durağan canlı ve cansız modelden kroki çalışmaları. |
Kuramsal bilgi verilmesi. Görsel sunumlar. Uygulama. Soru-Yanıt. |
|
3 |
Oran, orantı. Canlı ve cansız doğa çizimlerinde ölçülendirme prensipleri.
Canlı modelden desen çalışmaları. |
http://www.peterpaulrubens.org/ , http://en.wikipedia.org/wiki/Andrea_Mantegna |
Kuramsal bilgi verilmesi. Görsel sunumlar. Uygulama. Soru-Yanıt. |
|
4 |
Canlı modelden desen çalışmaları. |
http://www.michelangelopaintings.org/ |
Kuramsal bilgi verilmesi. Görsel sunumlar. Uygulama. Soru-Yanıt. |
|
5 |
Durağan canlı ve cansız modelden kroki çalışmaları.
|
Kaynakça 6 ilgili bölüm okunacak. |
Kuramsal bilgi verilmesi. Görsel sunumlar. Uygulama. Soru-Yanıt. |
|
6 |
Durağan canlı ve cansız modelden kroki çalışmaları.
|
Kaynakça 6 ilgili bölüm okunacak.
Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçleri. Durağan canlı ve cansız modelden kroki çalışmaları. |
Kuramsal bilgi verilmesi. Görsel sunumlar. Uygulama. Soru-Yanıt. |
|
7 |
Geometrik formların kroki çalışmaları. Kare prizma.
Yüzey Değerlendirmesi / Proje |
http://www.edgar-degas.org/ |
Kuramsal bilgi verilmesi. Görsel sunumlar. Uygulama. Soru-Yanıt. |
|
8 |
ARA SINAV |
|
|
|
9 |
Oran, orantı. Canlı ve cansız doğa çizimlerinde ölçülendirme prensipleri. |
http://www.edgar-degas.org/
Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçleri. Durağan canlı ve cansız modelden kroki çalışmaları. |
Kuramsal bilgi verilmesi. Görsel sunumlar. Uygulama. Soru-Yanıt. |
|
10 |
Oran ,Orantı, Temel geometrik,Konstruktif Malzemelerle duzenlemelerden desen calışmaları. |
Kaynakça 6´dan ilgili bölüm okunacak.
Çizim araç ve gereçleri. Durağan canlı ve cansız modelden kroki çalışmaları. |
Kuramsal bilgi verilmesi. Görsel sunumlar. Uygulama. Soru-Yanıt. |
|
11 |
Oran ,Orantı, Temel geometrik,Konstruktif Malzemelerle duzenlemelerden desen calışmaları. |
http//www.michelangelopaintings.org/
|
Kuramsal bilgi verilmesi. Görsel sunumlar. Uygulama. Soru-Yanıt. |
|
12 |
Dogadan ,Yapay Objelerden Desen Çalışmaları. |
Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçleri. Durağan canlı ve cansız modelden kroki çalışmaları. |
Kuramsal bilgi verilmesi. Görsel sunumlar. Uygulama. Soru-Yanıt. |
|
13 |
Canlı ve cansız doğa çizimlerinde ölçülendirme prensipleri. El çizimi. |
Kaynakça 1´den ilgili bölüm okunacak. |
Kuramsal bilgi verilmesi. Görsel sunumlar. Uygulama. Soru-Yanıt. |
|
14 |
Detaydaki gözlem gücünün arttırılması, el -ayak eskizleri. |
Kaynakça 1´den ilgili bölüm okunacak |
Kuramsal bilgi verilmesi. Görsel sunumlar. Uygulama. Soru-Yanıt. |
|
15 |
Canlı modelden desen çalışmaları.
Yüzey Değerlendirmesi / Proje |
http://www.albrecht-durer.org/
Çizim araç ve gereçleri. Durağan canlı ve cansız modelden kroki çalışmaları. |
Kuramsal bilgi verilmesi. Görsel sunumlar. Uygulama. Soru-Yanıt. |
|
16/17 |
FİNAL SINAVI HAFTASI /Proje ve uygulamaların değerlendirilmesi |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
1.Sanatsal Anatomi, Burne Hogarth, Engin Yay., İstanbul, 2005. ISBN 975-379-233-6
3.Işık ve Gölge, Jose M. Parramon, Remzi Kitabevi, İstanbul,1998.ISBN 975-14-0534-3
Atlas of Human Anatomy for the Artist by Stephen Rogers Peck
4.Desende Işık ve Gölge, N. GÖKÇE, MEHMET N., Erciyes Ü. Bilimsel Yayını, Netform
5.Desen Teknik ve Malzemeleri, N. GÖKÇE, MEHMET N., Erciyes Ü. Bilimsel Yayını, Netform
6.Desende İnsan Figürü, N. MEHMET, Erciyes Ü. Bilimsel Yayını, Netform
7.Karakalem Resim; ÇAĞLARCA, Sadettin
Burne Hogarth, Drawing the Human Head, 1989
2. Temel Sanat Eğitimi Resim Teknikleri, Mümtaz Işıngör, vd., Milli eğitim Gençlik ve Spor Bakanlığı yay., Ankara, 1986.
Burne Hogarth, Dynamic Anatomy, 2009
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir |
5 |
|
2 |
Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir
|
4 |
|
3 |
Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir |
4 |
|
4 |
Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular |
3 |
|
5 |
El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir
|
5 |
|
6 |
Zamanı verimli ve planlı kullanır |
4 |
|
7 |
Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir |
3 |
|
8 |
Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür |
5 |
|
9 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
|
0 |
|
10 |
Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur
|
5 |
|
11 |
Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır
|
5 |
|
12 |
Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır |
4 |
|
13 |
Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır |
4 |
|
14 |
Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder
|
4 |
|
15 |
Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir |
4 |
|
16 |
Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir |
5 |
|
17 |
Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir
|
5 |
|
18 |
Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder |
0 |
|
19 |
Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
3 |
6 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
|
Toplam İş Yükü: | 68 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.72 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|