Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları I

Dersin Kodu : BTE 713

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. MEHMET TEKDAL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Yazarlık Dilleri konusunda bilgi sahibi olmak
Yazarlık dillernin fonsiyonlarını öğrenmek
e-öğrenme modülleri hazırlamak

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Yazarlık dilleri fonksiyonlarını öğrenmek ve eğitim için uygulamalar geliştirmek

Dersin İçeriği : Authorware Yazarlık Dili

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Laboratuvar


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Yazarlik Dillerine Giriş kaynakların okunması Sunuş, problem tabanlı öğrenme, soru-cevap yöntemi, grup tartışması.
2 Authorware Yazarlık Diline Genel Bakıs kaynakların okunması Sunuş, problem tabanlı öğrenme, soru-cevap yöntemi, grup tartışması.
3 Yazarlık Teknikleri kaynakların okunması Sunuş, problem tabanlı öğrenme, soru-cevap yöntemi, grup tartışması.
4 Hazır Şablonların Kullanılması kaynakların okunması Sunuş, problem tabanlı öğrenme, soru-cevap yöntemi, grup tartışması.
5 İçerik Hazırlama ve Multimedya elemanları ile entegrasyon teknikleri kaynakların okunması Sunuş, problem tabanlı öğrenme, soru-cevap yöntemi, grup tartışması.
6 Etkileşimli materyaller hazırlamak kaynakların okunması Sunuş, problem tabanlı öğrenme, soru-cevap yöntemi, grup tartışması.
7 Animasyon ve simülasyonlar gelistirmek-1 kaynakların okunması Sunuş, problem tabanlı öğrenme, soru-cevap yöntemi, grup tartışması.
8 Vize kaynakların okunması Sunuş, problem tabanlı öğrenme, soru-cevap yöntemi, grup tartışması.
9 Animasyon ve simülasyonlar gelistirmek-2 kaynakların okunması Sunuş, problem tabanlı öğrenme, soru-cevap yöntemi, grup tartışması.
10 Değişken ve Fonsiyonlar kaynakların okunması Sunuş, problem tabanlı öğrenme, soru-cevap yöntemi, grup tartışması.
11 Internet uygulamaları gelistirmek kaynakların okunması Sunuş, problem tabanlı öğrenme, soru-cevap yöntemi, grup tartışması.
12 Veritabanı uygulaması gelistirmek kaynakların okunması Sunuş, problem tabanlı öğrenme, soru-cevap yöntemi, grup tartışması.
13 e-Öğrenme moduleri hazırlamak kaynakların okunması Sunuş, problem tabanlı öğrenme, soru-cevap yöntemi, grup tartışması.
14 Projeleri internet üzerinden yayınlamak kaynakların okunması Sunuş, problem tabanlı öğrenme, soru-cevap yöntemi, grup tartışması.
15 dönemin özeti kaynakların okunması Sunuş, problem tabanlı öğrenme, soru-cevap yöntemi, grup tartışması.
16/17 Final kaynakların okunması yazılı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Kellogg, Orson. (2002) Macromedia Authorware 6 : training from the source, Macromedia Press Berkeley, CA.
 Schifman, Richard S.,( 1999) The ultimate authorware attain tutorial :an interactive book and CD pack, Springer Berlin.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 0 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Yerel ve ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır. 0
2 Alandaki çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler 0
3 Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. 0
4 Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratır ve sürdürür. 0
5 Öğretim teknolojileri ile diğer ilgili alanların birleşik yapısını tanımlar 3
6 Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel tekniklerin öğretim teknolojileri alanındaki uygulamalarını listeler. 3
7 Öğretim teknolojileri alanındaki bilimsel gelişmeleri takip eder ve bunu mesleki uygulamaya taşır 4
8 Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstlenir 0
9 İş yükünü azaltacak sistemler, yöntemler veya araçları temin edebilir veya geliştirir. 0
10 Alanın geleceğine ilişkin konularda strateji, politika ve uygulama planlarını, yorumlar, geliştirir ve değerlendirir. 0
11 Lisans düzeyinde kazanılan yeterlilikler temelinde, öğretim teknolojileri alt-alanlarını bütünleştirir ve uzmanlık düzeyinde tanımlar. 0
12 Öğretim teknolojileri bilgi temelinden hareketle beklendik durumlarda, analiz, tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerini farklı bağlamlarda uygular. 4
13 Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel teknikleri öğretim teknolojileri alanının klasik uygulamalarında kullanır 0
14 Öğretim teknolojileri kapsamındaki, karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, bütünlük içerisinde değerlendirir. 4
15 Bilimsel bir bakış açısı ile alan kapsamındaki karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çözümü için plan geliştirir, planı uygular ve sonuçları değerlendirir 0
16 Alana ilişkin veya alan kapsamındaki sorunların çözümünde kişisel sorumlulukları üstlenir 0
17 Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. 0
18 Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 3 39
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 30 30
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 40 40
Toplam İş Yükü: 148
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.92
Dersin AKTS Kredisi: 6