Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları II

Dersin Kodu : BTE 706

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. MEHMET TEKDAL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Betik dilini öğrenmek
Betik programlar yazabilmek
Eğitimle ilgili animasyon ve simülasyonlar geliştirebilmek

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Flash ActionScript veya benzeri bir dili kullanarak yazılım geliştirebilmek

Dersin İçeriği : ActionScript program geliştirme

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Laboratuvar


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Flash programına giris ilgili kaynakların incelenmesi Sunuş, problem tabanlı öğrenme, soru-cevap yöntemi, grup tartışması.
2 ActionScript program geliştirme ortamı ilgili kaynakların incelenmesi Sunuş, problem tabanlı öğrenme, soru-cevap yöntemi, grup tartışması.
3 ActionSript ile buton ve kullanıcı kontrolü geliştirmek ilgili kaynakların incelenmesi Sunuş, problem tabanlı öğrenme, soru-cevap yöntemi, grup tartışması.
4 Değişkenler ve atama işlemleri ilgili kaynakların incelenmesi Sunuş, problem tabanlı öğrenme, soru-cevap yöntemi, grup tartışması.
5 Kontrol cümlerleri-1 ilgili kaynakların incelenmesi Sunuş, problem tabanlı öğrenme, soru-cevap yöntemi, grup tartışması.
6 Kontrol cümlerleri-2 ilgili kaynakların incelenmesi Sunuş, problem tabanlı öğrenme, soru-cevap yöntemi, grup tartışması.
7 Döngüler-1 ilgili kaynakların incelenmesi Sunuş, problem tabanlı öğrenme, soru-cevap yöntemi, grup tartışması
8 Vize ilgili kaynakların incelenmesi Sunuş, problem tabanlı öğrenme, soru-cevap yöntemi, grup tartışması.
9 Döngüler-1 ilgili kaynakların incelenmesi Sunuş, problem tabanlı öğrenme, soru-cevap yöntemi, grup tartışması.
10 Metin ve String işlemleri ilgili kaynakların incelenmesi Sunuş, problem tabanlı öğrenme, soru-cevap yöntemi, grup tartışması.
11 Fonksiyonlar ilgili kaynakların incelenmesi Sunuş, problem tabanlı öğrenme, soru-cevap yöntemi, grup tartışması.
12 Diziler ilgili kaynakların incelenmesi Sunuş, problem tabanlı öğrenme, soru-cevap yöntemi, grup tartışması.
13 Animasyon ve simülasyon gelistirmek-1 ilgili kaynakların incelenmesi Sunuş, problem tabanlı öğrenme, soru-cevap yöntemi, grup tartışması.
14 Animasyon ve simülasyon gelistirmek-2 ilgili kaynakların incelenmesi Sunuş, problem tabanlı öğrenme, soru-cevap yöntemi, grup tartışması.
15 Dönemin özeti ilgili kaynakların incelenmesi Sunuş, problem tabanlı öğrenme, soru-cevap yöntemi, grup tartışması.
16/17 Final ilgili kaynakların incelenmesi yazılı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Franklin, Derek. (2002). Macromedia Flash MX ActionScript :ileri düzey kaynağından eğitim, Medyasoft İstanbul.
 Rosenzweig, Gary (2003). Macromedia Flash MX ActionScript for fun and games, Que,Indianapolis.
 Tekin, Savaş.( 2006) Uzmanlar için ActionScript ile Flash 8 programlama, Alfa İstanbul.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 0 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Yerel ve ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır. 3
2 Alandaki çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler 0
3 Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. 0
4 Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratır ve sürdürür. 0
5 Öğretim teknolojileri ile diğer ilgili alanların birleşik yapısını tanımlar 3
6 Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel tekniklerin öğretim teknolojileri alanındaki uygulamalarını listeler. 0
7 Öğretim teknolojileri alanındaki bilimsel gelişmeleri takip eder ve bunu mesleki uygulamaya taşır 0
8 Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstlenir 0
9 İş yükünü azaltacak sistemler, yöntemler veya araçları temin edebilir veya geliştirir. 0
10 Alanın geleceğine ilişkin konularda strateji, politika ve uygulama planlarını, yorumlar, geliştirir ve değerlendirir. 0
11 Lisans düzeyinde kazanılan yeterlilikler temelinde, öğretim teknolojileri alt-alanlarını bütünleştirir ve uzmanlık düzeyinde tanımlar. 3
12 Öğretim teknolojileri bilgi temelinden hareketle beklendik durumlarda, analiz, tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerini farklı bağlamlarda uygular. 0
13 Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel teknikleri öğretim teknolojileri alanının klasik uygulamalarında kullanır 0
14 Öğretim teknolojileri kapsamındaki, karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, bütünlük içerisinde değerlendirir. 4
15 Bilimsel bir bakış açısı ile alan kapsamındaki karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çözümü için plan geliştirir, planı uygular ve sonuçları değerlendirir 0
16 Alana ilişkin veya alan kapsamındaki sorunların çözümünde kişisel sorumlulukları üstlenir 0
17 Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. 0
18 Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 3 39
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 30 30
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü: 138
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.52
Dersin AKTS Kredisi: 6