Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Programlama Dilleri II

Dersin Kodu : BTE 714

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. MEHMET TEKDAL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Görsel programlama tekniklerini kavramak
Nesneye Yönelimli Programlama Mantığını anlamak
Görsel bileşenleri kullanabilme ve tasarlama
Veritabanı tasarlamak ve kullanabilmek
Sql sorguları geliştirebilmek
Hata ayıklama tekniklerini kullanabilmek
Internet Programcılıgı tekniklerini kavramak

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Temel görsel programlama tekniklerini öğrenmek ve öğrenilenleri program geliştirme ve problem çözümünde kullanmak.

Dersin İçeriği : Delphi´de Nesne Yönelimli Programlama, formlar, veritabanı, internet programcılığı.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Laboratuvar


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Görsel programlamaya giris Sunuş, problem tabanlı öğrenme, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama.
2 Delphi ve Object Pascal Sunuş, problem tabanlı öğrenme, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama.
3 Delphi´de Nesne Yönelimli Programlama Sunuş, problem tabanlı öğrenme, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama.
4 Standard bileşenlerin kullanımı-1 Sunuş, problem tabanlı öğrenme, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama.
5 Standard bileşenlerin kullanımı-2 Sunuş, problem tabanlı öğrenme, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama.
6 Formlar, bileşenler ve uygulamalar-1 Sunuş, problem tabanlı öğrenme, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama.
7 Vize
8 Formlar, bileşenler ve uygulamalar-2 Sunuş, problem tabanlı öğrenme, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama.
9 Veritabanı uygulamalarına giriş Sunuş, problem tabanlı öğrenme, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama.
10 Sql: Veri Tanımlama Dili komutları-1 Sunuş, problem tabanlı öğrenme, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama.
11 Sql: Veri Kullanma Dili komutları-2 Sunuş, problem tabanlı öğrenme, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama.
12 OLE Kullanımı Sunuş, problem tabanlı öğrenme, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama.
13 Hata Ayıklama Teknikleri Sunuş, problem tabanlı öğrenme, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama..
14 Internet Programcılığına Giriş Sunuş, problem tabanlı öğrenme, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama..
16/17 Final


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Cantu, Marco. ( 2002) Herkes için Delphi 6 :uygulama geliştirme kılavuzu , Alfa İstanbul.
 Akar, Feyzi. ( 2001) Delphi 5 ile internet programlama, Beta İstanbul.
 Daşdemir, Yaşar.(2002) Veritabanları ve SQL :Delphi 6 ile veritabanı uygulamaları geliştirme ,Türkmen Kitabevi İstanbul .
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 0 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Yerel ve ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır. 0
2 Alandaki çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler 0
3 Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. 0
4 Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratır ve sürdürür. 0
5 Öğretim teknolojileri ile diğer ilgili alanların birleşik yapısını tanımlar 5
6 Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel tekniklerin öğretim teknolojileri alanındaki uygulamalarını listeler. 0
7 Öğretim teknolojileri alanındaki bilimsel gelişmeleri takip eder ve bunu mesleki uygulamaya taşır 4
8 Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstlenir 0
9 İş yükünü azaltacak sistemler, yöntemler veya araçları temin edebilir veya geliştirir. 0
10 Alanın geleceğine ilişkin konularda strateji, politika ve uygulama planlarını, yorumlar, geliştirir ve değerlendirir. 0
11 Lisans düzeyinde kazanılan yeterlilikler temelinde, öğretim teknolojileri alt-alanlarını bütünleştirir ve uzmanlık düzeyinde tanımlar. 0
12 Öğretim teknolojileri bilgi temelinden hareketle beklendik durumlarda, analiz, tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerini farklı bağlamlarda uygular. 0
13 Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel teknikleri öğretim teknolojileri alanının klasik uygulamalarında kullanır 0
14 Öğretim teknolojileri kapsamındaki, karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, bütünlük içerisinde değerlendirir. 3
15 Bilimsel bir bakış açısı ile alan kapsamındaki karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çözümü için plan geliştirir, planı uygular ve sonuçları değerlendirir 0
16 Alana ilişkin veya alan kapsamındaki sorunların çözümünde kişisel sorumlulukları üstlenir 0
17 Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. 0
18 Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 3 39
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 30 30
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 40 40
Toplam İş Yükü: 148
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.92
Dersin AKTS Kredisi: 6