|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Akademik Yazım (Seçmeli) |
|
Dersin Kodu |
: |
GKS402 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MAHMUT OĞUZ KUTLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bilim ve Bilimsel Metodoloji kavramlarını açıklama Bilimsel Araştırma Türlerini açıklama Bir Bilimsel Araştırma Tasarımı hazırlayabilme Verilerin analizini tasarlayıp yapabilme Niteliksel araştırma tekniklerini kullanabilme İlişkili araştırma makalelerini inceleyebilme
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Dönem sonunda öğrencilerin araştırma yöntemleri ve uygulamaları konusunda temel bilgileri edinmiş olmaları ve belli bir konu üzerinde yürüttükleri araştırmalarını bilimsel bir rapor yazarak sunmaları beklenmektedir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bilim ve temel kavramlar (olgu, bilgi, mutlak, doğru, yanlış, evrensel bilgi v.b.), bilim tarihine ilişkin temel bilgiler, bilimsel araştırmanın yapısı, bilimsel yöntemler ve bu yöntemlere ilişkin farklı görüşler, problem, araştırma modeli, evren ve örneklem, verilerin toplanması ve veri toplama yöntemleri (nicel ve nitel veri toplama teknikleri), verilerin kaydedilmesi, analizi, yorumlanması ve raporlaştırılması.
1 Bilim nedir, bilimsel metodoloji nedir? Sosyal bilimler-diğer bilimler arası karşılaştırma
2 Araştırma metodlarına giriş
3 Kuram ve hipotezler
4 Örnek
5 Ölçme, güvenilirlik, geçerlik
6 Araştırma tasarımı
7 Anket Araştırması
8 Veri analizi
9 Niteliksel araştırma
10 Araştırma etiği
11 Örnek araştırma makaleleri
12 Proje çalışmasında rehberlik
13 Proje çalışmasında rehberlik
14 Gözden geçirme ve rehberlik
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tanışma ve ders tanıtımı |
|
Düz anlatım ve Soru Cevap |
|
2 |
Akademik yazım ilkeleri |
|
Düz anlatım ve tartışma |
|
3 |
Alanyazın tarama, |
|
Düz anlatım , Sunum ve tartışma |
|
4 |
Araştırma yöntemi seçme |
|
Düz anlatım ve sunum |
|
5 |
istatistik yöntemi seçme |
|
Düz anlatım ve tartışma |
|
6 |
Bulgular ve tablolama |
|
Düz anlatım, Sunum ve Soru-Cavap |
|
7 |
Ara sınav |
|
Yazılı Sınav |
|
8 |
Ara sınavı |
|
Yazılı Sınav |
|
9 |
Bulguları raporlama, |
|
Düz anlatım ve tartışma |
|
10 |
Yorum ve tartışma |
|
Düz anlatım ve tartışma |
|
11 |
Sonuçları alanyazınla birleştirme |
|
Düz anlatım ve tartışma |
|
12 |
Akademik dergilerle iletişim kurma |
|
Düz anlatım ve tartışma |
|
13 |
Bir akademik yayını yazabilme. |
|
Düz anlatım, Sunum ve tartışma |
|
14 |
APA formatının özellikleri |
|
Düz Anlatım ve Tartışma |
|
15 |
APA formatı örnek uygulamalar |
|
Alıştırma ve Uygulama |
|
16/17 |
Final Sınavı |
|
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Cenk Pamay, Zeynep Gökay Üstün, Amerikan Psikoloji Derneği Yayım Kılavuzu (APA Yazım Kılavuzu ve APA Yazım Kuralları ), 2009, KAKNÜS YAYINLARI
Prof. Dr. Halil Seyidoğlu ,
Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı , GÜZEM CAN YAYINLARI 2009
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alan ve ilgili alanlar kapsamında verilen durumlarda, bilimsel düşünmeye temel olan bilimsel araştırma ve temel istatistiksel kavram ve uygulamaları işe koşar. |
3 |
|
2 |
Öğretim teknolojileri alt-alanlarını ve süreçlerinin bütünsel yapısını ve diğer ilgili alanlar ile ilişkisini açıklar. |
1 |
|
3 |
Öğretim teknolojileri ve ilgili alanların bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, öğrenme ve öğretme ile ilgili problemlerin karmaşık yapısını ortaya koyar. |
2 |
|
4 |
Bilimsel bir bakış açısı ile alan veya ilgili alanlar kapsamında verilen problemlerin çözümü için plan geliştirme, planı uygulama ve sonuçları değerlendirir. |
3 |
|
5 |
İlgili durumlarda öğretim teknolojileri, bilgisayar bilimleri bileşeni temelinde yeni ürünler veya süreçler ortaya koyar. |
3 |
|
6 |
Bağımsız çalışma becerilerinin ve sorumluluk alabilme yetisinin göstergesi olarak alanla ilgili bir problemin çözümü için bireysel bir öneri, bir ürün veya işlemler takımı geliştirir. |
2 |
|
7 |
Bireysel veya ekip olarak yapılan projelerde sorumluluk alma ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
3 |
|
8 |
Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstlenir. |
4 |
|
9 |
Öğretim teknolojileri ile bilişim teknolojileri veya bilgisayar bilimleri uygulamalarının bileşik yapısını açıklar. |
2 |
|
10 |
Alan ve ilgili alanlar kapsamında, bilimsel düşünmeye temel olan kavram ve uygulamaları açıklar. |
3 |
|
11 |
Öğretim teknolojileri bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, analiz, tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerini uygular. |
4 |
|
12 |
Bilişim teknolojileri ve bilgisayar bilimleri uygulamalarını etkili ve verimli bir öğrenme-öğretme çevresini oluşturmada işe koşar. |
1 |
|
13 |
Öğrenme problemi ile karşılaştığında bilimsel ve etik değerler temelinde kendisini ve ekibini başarıya götürecek problem çözümünü uygular. |
3 |
|
14 |
Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
4 |
|
15 |
Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde yararlanması gereken yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilir. |
2 |
|
16 |
Yerel veya ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır. |
1 |
|
17 |
Çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler. |
2 |
|
18 |
Alanın geleceğine ilişkin konularda stratejik görüş geliştirebilme ve görüş değerlendirir. |
3 |
|
19 |
Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. |
2 |
|
20 |
Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratabilme ve sürdürür. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
14 |
28 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 100 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|