|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Bilgisay Desdekli Eğitim |
|
Dersin Kodu |
: |
BTS210 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. M.EMRE SEZGİN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Eğitimde bilgisayarın önemini kavrar. Eğitimde bilgisayar kullanımı türlerini anlatır. Öğrenme öğretme sürecinde bilgisayar uygulamalarını anlatır. Bilgisayar destekli öğretimde, öğrenme ve öğretim,yöntem ve tekniklerini transfer edebilir. Bilgisayar destekli öğretimde hazırlanan yazılımlara örnekler verir. Bilgisayar oyunlarını eğitsel yönden irdeler, örnekler getirir. Bilgisayarlarla yapılan ölçme ve değerlendirme çalışmalarına örnekler getirir. Bilgisayar yazılımı tasarımı yapar. Öğretim amaçlı bilgisayar yazılımı için senaryo tasarlar. Ekran tasarımı için yapılması gerekenleri bilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bilgisayarların eğitimde kullanılması ve ilgili kavramların öğretilmesi. Eğitimde bilgisayarın kullanılma türlerinin tartışılması ve örnek uygulamaların incelenmesi. Eğitimde bilgisayar kullanımının avantajları ve dezavantajlarının tartışılması. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bilgisayar destekli öğretim(eğitimle)ile ilgili kavramlar, (BDEve BDÖ) türleri, avantaj ve dezavantajları |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Bilgisayarların Tarihçesi |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Gösteri |
|
2 |
Eğitimde Teknolojinin Etkisi ve Önemi |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Gösteri |
|
3 |
Eğitim Teknolojisinin Seçimi ve Kullanımı |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Gösteri |
|
4 |
Eğitimde Kelime İşlemciler |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Gösteri |
|
5 |
Eğitimde Masaüstü Yayımcılık |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Gösteri |
|
6 |
Eğitimde Veritabanları |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Gösteri |
|
7 |
Eğitimde Veritabanları |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Gösteri |
|
8 |
Arasınav |
Sınava hazırlık ve konuların gözden geçirilmesi |
Çoktan seçmeli test |
|
9 |
Eğitimde Çokluortam |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Gösteri |
|
10 |
Eğitimde Çokluortam |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Gösteri |
|
11 |
Telekomünikasyon ve İnternet |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Gösteri |
|
12 |
Uzaktan Öğrenme ve İnternetle İlgili Konular |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Gösteri |
|
13 |
Uzaktan Öğrenme ve İnternetle İlgili Konular |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Gösteri |
|
14 |
Teknoloji seçimi ve sınıfa entegrasyonu |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Gösteri |
|
15 |
Özel Eğitimde Teknoloji |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Gösteri |
|
16/17 |
Final |
Sınava hazırlık ve konuların gözden geçirilmesi |
Çoktan seçmeli test |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Multimedia for Learning: Methods and Development, Alessi, M. and Trollip, S.R., 3rd Edition, Prentice Hall, Englewood Cliffs, New Jersey, 2001
Bilgisayar Destekli Öğretimin Temelleri, Salih Uşun, Nobel Yayınları, 2004
Bilgisayar Destekli Eğitimde Uygulamalar, Yavuz Akpınar, Anı Yayıncılık, 2005
İçerik Türlerine Dayalı Öğretim, Ali Şimşek, Nobel Yayınları, 2006
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alan ve ilgili alanlar kapsamında verilen durumlarda, bilimsel düşünmeye temel olan bilimsel araştırma ve temel istatistiksel kavram ve uygulamaları işe koşar. |
1 |
|
2 |
Öğretim teknolojileri alt-alanlarını ve süreçlerinin bütünsel yapısını ve diğer ilgili alanlar ile ilişkisini açıklar. |
2 |
|
3 |
Öğretim teknolojileri ve ilgili alanların bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, öğrenme ve öğretme ile ilgili problemlerin karmaşık yapısını ortaya koyar. |
2 |
|
4 |
Bilimsel bir bakış açısı ile alan veya ilgili alanlar kapsamında verilen problemlerin çözümü için plan geliştirme, planı uygulama ve sonuçları değerlendirir. |
1 |
|
5 |
İlgili durumlarda öğretim teknolojileri, bilgisayar bilimleri bileşeni temelinde yeni ürünler veya süreçler ortaya koyar. |
0 |
|
6 |
Bağımsız çalışma becerilerinin ve sorumluluk alabilme yetisinin göstergesi olarak alanla ilgili bir problemin çözümü için bireysel bir öneri, bir ürün veya işlemler takımı geliştirir. |
2 |
|
7 |
Bireysel veya ekip olarak yapılan projelerde sorumluluk alma ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
3 |
|
8 |
Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstlenir. |
2 |
|
9 |
Öğretim teknolojileri ile bilişim teknolojileri veya bilgisayar bilimleri uygulamalarının bileşik yapısını açıklar. |
1 |
|
10 |
Alan ve ilgili alanlar kapsamında, bilimsel düşünmeye temel olan kavram ve uygulamaları açıklar. |
1 |
|
11 |
Öğretim teknolojileri bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, analiz, tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerini uygular. |
3 |
|
12 |
Bilişim teknolojileri ve bilgisayar bilimleri uygulamalarını etkili ve verimli bir öğrenme-öğretme çevresini oluşturmada işe koşar. |
3 |
|
13 |
Öğrenme problemi ile karşılaştığında bilimsel ve etik değerler temelinde kendisini ve ekibini başarıya götürecek problem çözümünü uygular. |
3 |
|
14 |
Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
2 |
|
15 |
Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde yararlanması gereken yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilir. |
0 |
|
16 |
Yerel veya ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır. |
2 |
|
17 |
Çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler. |
1 |
|
18 |
Alanın geleceğine ilişkin konularda stratejik görüş geliştirebilme ve görüş değerlendirir. |
1 |
|
19 |
Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. |
3 |
|
20 |
Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratabilme ve sürdürür. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
|
Toplam İş Yükü: | 90 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|