Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Genetik Ve Çevre

Dersin Kodu : ZTP357

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. NUMAN ÖZCAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1)Çiftci sorunlarına gıda,enerji,yem konusunda yeni projeler üretebilir düzeye ulaştırmak
2)öğrencilerin proje yapabilme ,hazırlayabilme ve sunum yapabilme becerisi kazandırılıması

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : öğrencilerin Çevreye duyarlılığını arttırmak,Düşük gelirli çiftciler için tarımsal alanda uygulanabilen teknolojiler geliştirmek,çözüm üretmek.

Dersin İçeriği : Genetik Ve Çevreye Giriş, Populasyon Artışı Ve Çevre Sorunları, Genetiği Değiştirilmiş Organizmalar

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Genetik Ve Çevreye Giriş http://nhscience.lonestar.edu/biol/bio1int.htm öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması Düz anlatım interaktif animasyon siteleriyle pekiştirme
2 Populasyon Artışı Ve Çevre Sorunları http://nhscience.lonestar.edu/biol/bio1int.htm öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması Düz anlatım interaktif animasyon siteleriyle pekiştirme
3 Meraların Taşıma Kapasitesi http://nhscience.lonestar.edu/biol/bio1int.htm öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması Düz anlatım interaktif animasyon siteleriyle pekiştirme
4 İnsan Nüfusu Artışıyla Gıda Üretimi ,Doğal Kaynaklar ,Endüstriyel Üretim Ve Kirlilik Arasındaki İlişkiler http://nhscience.lonestar.edu/biol/bio1int.htm öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması Düz anlatım interaktif animasyon siteleriyle pekiştirme
5 Toprak Kaybının sebepleri Çevreye etkisi ve Çözüm yolları http://nhscience.lonestar.edu/biol/bio1int.htm öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması Düz anlatım interaktif animasyon siteleriyle pekiştirme
6 Genetiği Değiştirilmiş Organizmalar http://nhscience.lonestar.edu/biol/bio1int.htm öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması Düz anlatım interaktif animasyon siteleriyle pekiştirme
7 Genetiği Değiştirilmiş Organizmalar - insan ve çevre Üzerine Etkileri http://nhscience.lonestar.edu/biol/bio1int.htm öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması Düz anlatım interaktif animasyon siteleriyle pekiştirme
8 Ara sınav http://nhscience.lonestar.edu/biol/bio1int.htm öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması Düz anlatım interaktif animasyon siteleriyle pekiştirme
9 Öğrencilerin Proje Çalışmaları (Yem alanıyla ilgili) http://nhscience.lonestar.edu/biol/bio1int.htm öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması Düz anlatım interaktif animasyon siteleriyle pekiştirme
10 Öğrencilerin Proje Çalışmaları (Tarım alanıyla ilgili) http://nhscience.lonestar.edu/biol/bio1int.htm öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması Düz anlatım interaktif animasyon siteleriyle pekiştirme
11 Öğrencilerin Proje Çalışmaları http://nhscience.lonestar.edu/biol/bio1int.htm öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması Düz anlatım interaktif animasyon siteleriyle pekiştirme
12 Öğrencilerin Proje Çalışmaları http://nhscience.lonestar.edu/biol/bio1int.htm öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması Düz anlatım interaktif animasyon siteleriyle pekiştirme
13 Öğrencilerin Proje Çalışmaları http://nhscience.lonestar.edu/biol/bio1int.htm öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması Düz anlatım interaktif animasyon siteleriyle pekiştirme
14 Öğrencilerin Proje Çalışmaları http://nhscience.lonestar.edu/biol/bio1int.htm öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması Düz anlatım interaktif animasyon siteleriyle pekiştirme
15 Final Hazırlık http://nhscience.lonestar.edu/biol/bio1int.htm öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması Düz anlatım interaktif animasyon siteleriyle pekiştirme
16/17 Final yazılı sınav yok


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Çevre bilimi ;Bernard J.Nebel Richard T.Wright ;New Jersey
 Evrimsel Analiz Scott Freeman Jon C.Herron
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70
    Ödev/Proje/Diğer 6 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Alternatif üretim sistemleri (organik üretim, iyi tarım uygulamaları, iyi hayvan besleme uygulamaları gibi. ) konularda yeterli bilgi ve birikime sahiptir. 4
2 Çiftlik hayvanların temel özelliklerini (anatomik, morfolojik, fizyolojik vb. tüm biyolojik özelliklerini) bilir. Hayvansal üretimde türlere ve çevre koşullarına uygun barınak planlanma konularında yeterli bilgiye sahiptir. Hayvansal üretimde türlere ve çevre koşullarına gore yem üretimi ve saklama, hayvan besleme programları yapabilme bilgilerine sahiptir Hayvansal üretimde işletmede elde edilen ürünlerin muhafazası konularında yeterli bilgiye sahiptir 3
3 Hayvan ıslahına temel teşkil edecek genetik ve istatistik bilgilerine sahiptir. Endüstriyel hayvancılık konusunda yeterli bilgi ve birikime sahiptir 3
4 Bilgi teknolojilerini kullanarak hayvansal üretim ile ilgili yenilikleri takip eder ve bu konuda her türlü bilgiye ulaşır. 4
5 Sahada görev yapan değişik kademelerdeki kişilere bilgilerini aktarabilme, iletişim kurabilme, bilgi sağlama ve teknik gelişimleri izleyebilme özgüvenine sahip olma 3
6 Zootekni alanında istenilen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulma ve buna uygun çözüm önerileri geliştirebilme 3
7 Alanıyla ilgili uygulamalarda kullanılan teknik bilgiye sahip olma 5
8 —Türkiye ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik gereklere sahip Zooteknistler yetiştirmek, 5
9 Zootekni alanındaki bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, kayıt etme, danışmanlık yapma ve proje yazma ve uygulayabilme 4
10 Hayvan yetiştiriciliğindeki teknikleri bilme ve uygulama Küçükbaş hayvan yetiştiriciliğindeki ve beslemediki teknikleri bilme ve uygulama kanatlı hayvan yetiştiriciliğindeki ve beslemedeki teknikleri bilme ve uygulama yvan ıslahına temel teşkil edecek genetik ve istatistik bilgilerini hayvansal üretime aktarma Küçükbaş hayvan yetiştiriciliğindeki ve beslemediki teknikleri bilme ve uygulama kanatlı hayvan yetiştiriciliğindeki ve beslemedeki teknikleri bilme ve uygulama yvan ıslahına temel teşkil edecek genetik ve istatistik bilgilerini hayvansal üretime aktarma 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 6 1 6
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 66
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.64
Dersin AKTS Kredisi: 3