|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Genetik Ve Çevreye Giriş |
http://nhscience.lonestar.edu/biol/bio1int.htm
öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması
|
Düz anlatım
interaktif animasyon siteleriyle pekiştirme
|
|
2 |
Populasyon Artışı Ve Çevre Sorunları |
http://nhscience.lonestar.edu/biol/bio1int.htm
öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması
|
Düz anlatım
interaktif animasyon siteleriyle pekiştirme
|
|
3 |
Meraların Taşıma Kapasitesi |
http://nhscience.lonestar.edu/biol/bio1int.htm
öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması
|
Düz anlatım
interaktif animasyon siteleriyle pekiştirme
|
|
4 |
İnsan Nüfusu Artışıyla Gıda Üretimi ,Doğal Kaynaklar ,Endüstriyel Üretim Ve Kirlilik Arasındaki İlişkiler |
http://nhscience.lonestar.edu/biol/bio1int.htm
öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması
|
Düz anlatım
interaktif animasyon siteleriyle pekiştirme
|
|
5 |
Toprak Kaybının sebepleri Çevreye etkisi ve Çözüm yolları |
http://nhscience.lonestar.edu/biol/bio1int.htm
öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması
|
Düz anlatım
interaktif animasyon siteleriyle pekiştirme
|
|
6 |
Genetiği Değiştirilmiş Organizmalar |
http://nhscience.lonestar.edu/biol/bio1int.htm
öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması
|
Düz anlatım
interaktif animasyon siteleriyle pekiştirme
|
|
7 |
Genetiği Değiştirilmiş Organizmalar - insan ve çevre Üzerine Etkileri |
http://nhscience.lonestar.edu/biol/bio1int.htm
öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması
|
Düz anlatım
interaktif animasyon siteleriyle pekiştirme
|
|
8 |
Ara sınav |
http://nhscience.lonestar.edu/biol/bio1int.htm
öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması
|
Düz anlatım
interaktif animasyon siteleriyle pekiştirme
|
|
9 |
Öğrencilerin Proje Çalışmaları (Yem alanıyla ilgili) |
http://nhscience.lonestar.edu/biol/bio1int.htm
öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması
|
Düz anlatım
interaktif animasyon siteleriyle pekiştirme
|
|
10 |
Öğrencilerin Proje Çalışmaları (Tarım alanıyla ilgili) |
http://nhscience.lonestar.edu/biol/bio1int.htm
öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması
|
Düz anlatım
interaktif animasyon siteleriyle pekiştirme
|
|
11 |
Öğrencilerin Proje Çalışmaları |
http://nhscience.lonestar.edu/biol/bio1int.htm
öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması
|
Düz anlatım
interaktif animasyon siteleriyle pekiştirme
|
|
12 |
Öğrencilerin Proje Çalışmaları |
http://nhscience.lonestar.edu/biol/bio1int.htm
öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması
|
Düz anlatım
interaktif animasyon siteleriyle pekiştirme
|
|
13 |
Öğrencilerin Proje Çalışmaları |
http://nhscience.lonestar.edu/biol/bio1int.htm
öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması
|
Düz anlatım
interaktif animasyon siteleriyle pekiştirme
|
|
14 |
Öğrencilerin Proje Çalışmaları |
http://nhscience.lonestar.edu/biol/bio1int.htm
öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması
|
Düz anlatım
interaktif animasyon siteleriyle pekiştirme
|
|
15 |
Final Hazırlık |
http://nhscience.lonestar.edu/biol/bio1int.htm
öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması
|
Düz anlatım
interaktif animasyon siteleriyle pekiştirme
|
|
16/17 |
Final |
yazılı sınav |
yok |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alternatif üretim sistemleri (organik üretim, iyi tarım uygulamaları, iyi hayvan besleme uygulamaları gibi. ) konularda yeterli bilgi ve birikime sahiptir. |
4 |
|
2 |
Çiftlik hayvanların temel özelliklerini (anatomik, morfolojik, fizyolojik vb. tüm biyolojik özelliklerini) bilir. Hayvansal üretimde türlere ve çevre koşullarına uygun barınak planlanma konularında yeterli bilgiye sahiptir. Hayvansal üretimde türlere ve çevre koşullarına gore yem üretimi ve saklama, hayvan besleme programları yapabilme bilgilerine sahiptir
Hayvansal üretimde işletmede elde edilen ürünlerin muhafazası konularında yeterli bilgiye sahiptir
|
3 |
|
3 |
Hayvan ıslahına temel teşkil edecek genetik ve istatistik bilgilerine sahiptir. Endüstriyel hayvancılık konusunda yeterli bilgi ve birikime sahiptir |
3 |
|
4 |
Bilgi teknolojilerini kullanarak hayvansal üretim ile ilgili yenilikleri takip eder ve bu konuda her türlü bilgiye ulaşır. |
4 |
|
5 |
Sahada görev yapan değişik kademelerdeki kişilere bilgilerini aktarabilme, iletişim kurabilme, bilgi sağlama ve teknik gelişimleri izleyebilme özgüvenine sahip olma |
3 |
|
6 |
Zootekni alanında istenilen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulma ve buna uygun çözüm önerileri geliştirebilme |
3 |
|
7 |
Alanıyla ilgili uygulamalarda kullanılan teknik bilgiye sahip olma |
5 |
|
8 |
—Türkiye ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik gereklere sahip Zooteknistler yetiştirmek,
|
5 |
|
9 |
Zootekni alanındaki bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, kayıt etme, danışmanlık yapma ve proje yazma ve uygulayabilme |
4 |
|
10 |
Hayvan yetiştiriciliğindeki teknikleri bilme ve uygulama Küçükbaş hayvan yetiştiriciliğindeki ve beslemediki teknikleri bilme ve uygulama kanatlı hayvan yetiştiriciliğindeki ve beslemedeki teknikleri bilme ve uygulama yvan ıslahına temel teşkil edecek genetik ve istatistik bilgilerini hayvansal üretime aktarma
Küçükbaş hayvan yetiştiriciliğindeki ve beslemediki teknikleri bilme ve uygulama
kanatlı hayvan yetiştiriciliğindeki ve beslemedeki teknikleri bilme ve uygulama
yvan ıslahına temel teşkil edecek genetik ve istatistik bilgilerini hayvansal üretime aktarma |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|