Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Mikrobiyloji / Parazitoloji

Dersin Kodu : HML123

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. YUSUF KENAN DAĞLIOĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları : Mikroorganizmanın yapısal özelliklerini tanımlar.
Mikroorganizmalar/organizma arasındaki ilişkileri açıklar
Mikroorganizmaların neden olduğu enfeksiyon hastalıklarını ve korunma yollarını açıklar
İmmün sistem yapı ve fonksiyonlarını tanımlar
Bağışıklamayı tanımlar
Parazitlerin yapısal özelliklerini tanımlar
Parazitlerin/organizma arasındaki ilişkileri açıklar
Parazitlerin neden olduğu enfeksiyon hastalıklarını ve korunma yollarını açıklar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı, mikrobiyoloji/parazitoloji, genel ve mikrobiyal/parazital hastalıkların mikroorganizmaların ve epidemiyolojisi morfolojisi, klinik belirtileri, tanı ve korunma ile ilgili özel mikrobiyoloji/parazitoloji bilgi ve terminolojisinin genel kavramlarını öğretmektir.

Dersin İçeriği : Temel mikrobiyoloji ve parazitoloji, Mikroorganizma ve parazitlerin neden olduğu hastalıklar ve korunma yolları.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Mikrobiyolojiye Giriş, Kapsam ve Sınıflandırma Mikrobiyolojide Kullanılan Araç-Gereç ve Cihazlar okuma Düz anlatım, soru cevap, demonstrasyon, beyin fırtınası
2 Bakteriler Okuma Düz anlatım, soru cevap, demostrasyon, beyin fırtınası
3 Mikroorganizmaların Üretildiği Ortamlar Okuma Düz anlatım, soru cevap, demostrasyon, beyin fırtınası
4 Mikrobiyolojide Boyama Yöntemleri ve Örnek Alma Teknikleri Okuma Düz anlatım, soru cevap, demostrasyon, beyin fırtınası
5 Sterilizasyon ve Dezenfeksiyon Okuma Düz anlatım, soru cevap, demostrasyon, beyin fırtınası
6 İmmün Sistem Okuma Düz anlatım, soru cevap, demostrasyon, beyin fırtınası
7 Bağışıklık, Aşılar ve Serumlar Okuma Düz anlatım, soru cevap, demostrasyon, beyin fırtınası
8 Vize Okuma , tekrar, araştırma Açık ve kapalı uçlu sorular
9 Hastane İnfeksiyonları Okuma Düz anlatım, soru cevap, demostrasyon, beyin fırtınası
10 Parazitolojiye giriş Parazitlerin çeşitleri ve parazitlerin sınıflandırılması Okuma Düz anlatım, soru cevap, demostrasyon, beyin fırtınası
11 Vücut boşluğu parazitlikleri Okuma Düz anlatım, soru cevap, demostrasyon, beyin fırtınası
12 Kan parazitlikleri Okuma Düz anlatım, soru cevap, demostrasyon, beyin fırtınası
13 Silyalılar ve parazitlikleri Okuma Düz anlatım, soru cevap, demostrasyon, beyin fırtınası
14 Tıbbi helmintoloji Okuma Düz anlatım, soru cevap, demostrasyon, beyin fırtınası
15 Kan Nematodları ve Parazitlikleri Okuma Düz anlatım, soru cevap, demostrasyon, beyin fırtınası
16/17 Final Sınavı Okuma , tekrar Açık ve kapalı uçlu sorular


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Temel Mikrobiyoloji Parazitoloji, Kaya Kılıçturgay, Feridun Gökırmak, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul, 1997.
 Tıbbi Mikrobiyoloji ve İmmünoloji, Levinson Özgünen, Güneş Tıp Kitabevi, Ankara, 2008.
 Tıbbi Mikrobiyoloji - Renkli Atlas, Şadi Yenen, Özdem Anğ, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul, 2002.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 0 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Temel insan gereksinimleri doğrultusunda birey, aile ve toplumun sağlık ve-veya hastalık durumlarında hemşirelik bakım uygulamalarını etkileyebilecek faktörleri bilir. 3
2 Öğrenme ve öğretme sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını bilir 1
3 Sağlık politikaları, sağlık mevzuatı ve yönetim sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını, görev, yetki ve sorumluluklarını bilir. 1
4 İnsan vücudunu oluşturan hücre, doku, organ, sistemlerin yapı ve fonksiyonlarını, bu sistemlerin birbirleriyle olan ilişkilerini bilir. Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını açıklar, sağlıktan sapma durumlarını tanımlar, uygun hemşirelik girişimlerini planlar . 2
5 Hemşirelik bakımına temel oluşturan kavram ve kuramları bilir, etkili iletişim tekniklerini de kullanarak sağlığı koruma ve geliştirmede uygun hemşirelik girişimini planlar ve değerlendirir. 3
6 Hemşirelikle ilgili gelişmeleri bilimsel yöntemleri kullanarak değerlendirir. Sağlıklı ve hasta bireyin sağlık bakım ihtiyaçlarını karşılamada kanıta dayalı uygulamalardan yararlanma yollarını bilir. 2
7 İnsan vücudunu oluşturan hücre, doku, organ, sistemlerin yapı ve fonksiyonlarını, bu sistemlerin birbirleriyle olan ilişkilerine ait bilgilerini mesleki uygulamalarında kullanır. Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını açıklar, sağlıktan sapma durumlarını tanımlar, uygun hemşirelik girişimlerini planlar, uygular ve değerlendirir. 3
8 Sağlık politikalarının oluşturulmasına ve toplumun sağlık düzeyinin yükseltilmesine katkı sağlar. Toplum sağlığı konusuna duyarlı sağlığı koruma ve geliştirmeye yönelik proje ve etkinliklerde yer alır. 0
9 Mesleki sorunları çözmede sorumluluk üstlenir. 0
10 Öğrenme gereksinimlerinin bilincinde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 1
11 Alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. 0
12 Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekibin etkin bir üyesi olarak sorumluluk alır. 0
13 Bilimsel bilginin üretimi ile ilgili yöntemleri bilir. Bilimsel problem çözme yönteminin nasıl kullanılacağını bilir. 2
14 Hemşirelik bakımına temel oluşturan kavram ve kuramlar doğrultusunda, etkili iletişim tekniklerini kullanır. 0
15 Hemşirelikle ilgili gelişmeleri ve bilimsel yöntemleri uygulamalarında kullanır. Sağlıklı ve hasta bireyin sağlık bakım ihtiyaçlarını karşılamada kanıta dayalı uygulamalar yapar. 3
16 Öğrenme ve öğretme sürecini hemşirelik hizmetlerinde kullanır. 0
17 Sağlık politikaları, sağlık mevzuatı ve yönetim sürecindeki bilgilerini hemşirelik hizmetlerinde kullanır. 1
18 Bilimsel bilginin üretimi ile ilgili yöntemleri ve bilimsel problem çözme yöntemini uygulamalarında kullanır. 1
19 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır. 0
20 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. En az bir yabancı dil kullanır. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 46
Toplam İş Yükü / 25 (s): 1.84
Dersin AKTS Kredisi: 2