|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Mikrobiyloji / Parazitoloji |
|
Dersin Kodu |
: |
HML123 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. YUSUF KENAN DAĞLIOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Mikroorganizmanın yapısal özelliklerini tanımlar. Mikroorganizmalar/organizma arasındaki ilişkileri açıklar Mikroorganizmaların neden olduğu enfeksiyon hastalıklarını ve korunma yollarını açıklar İmmün sistem yapı ve fonksiyonlarını tanımlar Bağışıklamayı tanımlar Parazitlerin yapısal özelliklerini tanımlar Parazitlerin/organizma arasındaki ilişkileri açıklar Parazitlerin neden olduğu enfeksiyon hastalıklarını ve korunma yollarını açıklar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı, mikrobiyoloji/parazitoloji, genel ve mikrobiyal/parazital hastalıkların mikroorganizmaların ve epidemiyolojisi morfolojisi, klinik belirtileri, tanı ve korunma ile ilgili özel mikrobiyoloji/parazitoloji bilgi ve terminolojisinin genel kavramlarını öğretmektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Temel mikrobiyoloji ve parazitoloji, Mikroorganizma ve parazitlerin neden olduğu hastalıklar ve korunma yolları. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Mikrobiyolojiye Giriş, Kapsam ve Sınıflandırma Mikrobiyolojide Kullanılan Araç-Gereç ve Cihazlar
|
okuma |
Düz anlatım, soru cevap, demonstrasyon, beyin fırtınası |
|
2 |
Bakteriler |
Okuma |
Düz anlatım, soru cevap, demostrasyon, beyin fırtınası |
|
3 |
Mikroorganizmaların Üretildiği Ortamlar |
Okuma |
Düz anlatım, soru cevap, demostrasyon, beyin fırtınası |
|
4 |
Mikrobiyolojide Boyama Yöntemleri ve Örnek Alma Teknikleri |
Okuma |
Düz anlatım, soru cevap, demostrasyon, beyin fırtınası |
|
5 |
Sterilizasyon ve Dezenfeksiyon |
Okuma |
Düz anlatım, soru cevap, demostrasyon, beyin fırtınası |
|
6 |
İmmün Sistem |
Okuma |
Düz anlatım, soru cevap, demostrasyon, beyin fırtınası |
|
7 |
Bağışıklık, Aşılar ve Serumlar |
Okuma |
Düz anlatım, soru cevap, demostrasyon, beyin fırtınası |
|
8 |
Vize |
Okuma , tekrar, araştırma |
Açık ve kapalı uçlu sorular |
|
9 |
Hastane İnfeksiyonları |
Okuma |
Düz anlatım, soru cevap, demostrasyon, beyin fırtınası |
|
10 |
Parazitolojiye giriş Parazitlerin çeşitleri ve parazitlerin sınıflandırılması |
Okuma |
Düz anlatım, soru cevap, demostrasyon, beyin fırtınası |
|
11 |
Vücut boşluğu parazitlikleri |
Okuma |
Düz anlatım, soru cevap, demostrasyon, beyin fırtınası |
|
12 |
Kan parazitlikleri |
Okuma |
Düz anlatım, soru cevap, demostrasyon, beyin fırtınası |
|
13 |
Silyalılar ve parazitlikleri |
Okuma |
Düz anlatım, soru cevap, demostrasyon, beyin fırtınası |
|
14 |
Tıbbi helmintoloji |
Okuma |
Düz anlatım, soru cevap, demostrasyon, beyin fırtınası |
|
15 |
Kan Nematodları ve Parazitlikleri |
Okuma |
Düz anlatım, soru cevap, demostrasyon, beyin fırtınası |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Okuma , tekrar |
Açık ve kapalı uçlu sorular |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Temel Mikrobiyoloji Parazitoloji, Kaya Kılıçturgay, Feridun Gökırmak, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul, 1997.
Tıbbi Mikrobiyoloji ve İmmünoloji, Levinson Özgünen, Güneş Tıp Kitabevi, Ankara, 2008.
Tıbbi Mikrobiyoloji - Renkli Atlas, Şadi Yenen, Özdem Anğ, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul, 2002.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Temel insan gereksinimleri doğrultusunda birey, aile ve toplumun sağlık ve-veya hastalık durumlarında hemşirelik bakım uygulamalarını etkileyebilecek faktörleri bilir. |
3 |
|
2 |
Öğrenme ve öğretme sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını bilir |
1 |
|
3 |
Sağlık politikaları, sağlık mevzuatı ve yönetim sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını, görev, yetki ve sorumluluklarını bilir. |
1 |
|
4 |
İnsan vücudunu oluşturan hücre, doku, organ, sistemlerin yapı ve fonksiyonlarını, bu sistemlerin birbirleriyle olan ilişkilerini bilir. Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını açıklar, sağlıktan sapma durumlarını tanımlar, uygun hemşirelik girişimlerini planlar .
|
2 |
|
5 |
Hemşirelik bakımına temel oluşturan kavram ve kuramları bilir, etkili iletişim tekniklerini de kullanarak sağlığı koruma ve geliştirmede uygun hemşirelik girişimini planlar ve değerlendirir. |
3 |
|
6 |
Hemşirelikle ilgili gelişmeleri bilimsel yöntemleri kullanarak değerlendirir. Sağlıklı ve hasta bireyin sağlık bakım ihtiyaçlarını karşılamada kanıta dayalı uygulamalardan yararlanma yollarını bilir. |
2 |
|
7 |
İnsan vücudunu oluşturan hücre, doku, organ, sistemlerin yapı ve fonksiyonlarını, bu sistemlerin birbirleriyle olan ilişkilerine ait bilgilerini mesleki uygulamalarında kullanır. Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını açıklar, sağlıktan sapma durumlarını tanımlar, uygun hemşirelik girişimlerini planlar, uygular ve değerlendirir. |
3 |
|
8 |
Sağlık politikalarının oluşturulmasına ve toplumun sağlık düzeyinin yükseltilmesine katkı sağlar. Toplum sağlığı konusuna duyarlı sağlığı koruma ve geliştirmeye yönelik proje ve etkinliklerde yer alır. |
0 |
|
9 |
Mesleki sorunları çözmede sorumluluk üstlenir. |
0 |
|
10 |
Öğrenme gereksinimlerinin bilincinde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
|
1 |
|
11 |
Alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
0 |
|
12 |
Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekibin etkin bir üyesi olarak sorumluluk alır. |
0 |
|
13 |
Bilimsel bilginin üretimi ile ilgili yöntemleri bilir. Bilimsel problem çözme yönteminin nasıl kullanılacağını bilir. |
2 |
|
14 |
Hemşirelik bakımına temel oluşturan kavram ve kuramlar doğrultusunda, etkili iletişim tekniklerini kullanır. |
0 |
|
15 |
Hemşirelikle ilgili gelişmeleri ve bilimsel yöntemleri uygulamalarında kullanır. Sağlıklı ve hasta bireyin sağlık bakım ihtiyaçlarını karşılamada kanıta dayalı uygulamalar yapar. |
3 |
|
16 |
Öğrenme ve öğretme sürecini hemşirelik hizmetlerinde kullanır.
|
0 |
|
17 |
Sağlık politikaları, sağlık mevzuatı ve yönetim sürecindeki bilgilerini hemşirelik hizmetlerinde kullanır. |
1 |
|
18 |
Bilimsel bilginin üretimi ile ilgili yöntemleri ve bilimsel problem çözme yöntemini uygulamalarında kullanır. |
1 |
|
19 |
Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır. |
0 |
|
20 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. En az bir yabancı dil kullanır. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 46 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 1.84 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|