|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Uzmanlık Alan Dersi |
|
Dersin Kodu |
: |
İÖ1 700 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
İlk 2 Yıl |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. ÖZGECAN TAŞTAN KIRIK Dr.Öğr. ÜyesiDr. NURİ EMRAHOĞLU Dr.Öğr. ÜyesiDr. FATİH MATYAR Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUZAFFER ÖZCAN Dr.Öğr. Üyesi OSMAN GÜLNAZ Dr.Öğr. ÜyesiDr. SEDAT UÇAR Prof.Dr. BÜLENT ÇUKUROVA Doç.Dr. MUZAFFER SÜMBÜL Öğr.Gör. ABDULLAH BALCIOĞULLARI Prof.Dr. SONGÜL TÜMKAYA Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUZAFFER SENCER BULUT ÖZSEZER Doç.Dr. PERİHAN DİNÇ ARTUT Doç.Dr. KAMURAN TARIM GÖZÜBATIK Doç.Dr. AYTEN İFLAZOĞLU SABAN Dr.Öğr. ÜyesiDr. ÖZLEM KAF HASIRCI Doç.Dr. FİLİZ YURTAL Dr.Öğr. ÜyesiDr. AYTEN PINAR BAL Öğr.Gör.Dr. AKIN EFENDİOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Alanıyla ilgili Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış kaynaklara hangi yollarla ulaşacağını öğrenir. Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşıp inceler Alanıyla ilgili Türkiye de hangi konuların çalışılmadığını ve araştırmaya gereksinim duyulan konuları belirler. Çalışacağı konu alanını belirler. Belirlediği alanla ilgili kaynakları inceler. Kaynakları inceleme sonucunda konuyu hangi değişkenler açısından ele alacağını belirler. Araştırma problemini belirler. Araştırma problemiyle ilgili dergi, kitap vb kaynaklardan yararlanarak giriş kısmını yazar. Problemi incelemek için hangi yöntemi kullanacağını belirler. Tez konusuyla ilgili ana çalışmadan önce ön çalışma yapar. Tez hazırlama sürecinde ihtiyaç duyduğu alanlarda akademik danışmanından yardım ister.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı, öğrencinin tez konusu olarak belirlediği alanla ilgili literatürü inceleyip konunun hangi değişkenler açısından ele alındığını belirlemesine, tez konusunu, yöntemini belirlemesine yardım etmek ve tez çalışması sırasında gereksinim duyduğu bilimsel rehberliği sağlamaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Tez konusu, konuyla ilgili kaynaklar, konuyla ilgili değişkenler, konuyu araştırma yöntem ve teknikleri, örneklem seçimi, veri analiz ve raporlaştırma. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Öğretim üyesi ofisi |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin içeriği, yapılacak çalışmalar, kullanılacak yöntem ve teknikler ve değerlendirme hakkında bilgi verme. |
Dersle ilgili kaynakların incelenmesi |
Araştırma inceleme |
|
2 |
Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış kaynaklara ulaşma yolları. |
Dersle ilgili kaynakların incelenmesi |
Araştırma inceleme |
|
3 |
Alanıyla ilgili ulaşılan ve konu açısından incelenen kaynakların sunulması. |
Sunu raporu hazırlama |
Rapor hazırlama |
|
4 |
Alanıyla ilgili ulaşılan ve yöntem açısından incelenen kaynakların sunulması. |
Sunu raporu hazırlama |
Sunu |
|
5 |
Alanında çalışmaya ihtiyaç duyulan alanların belirlenmesi. |
Literatür tarama |
Araştırma inceleme, Tartışma |
|
6 |
Bu alanlardan hangisinin çalışılacağına karar verilmesi. |
Literatür tarama |
Araştırma inceleme, Tartışma |
|
7 |
Karar verilen alanla ilgili kaynakları inceleme. |
Literatür tarama |
Araştırma inceleme, Tartışma |
|
8 |
Araştırma probleminin belirlenmesi |
Literatür tarama |
Araştırma inceleme |
|
9 |
Araştırma problemine uygun yöntemin belirlenmesi. |
Literatür tarama |
Araştırma inceleme, Tartışma |
|
10 |
Örneklemin belirlenmesi. |
Literatür tarama |
Araştırma inceleme, Tartışma |
|
11 |
Veri toplama tekniklerinin belirlenmesi |
Literatür tarama |
Araştırma inceleme, Tartışma |
|
12 |
Ana çalışmaya geçmeden önce ön çalışma yapılması. |
Literatür tarama |
Araştırma inceleme, Tartışma |
|
13 |
Ön çalışmayı değerlendirerek ana çalışmasını planlar |
Veri Analizi |
Veri Analizi |
|
14 |
Dönem boyunca yapılan çalışmaların değerlendirilmesi. |
Dönem boyunca yapılan çalışmaları gözden geçirme |
Tartışma |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Miles, B. M. & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis (2nd ed.). London: Sage Publications.
Robson, C. (1993). Real world research. Oxford: Blackwell Publications
Kvale, S. (1996). Interviews: An introduction to qualitative research interviewing. London: Sage Publications
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. |
0 |
|
2 |
Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. |
4 |
|
3 |
İlköğretim programını ve dayandığı temel ilkeleri ifade eder. |
0 |
|
4 |
İlköğretim kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. |
2 |
|
5 |
Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. |
0 |
|
6 |
İlköğretim konu alanlarındaki (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. |
3 |
|
7 |
İlköğretim alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. |
3 |
|
8 |
Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. |
0 |
|
9 |
Ulusal ve uluslararası düzeydeki ilköğretime yönelik uygulamaları eleştirir. |
3 |
|
10 |
Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. |
4 |
|
11 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. |
0 |
|
12 |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. |
3 |
|
13 |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. |
0 |
|
14 |
Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. |
3 |
|
15 |
Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. |
2 |
|
16 |
Teknolojik gelişmeleri takip eder. |
3 |
|
17 |
İlköğretim alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. |
0 |
|
18 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
3 |
|
19 |
Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır. |
3 |
|
20 |
Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
5 |
70 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
7 |
7 |
|
Toplam İş Yükü: | 138 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.52 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|