Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Uzmanlık Alan Dersi

Dersin Kodu : İÖ1 700

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : İlk 2 Yıl

Dersin Dönemi : Güz ve Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. ÖZGECAN TAŞTAN KIRIK
Dr.Öğr. ÜyesiDr. NURİ EMRAHOĞLU
Dr.Öğr. ÜyesiDr. FATİH MATYAR
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUZAFFER ÖZCAN
Dr.Öğr. Üyesi OSMAN GÜLNAZ
Dr.Öğr. ÜyesiDr. SEDAT UÇAR
Prof.Dr. BÜLENT ÇUKUROVA
Doç.Dr. MUZAFFER SÜMBÜL
Öğr.Gör. ABDULLAH BALCIOĞULLARI
Prof.Dr. SONGÜL TÜMKAYA
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUZAFFER SENCER BULUT ÖZSEZER
Doç.Dr. PERİHAN DİNÇ ARTUT
Doç.Dr. KAMURAN TARIM GÖZÜBATIK
Doç.Dr. AYTEN İFLAZOĞLU SABAN
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ÖZLEM KAF HASIRCI
Doç.Dr. FİLİZ YURTAL
Dr.Öğr. ÜyesiDr. AYTEN PINAR BAL
Öğr.Gör.Dr. AKIN EFENDİOĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları : Alanıyla ilgili Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış kaynaklara hangi yollarla ulaşacağını öğrenir.
Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşıp inceler
Alanıyla ilgili Türkiye de hangi konuların çalışılmadığını ve araştırmaya gereksinim duyulan konuları belirler.
Çalışacağı konu alanını belirler.
Belirlediği alanla ilgili kaynakları inceler.
Kaynakları inceleme sonucunda konuyu hangi değişkenler açısından ele alacağını belirler.
Araştırma problemini belirler.
Araştırma problemiyle ilgili dergi, kitap vb kaynaklardan yararlanarak giriş kısmını yazar.
Problemi incelemek için hangi yöntemi kullanacağını belirler.
Tez konusuyla ilgili ana çalışmadan önce ön çalışma yapar.
Tez hazırlama sürecinde ihtiyaç duyduğu alanlarda akademik danışmanından yardım ister.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı, öğrencinin tez konusu olarak belirlediği alanla ilgili literatürü inceleyip konunun hangi değişkenler açısından ele alındığını belirlemesine, tez konusunu, yöntemini belirlemesine yardım etmek ve tez çalışması sırasında gereksinim duyduğu bilimsel rehberliği sağlamaktır.

Dersin İçeriği : Tez konusu, konuyla ilgili kaynaklar, konuyla ilgili değişkenler, konuyu araştırma yöntem ve teknikleri, örneklem seçimi, veri analiz ve raporlaştırma.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Öğretim üyesi ofisi


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dersin içeriği, yapılacak çalışmalar, kullanılacak yöntem ve teknikler ve değerlendirme hakkında bilgi verme. Dersle ilgili kaynakların incelenmesi Araştırma inceleme
2 Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış kaynaklara ulaşma yolları. Dersle ilgili kaynakların incelenmesi Araştırma inceleme
3 Alanıyla ilgili ulaşılan ve konu açısından incelenen kaynakların sunulması. Sunu raporu hazırlama Rapor hazırlama
4 Alanıyla ilgili ulaşılan ve yöntem açısından incelenen kaynakların sunulması. Sunu raporu hazırlama Sunu
5 Alanında çalışmaya ihtiyaç duyulan alanların belirlenmesi. Literatür tarama Araştırma inceleme, Tartışma
6 Bu alanlardan hangisinin çalışılacağına karar verilmesi. Literatür tarama Araştırma inceleme, Tartışma
7 Karar verilen alanla ilgili kaynakları inceleme. Literatür tarama Araştırma inceleme, Tartışma
8 Araştırma probleminin belirlenmesi Literatür tarama Araştırma inceleme
9 Araştırma problemine uygun yöntemin belirlenmesi. Literatür tarama Araştırma inceleme, Tartışma
10 Örneklemin belirlenmesi. Literatür tarama Araştırma inceleme, Tartışma
11 Veri toplama tekniklerinin belirlenmesi Literatür tarama Araştırma inceleme, Tartışma
12 Ana çalışmaya geçmeden önce ön çalışma yapılması. Literatür tarama Araştırma inceleme, Tartışma
13 Ön çalışmayı değerlendirerek ana çalışmasını planlar Veri Analizi Veri Analizi
14 Dönem boyunca yapılan çalışmaların değerlendirilmesi. Dönem boyunca yapılan çalışmaları gözden geçirme Tartışma


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Miles, B. M. & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis (2nd ed.). London: Sage Publications.
 Robson, C. (1993). Real world research. Oxford: Blackwell Publications
 Kvale, S. (1996). Interviews: An introduction to qualitative research interviewing. London: Sage Publications
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. 0
2 Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. 4
3 İlköğretim programını ve dayandığı temel ilkeleri ifade eder. 0
4 İlköğretim kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. 2
5 Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. 0
6 İlköğretim konu alanlarındaki (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 3
7 İlköğretim alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. 3
8 Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 0
9 Ulusal ve uluslararası düzeydeki ilköğretime yönelik uygulamaları eleştirir. 3
10 Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 4
11 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. 0
12 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. 3
13 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. 0
14 Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. 3
15 Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 2
16 Teknolojik gelişmeleri takip eder. 3
17 İlköğretim alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 0
18 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 3
19 Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır. 3
20 Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 7 7
Toplam İş Yükü: 138
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.52
Dersin AKTS Kredisi: 6