|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Soğanlı, Yumrulu Rizomlu Bitkilerin Fizyolojisi |
|
Dersin Kodu |
: |
BB-617 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. NEZİHE KÖKSAL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Soğanlı, süs bitki türlerini, dağılım alanlarını ve ekonomik önemlerini öğrenir Soğanlı süs bitkilerinin doğal hayat döngüleri ve ekoloji-fizyoloji ilişkilerini kavrar
Soğanlı süs bitkilerinin toprak altı organ oluşumu, dinlenme, çiçek taslağı oluşumu ve çiçeklenmelerini öğrenir Soğanlı süs bitkileri fizyolojisi anlayarak bu bitkilerin yetiştiriciliği ve adaptasyonu konusunda yorum yapar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Toprak altı organları ile çoğalan süs bitkilerinin fizyolojilerinin öğretilmesi
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders; soğanlı, yumrulu, rizomlu ve kormlu bitkilerin doğal hayat döngülerinin tanıtılmasını kapsamaktadır. Bu ders; bitkilerin morfolojik olarak farklılaşmış olan toprak altı organlarının sınıflandırılması konusunu içermektedir. Bu bitkilerin toprak altı organ oluşumu, dinlenme, çiçek taslağı oluşumu ve çiçeklenme konularını içermektedir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Bahçe Bitkileri Derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Soğanlı süs bitkilerinin önemi ve kullanım alanı
|
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
2 |
Soğanlı süs bitkilerinin gruplandırılması
|
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
3 |
Soğanlı süs bitkilerinin Türkiye ve Dünya üzerindeki yayılım alanları ve ekoloji ilişkileri
|
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
4 |
Soğanlı süs bitkilerinin morfolojik olarak farklılaşmış olan toprak altı organlarının tanıtılması
|
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
5 |
Soğanlı süs bitkilerinin doğal hayat döngüleri
|
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
6 |
Toprakaltı organların oluşum fizyolojisi
|
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
7 |
Ara Sınav |
Ara sınav hazırlığı |
Yazılı sınav |
|
8 |
Toprakaltı organlarda dinlenme fizyolojisi |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
9 |
Soğanlı süs bitkilerinin çiçek oluşum fizyolojisi
|
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
10 |
Geofitlerde çevre-ekoloji ilişkileri
|
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
11 |
Soğanlı süs bitkilerinin dikim öncesinde yapılan ön işlemler ve depolama
|
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
12 |
Soğanlı süs bitkilerinin çoğaltma yöntemleri
|
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
13 |
Soğanlı süs bitkilerinin toprakaltı organların üretim süreci
|
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
14 |
Soğanlı süs bitkilerinin söküm, taşıma ve paketleme işlemleri
|
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
15 |
Derslerin tekrarı ve genel değerlendirmeler
Öğrenciler tarafından soğanlı süs bitkileri türleri hakkında hazırlanan ödevlerin sunumu |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması
Ödev-Sunum hazırlığı |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
16/17 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
Final sınavına hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Değişik kaynaklardan yararlanılarak hazırlanmış, resimlerle zenginleştirilmiş ve sürekli olarak güncellenen ders notlarının elektronik ortama aktarılmış sunusu
Ornamental Bulbs, Corms and Tubers. Rees A. R. 1992. LAB International.214 p
İhracatı Yapılan Doğal Çiçek Soğanları. Aksu, E, Erken, K ve Kaya, E. 2002.TAV Yay. No:84. Yalova.39 s.
Geofitler. 2002. Zencirkıran, M. Uludağ Rotary Derneği Yayınları No:1,Harman Ofset, İstanbul.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
80 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
20 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme |
5 |
|
2 |
Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme |
4 |
|
3 |
Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümleme |
4 |
|
4 |
Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturabilme |
4 |
|
5 |
Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme |
2 |
|
6 |
Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirebilme, araştırma sürecini tasarlayabilme, sorumluluk alarak çözüm üretebilme ve elde edilen sonuçları değerlendirebilme ve savunabilme |
3 |
|
7 |
Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapma |
1 |
|
8 |
Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yenileme |
3 |
|
9 |
Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilme |
3 |
|
10 |
Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilme |
2 |
|
11 |
Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme |
1 |
|
12 |
Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilme, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve yorumlayabilme |
4 |
|
13 |
Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme, açıklayabilme, başkalarına aktarabilme, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
20 |
1 |
20 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
18 |
18 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
20 |
20 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
30 |
30 |
|
Toplam İş Yükü: | 144 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|