Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Kamu Bütcesi 1

Dersin Kodu : PF 321

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. ZUHAL ERGEN
Dr.Öğr. ÜyesiDr. İSMAİL GÜNEŞ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bütçenin kamu ekonomisindeki işlevini ve önemini kavrar.
Bütçe teorisini öğrenir ve Türkiye´deki bütçe süreci hakkında değerlendirme yapabilme yeteneği kazanır.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bütçenin niteliği ve işlevleri , ilke ve sistemleri ,yasal yapısı ve denetimi teorik düzeyde ele alınarak Türkiye´deki bütçe uygulamalarını değerlendirmek dersin temel amacıdır.

Dersin İçeriği : Bütçe kavramı ve özellikleri, Bütçenin temel niteliği ve işlevleri. Bütçenin tarihsel gelişimi. Bütçe ilkeleri; genellilik ve birlik ilkesi. Bütçe ilkeleri; denklik, denklik ile ilgili kuramlar. Geleneksel bütçe sistemi ve özellikleri. Performans bütçe sistemi. Planlama-programlama bütçe sistemi. Sıfır tabanlı bütçeleme sistemi. Türkiye’de bütçenin hazırlanması. Bütçenin yürütülüp uygulanması. Bütçenin kapatılması ve denetim.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Fakülte tarafından atanan dersliklerden biri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 BÜTÇENİN TANIMI VE TARİHİ GELİŞİMİ Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri Düz anlatım,sunum,tartışma
2 BÜTÇE İLKELERİ VE BÜTÇELEME SİSTEMLERİ: GELENEKSEL BÜTÇE Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri Düz anlatım,sunum,tartışma
3 BÜTÇE İLKELERİ VE BÜTÇELEME SİSTEMLERİ: PERFORMANS BÜTÇE SİSTEMİ Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri Düz anlatım,sunum,tartışma
4 BÜTÇE İLKELERİ VE BÜTÇELEME SİSTEMLERİ: PLANLAMA-PROGRAMLAMA-BÜTÇELEME SİSTEMİ Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri Düz anlatım,sunum,tartışma
5 BÜTÇE İLKELERİ VE BÜTÇELEME SİSTEMLERİ:SIFIR TABANLI BÜTÇE SİSTEMİ Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri Düz anlatım,sunum,tartışma
6 TÜRK BÜTÇE SİSTEMİ ı Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri Düz anlatım,sunum,tartışma
7 TÜRK BÜTÇE SİSTEMİ: BÜTÇENİN HAZIRLANMASI Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri Düz anlatım,sunum,tartışma
8 VİZE Sınav hazırlığı Yazılı sınav
9 TÜRK BÜTÇE SİSTEMİ: BÜTÇENİN ONAYLANMASI Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri Düz anlatım,sunum,tartışma
10 TÜRK BÜTÇE SİSTEMİ: BÜTÇENİN UYGULANMASI BÜTÇENİN DENETİMİ Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri Düz anlatım,sunum,tartışma
11 TÜRKİYE´DE BÜTÇE UYGULAMALARININ ANALİZİ I Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri Düz anlatım,sunum,tartışma
12 TÜRKİYE´DE BÜTÇE UYGULAMALARININ ANALİZİ II Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri Düz anlatım,sunum,tartışma
13 TÜRKİYE´DE BÜTÇE UYGULAMALARININ ANALİZİ III Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri Düz anlatım,sunum,tartışma
14 TÜRKİYE´DE BÜTÇE UYGULAMALARININ ANALİZİ IV Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri Düz anlatım,sunum,tartışma
15 TÜRKİYE´DE BÜTÇE UYGULAMALARININ ANALİZİ V Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri Düz anlatım,sunum,tartışma
16/17 FİNAL Sınav hazırlığı Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Ahmet Kesik, Kamil Mutluer, Erdoğan Öner, Bütçe Hukuku 2005 Bilgi Üniversitesi Yayınları
 Nihat Edizdoğan. Kamu Bütçesi, Bursa Ekin Kitabevi,
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Çağdaş iletişim araç, yöntem ve süreçlerini kullanarak farklı kaynaklardan veri toplar ve yorumlar 1
2 Kamu ve özel sektörün ekonomideki rolü, piyasa ekonomisi ve kamu sektörünün işleyiş süreçlerini anlar ve açıklar 4
3 Temel bilgisayar bilgi ve becerilerine sahip olarak, mesleki alanda bu bilgileri kullanır 1
4 Sayısal ve istatistiki verileri toplar, analizi ve yorumunu yapar 2
5 İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar;kendisini yazılı ve sözlü olarak ifade eder 1
6 Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranır 2
7 Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular 1
8 Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır 1
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler 2
10 Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar 1
11 Türkçeyi akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır 2
12 Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar 5
13 Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır 1
14 İstatistiğin kullanıldığı bilim alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 20 20
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü: 91
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.64
Dersin AKTS Kredisi: 4