|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Kamu Bütcesi 1 |
|
Dersin Kodu |
: |
PF 321 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ZUHAL ERGEN Dr.Öğr. ÜyesiDr. İSMAİL GÜNEŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bütçenin kamu ekonomisindeki işlevini ve önemini kavrar. Bütçe teorisini öğrenir ve Türkiye´deki bütçe süreci hakkında değerlendirme yapabilme yeteneği kazanır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bütçenin niteliği ve işlevleri , ilke ve sistemleri ,yasal yapısı ve denetimi teorik düzeyde ele alınarak Türkiye´deki bütçe uygulamalarını değerlendirmek dersin temel amacıdır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bütçe kavramı ve özellikleri, Bütçenin temel niteliği ve işlevleri. Bütçenin tarihsel gelişimi. Bütçe ilkeleri; genellilik ve birlik ilkesi. Bütçe ilkeleri; denklik, denklik ile ilgili kuramlar. Geleneksel bütçe sistemi ve özellikleri. Performans bütçe sistemi. Planlama-programlama bütçe sistemi. Sıfır tabanlı bütçeleme sistemi. Türkiye’de bütçenin hazırlanması. Bütçenin yürütülüp uygulanması. Bütçenin kapatılması ve denetim. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Fakülte tarafından atanan dersliklerden biri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
BÜTÇENİN TANIMI VE TARİHİ GELİŞİMİ |
Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri
|
Düz anlatım,sunum,tartışma
|
|
2 |
BÜTÇE İLKELERİ VE BÜTÇELEME SİSTEMLERİ: GELENEKSEL BÜTÇE |
Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri
|
Düz anlatım,sunum,tartışma
|
|
3 |
BÜTÇE İLKELERİ VE BÜTÇELEME SİSTEMLERİ: PERFORMANS BÜTÇE SİSTEMİ |
Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri
|
Düz anlatım,sunum,tartışma
|
|
4 |
BÜTÇE İLKELERİ VE BÜTÇELEME SİSTEMLERİ: PLANLAMA-PROGRAMLAMA-BÜTÇELEME SİSTEMİ |
Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri
|
Düz anlatım,sunum,tartışma
|
|
5 |
BÜTÇE İLKELERİ VE BÜTÇELEME SİSTEMLERİ:SIFIR TABANLI BÜTÇE SİSTEMİ |
Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri
|
Düz anlatım,sunum,tartışma
|
|
6 |
TÜRK BÜTÇE SİSTEMİ ı |
Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri
|
Düz anlatım,sunum,tartışma
|
|
7 |
TÜRK BÜTÇE SİSTEMİ: BÜTÇENİN HAZIRLANMASI |
Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri
|
Düz anlatım,sunum,tartışma |
|
8 |
VİZE |
Sınav hazırlığı |
Yazılı sınav |
|
9 |
TÜRK BÜTÇE SİSTEMİ: BÜTÇENİN ONAYLANMASI |
Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri
|
Düz anlatım,sunum,tartışma
|
|
10 |
TÜRK BÜTÇE SİSTEMİ: BÜTÇENİN UYGULANMASI BÜTÇENİN DENETİMİ |
Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri
|
Düz anlatım,sunum,tartışma
|
|
11 |
TÜRKİYE´DE BÜTÇE UYGULAMALARININ ANALİZİ I |
Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri
|
Düz anlatım,sunum,tartışma
|
|
12 |
TÜRKİYE´DE BÜTÇE UYGULAMALARININ ANALİZİ II |
Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri
|
Düz anlatım,sunum,tartışma
|
|
13 |
TÜRKİYE´DE BÜTÇE UYGULAMALARININ ANALİZİ III |
Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri
|
Düz anlatım,sunum,tartışma
|
|
14 |
TÜRKİYE´DE BÜTÇE UYGULAMALARININ ANALİZİ IV |
Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri
|
Düz anlatım,sunum,tartışma
|
|
15 |
TÜRKİYE´DE BÜTÇE UYGULAMALARININ ANALİZİ V |
Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri
|
Düz anlatım,sunum,tartışma
|
|
16/17 |
FİNAL |
Sınav hazırlığı |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Ahmet Kesik, Kamil Mutluer, Erdoğan Öner, Bütçe Hukuku 2005 Bilgi Üniversitesi Yayınları
Nihat Edizdoğan. Kamu Bütçesi, Bursa Ekin Kitabevi,
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Çağdaş iletişim araç, yöntem ve süreçlerini kullanarak farklı kaynaklardan veri toplar ve yorumlar |
1 |
|
2 |
Kamu ve özel sektörün ekonomideki rolü, piyasa ekonomisi ve kamu sektörünün işleyiş süreçlerini anlar ve açıklar |
4 |
|
3 |
Temel bilgisayar bilgi ve becerilerine sahip olarak, mesleki alanda bu bilgileri kullanır |
1 |
|
4 |
Sayısal ve istatistiki verileri toplar, analizi ve yorumunu yapar |
2 |
|
5 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar;kendisini yazılı ve sözlü olarak ifade eder |
1 |
|
6 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranır |
2 |
|
7 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular |
1 |
|
8 |
Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
1 |
|
9 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
2 |
|
10 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
1 |
|
11 |
Türkçeyi akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır |
2 |
|
12 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
5 |
|
13 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır |
1 |
|
14 |
İstatistiğin kullanıldığı bilim alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
20 |
20 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
15 |
15 |
|
Toplam İş Yükü: | 91 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.64 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|