Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Subtropik Meyveler 1

Dersin Kodu : BBP305

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. SEVGİ PAYDAŞ

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1) Subtropik meyve tür ve çeşitlerini bilir.
2) Subtropik meyve tür ve çeşitlerinin yetiştiriciliğini bilir.
3) Subtropik meyve tür ve çeşitlerinin yetiştiricilik sorunlarını bilir ve çözüm önerileri sunar.
4) Subtropik meyve tür ve çeşitleriyle bahçeler kurup bakımını yapabilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : BBP202 Genel Meyvecilik

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Dünya’da ve Türkiye’de yetiştirilen subtropik meyve tür ve çeşitlerinin üretim miktarlarını, yetişme alanlarını, ticaretini ve yetiştiricilik sorunlarını anlatmak ve bu konuları öğretmektir.

Dersin İçeriği : Bu ders Dünya’da ve Türkiye’de yetiştirilen muz, yenidünya, zeytin, incir, nar, keçiboynuzu gibi subtropik meyve türlerinin üretim miktarları, yetişme alanları, ticareti ve yetiştiricilik sorunlarını kapsamaktadır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Ç. Ü. Ziraat Fak.Bahçe Bitkileri Bölümü Derslikleri ve uygulama bahçesi


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dersin tanımı ve içeriği konusunda bilgiler ile Subtropik Meyvelerin Türkiye ve Dünyadaki üretim miktarları ile dağılımları Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
2 Türkiye ve Dünya’da muz yetiştiriciliği, yetiştirme teknikleri, bu konudaki sorunlar Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
3 Türkiye ve Dünya’da muz yetiştiriciliği, yetiştirme teknikleri, bu konudaki sorunlar Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
4 Türkiye ve Dünya’da yenidünya yetiştiriciliği, yetiştirme teknikleri, bu konudaki sorunlar Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
5 Türkiye ve Dünya’da yenidünya yetiştiriciliği, yetiştirme teknikleri, bu konudaki sorunlar Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
6 Türkiye ve Dünya’da zeytin yetiştiriciliği, yetiştirme teknikleri, bu konudaki sorunlar Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
7 Türkiye ve Dünya’da zeytin yetiştiriciliği, yetiştirme teknikleri, bu konudaki sorunlar Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
8 Türkiye ve Dünya’da zeytin yetiştiriciliği, yetiştirme teknikleri, bu konudaki sorunlar Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
9 ARA SINAV Ara sınav hazırlığı Yazılı sınav
10 Türkiye ve Dünya’da incir yetiştiriciliği, yetiştirme teknikleri, bu konudaki sorunlar Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
11 Türkiye ve Dünya’da incir yetiştiriciliği, yetiştirme teknikleri, bu konudaki sorunlar Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
12 Türkiye ve Dünya’da nar yetiştiriciliği, yetiştirme teknikleri, bu konudaki sorunlar Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
13 Türkiye ve Dünya’da nar yetiştiriciliği, yetiştirme teknikleri, bu konudaki sorunlar Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
14 Türkiye ve Dünya’da nar yetiştiriciliği, yetiştirme teknikleri, bu konudaki sorunlar Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
15 Türkiye ve Dünya’da keçiboynuzu yetiştiriciliği, yetiştirme teknikleri, bu konudaki sorunlar Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
16/17 YIL SONU SINAVI Yıl sonu sınav hazırlığı Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Değişik kaynaklardan yararlanılarak hazırlanmış ders notu ve fotoğraflarla zenginleştirilmiş elektronik ortama aktarılmış sunu Muz (B. Kozak) Zeytin Yetiştiriciliği (F. Yıldırım, M. Yıldız, H. Ezeli, A. Kılınç, M. Tutam, A. Özkan) Nar (C. Onur) Yenidünya (Ş. Demir) İnternet kaynakları (faostat, yerli yabancı araştırma makaleleri vs)
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Temel Mühendislik Alanı ve Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olma 3
2 Bahçe Bitkileri temel alanı ve ayrıca meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştirilmesi ve ıslahı konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olma 3
3 Alanıyla ilgili uygulamalarda kullanılan teknik bilgiye sahip olma 3
4 Bahçe Bitkileri tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulma ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme 5
5 Meyve, sebze, bağ ve süs bitkilerini tanımlayabilme, isimlendirme ve yetiştirebilme 5
6 Bahçe Bitkilerinin ıslahı, yeni çeşit geliştirme, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (tohum, fide, fidan) üretebilme 4
7 Bahçe Bitkilerinde biyoteknolojiyi kullanabilme ve uygulayabilme 2
8 Bahçe Bitkileri alanında genetik kaynakların ve çevrenin korunması ile sürdürelebilir kullanımı için yöntemler uygulayabilme 3
9 Bahçe Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlanması ve derim sonrası muhafazada oluşan değişimleri değerlendirme ve analiz edebilme 4
10 Bahçe Bitkileri alanındaki bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, kayıt etme, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, proje yazma ve uygulayabilme 3
11 Bireysel yetenekleri artırıcı farklı rolleri teşhis etmek ve üstlenmek yolu ile çalışma ekibinin bir üyesi olarak ve farklı ortamlarda başarılı bir şekilde takım çalışması yetkinliğine sahip olma 2
12 Amaca uygun bilgiye ulaşabilme, analitik düşünme ve planlayabilme, sorgulayıcı, araştırıcı ve yaratıcı vizyona sahip olma ve edinilen bilgileri toplum yararına kullanabilme 4
13 Sahada görev yapan değişik kademelerdeki kişilere bilgilerini aktarabilme, iletişim kurabilme, bilgi sunabilme; bunun dışında ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirebilme 4
14 Bahçe, sera ve bağ tesisi kurabilme ve işletebilme 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü: 77
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.08
Dersin AKTS Kredisi: 3