|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Subtropik Meyveler 1 |
|
Dersin Kodu |
: |
BBP305 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. SEVGİ PAYDAŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1) Subtropik meyve tür ve çeşitlerini bilir. 2) Subtropik meyve tür ve çeşitlerinin yetiştiriciliğini bilir. 3) Subtropik meyve tür ve çeşitlerinin yetiştiricilik sorunlarını bilir ve çözüm önerileri sunar. 4) Subtropik meyve tür ve çeşitleriyle bahçeler kurup bakımını yapabilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
BBP202 Genel Meyvecilik
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Dünya’da ve Türkiye’de yetiştirilen subtropik meyve tür ve çeşitlerinin üretim miktarlarını, yetişme alanlarını, ticaretini ve yetiştiricilik sorunlarını anlatmak ve bu konuları öğretmektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders Dünya’da ve Türkiye’de yetiştirilen muz, yenidünya, zeytin, incir, nar, keçiboynuzu gibi subtropik meyve türlerinin üretim miktarları, yetişme alanları, ticareti ve yetiştiricilik sorunlarını kapsamaktadır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Ç. Ü. Ziraat Fak.Bahçe Bitkileri Bölümü Derslikleri ve uygulama bahçesi |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin tanımı ve içeriği konusunda bilgiler ile Subtropik Meyvelerin Türkiye ve Dünyadaki üretim miktarları ile dağılımları |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
2 |
Türkiye ve Dünya’da muz yetiştiriciliği, yetiştirme teknikleri, bu konudaki sorunlar |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
3 |
Türkiye ve Dünya’da muz yetiştiriciliği, yetiştirme teknikleri, bu konudaki sorunlar |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
4 |
Türkiye ve Dünya’da yenidünya yetiştiriciliği, yetiştirme teknikleri, bu konudaki sorunlar |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
5 |
Türkiye ve Dünya’da yenidünya yetiştiriciliği, yetiştirme teknikleri, bu konudaki sorunlar |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
6 |
Türkiye ve Dünya’da zeytin yetiştiriciliği, yetiştirme teknikleri, bu konudaki sorunlar
|
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
7 |
Türkiye ve Dünya’da zeytin yetiştiriciliği, yetiştirme teknikleri, bu konudaki sorunlar |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
8 |
Türkiye ve Dünya’da zeytin yetiştiriciliği, yetiştirme teknikleri, bu konudaki sorunlar |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
9 |
ARA SINAV |
Ara sınav hazırlığı |
Yazılı sınav |
|
10 |
Türkiye ve Dünya’da incir yetiştiriciliği, yetiştirme teknikleri, bu konudaki sorunlar |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
11 |
Türkiye ve Dünya’da incir yetiştiriciliği, yetiştirme teknikleri, bu konudaki sorunlar |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
12 |
Türkiye ve Dünya’da nar yetiştiriciliği, yetiştirme teknikleri, bu konudaki sorunlar |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
13 |
Türkiye ve Dünya’da nar yetiştiriciliği, yetiştirme teknikleri, bu konudaki sorunlar |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
14 |
Türkiye ve Dünya’da nar yetiştiriciliği, yetiştirme teknikleri, bu konudaki sorunlar |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
15 |
Türkiye ve Dünya’da keçiboynuzu yetiştiriciliği, yetiştirme teknikleri, bu konudaki sorunlar |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
16/17 |
YIL SONU SINAVI |
Yıl sonu sınav hazırlığı |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Değişik kaynaklardan yararlanılarak hazırlanmış ders notu ve fotoğraflarla zenginleştirilmiş elektronik ortama aktarılmış sunu
Muz (B. Kozak)
Zeytin Yetiştiriciliği (F. Yıldırım, M. Yıldız, H. Ezeli, A. Kılınç, M. Tutam, A. Özkan)
Nar (C. Onur)
Yenidünya (Ş. Demir)
İnternet kaynakları (faostat, yerli yabancı araştırma makaleleri vs)
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Temel Mühendislik Alanı ve Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olma |
3 |
|
2 |
Bahçe Bitkileri temel alanı ve ayrıca meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştirilmesi ve ıslahı konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olma |
3 |
|
3 |
Alanıyla ilgili uygulamalarda kullanılan teknik bilgiye sahip olma |
3 |
|
4 |
Bahçe Bitkileri tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulma ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme |
5 |
|
5 |
Meyve, sebze, bağ ve süs bitkilerini tanımlayabilme, isimlendirme ve yetiştirebilme |
5 |
|
6 |
Bahçe Bitkilerinin ıslahı, yeni çeşit geliştirme, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (tohum, fide, fidan) üretebilme |
4 |
|
7 |
Bahçe Bitkilerinde biyoteknolojiyi kullanabilme ve uygulayabilme |
2 |
|
8 |
Bahçe Bitkileri alanında genetik kaynakların ve çevrenin korunması ile sürdürelebilir kullanımı için yöntemler uygulayabilme |
3 |
|
9 |
Bahçe Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlanması ve derim sonrası muhafazada oluşan değişimleri değerlendirme ve analiz edebilme |
4 |
|
10 |
Bahçe Bitkileri alanındaki bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, kayıt etme, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, proje yazma ve uygulayabilme |
3 |
|
11 |
Bireysel yetenekleri artırıcı farklı rolleri teşhis etmek ve üstlenmek yolu ile çalışma ekibinin bir üyesi olarak ve farklı ortamlarda başarılı bir şekilde takım çalışması yetkinliğine sahip olma |
2 |
|
12 |
Amaca uygun bilgiye ulaşabilme, analitik düşünme ve planlayabilme, sorgulayıcı, araştırıcı ve yaratıcı vizyona sahip olma ve edinilen bilgileri toplum yararına kullanabilme |
4 |
|
13 |
Sahada görev yapan değişik kademelerdeki kişilere bilgilerini aktarabilme, iletişim kurabilme, bilgi sunabilme; bunun dışında ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirebilme |
4 |
|
14 |
Bahçe, sera ve bağ tesisi kurabilme ve işletebilme |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
15 |
15 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 77 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.08 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|