Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İnşaat Projeleri Yönetimi 1 |
|
Dersin Kodu |
: |
INS427 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. MEHMET EMİN ÖCAL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1) İnşaat yönetimi ile ilgili temel kavramları öğrenir. 2) İnşaat sektörüyle doğrudan ilgili yasal düzenlemeleri öğrenir. 3) İnşaata hazırlık aşamasında yürütülen çalışmaları öğrenir. 4) Metraj hesaplarını öğrenir ve uygular. 5) Maliyet analizleri ve fiyatlandırma metotlarını öğrenir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
INS427 İnşaat Projeleri Yönetimi 1
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Genel yönetim ilkeleri ve yapı yerinin seçiminden ihale aşamasına kadar yürütülecek çalışmalar ile ilgili bilgi ve uygulama becerisi kazandırmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
İnşaat Yönetimiyle ilgili Temel kavramlar; Yasal düzenlemeler; İnşaata hazırlık çalışmaları; Metraj; Maliyet analizi |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Genel Tanımlar |
Okuma |
Sözel anlatım |
|
2 |
Genel Tanımlar |
Okuma |
Sözel anlatım |
|
3 |
İnşaatla İlgili Yasa ve Yönetmelikler |
Okuma |
Sözel anlatım |
|
4 |
İnşaatla İlgili Yasa ve Yönetmelikler |
Okuma |
Sözel anlatım |
|
5 |
Arsa ve Yer Seçimi |
Okuma |
Sözel anlatım |
|
6 |
Projelerin Hazırlanması |
Okuma |
Sözel anlatım |
|
7 |
İnşaat İzninin Alınması |
Okuma |
Sözel anlatım |
|
8 |
Ara sınav |
Sınav |
Klasik |
|
9 |
Teknik Şartname Hazırlanması |
Okuma |
Sözel anlatım |
|
10 |
Metraj İşleri |
Okuma |
Sözel anlatım; örnek çözümü |
|
11 |
Metraj İşleri |
Okuma |
Sözel anlatım; örnek çözümü |
|
12 |
Metraj İşleri |
Okuma |
Sözel anlatım; örnek çözümü |
|
13 |
Kaynak Analizi |
Okuma |
Sözel anlatım |
|
14 |
Birim Fiyat Analizi, Birim Fiyat |
Okuma |
Sözel anlatım |
|
15 |
Bayındırlık Birim Fiyat Sistemi |
Okuma |
Sözel anlatım |
|
16/17 |
Dönem Sonu Sınavı |
Sınav |
Klasik |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
3 |
|
2 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilir. |
3 |
|
3 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri
izler ve kendini sürekli yeniler. |
4 |
|
4 |
İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. |
4 |
|
5 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır. |
4 |
|
6 |
Teknik resim kullanarak iletişim kurabilir. |
2 |
|
7 |
Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. |
5 |
|
8 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. |
5 |
|
9 |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olur. |
5 |
|
10 |
Matematik, Fen Bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olur. |
3 |
|
11 |
İnşaat mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma |
1 |
|
12 |
Karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
1 |
|
13 |
İnşaat Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknikleri ve
araçları seçer ve kullanır. |
5 |
|
14 |
İnşaat mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme |
1 |
|
15 |
Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin olarak çalışabilme becerisi kazanır. |
5 |
|
16 |
Bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
|
17 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|