|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Betonarme 1 |
|
Dersin Kodu |
: |
INS307 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. CENGİZ DÜNDAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Beton ve betonarmenin tarihçesini öğrenir. Betonun gerilme deformasyon ilişkisini öğrenir. Betonarme bir yapının oluşturulmasında izlenen adımları öğrenir. Betonarme yapılarda yapı güvenliğinin sağlanmasını öğrenir. Kolon türlerini ve hesap esaslarını öğrenir. Basit donatılı dikdörtgen kesitli kirişlerin tasarımı ve taşıma gücü momentlerinin belirlenmesini öğrenir. Çift donatılı dikdörtgen kesitli kirişlerin tasarımı ve taşıma gücü momentlerinin belirlenmesini öğrenir. Tablalı kesitlerin tasarımı ve taşıma gücü momentlerinin belirlenmesini öğrenir. Değişik geometriye sahip kirişlerin tasarımı ve taşıma gücü momentlerinin belirlenmesini öğrenir. Tüm kesit türleri için boyutlandırma ve donatı hesabının yapılışını öğrenir. Bileşik eğilme-eksenel basınç ve eğilme altındaki elemanların taşıma gücü momentlerinin belirlenmesini öğrenir. Eğik eğilme ve eksenel basınç taşıyan elemanların taşıma gücü momentlerinin belirlenmesini öğrenir. Narin kolon tasarımını öğrenir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Betonarme taşıyıcı sistemlerinin ve yapı elemanlarının tasarımı ve hesap ilkelerinini öğretilmesi |
|
Dersin İçeriği |
: |
Beton ve Betonarme, Betonarme davranışı ve hesap için temel ilkeler, Yapı güvenliği, Eksenel kuvvet etkisi altındaki elemanlar, Basit eğilme etkisi altındaki elemanların taşıma gücü, Bileşik eğilme ve eksenel basınç altındaki elemanların taşıma gücü, Eğik eğilme ve eksenel basınç taşıyan elemanların taşıma gücü |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Mühendislik Fakültesi Derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Beton ve betonarmenin tarihçesi, betonu oluşturan malzemeler ve özellikleri |
Ders notu |
Yazılı ve sözlü anlatım, sunu kullanarak açıklama, örnek çözümlemeler |
|
2 |
Betonun gerilme deformasyon ilişkisi ve matematiksel modeller, inşaat çeliği |
Ders notu |
Yazılı ve sözlü anlatım, sunu ile açıklama, örnek çözümlemeler |
|
3 |
Betonarme davranışı ve hesap için temel ilkeler, betonarme davranışı |
Ders notu |
Yazılı ve sözlü anlatım, sunu ile açıklama, örnek çözümlemeler |
|
4 |
Yapı güvenliği kavramı |
Ders notu |
Yazılı ve sözlü anlatım, sunu ile açıklama, örnek çözümlemeler |
|
5 |
Eksenel basınç altındaki elemanlar |
Ders notu |
Yazılı ve sözlü anlatım, sunu ile açıklama, örnek çözümlemeler |
|
6 |
Basit eğilme etkisindeki elemanların taşıma gücü, Basit donatılı dikdörtgen kesitli kirişler, çift donatılı dikdörtgen kesitler |
Ders notu |
Yazılı ve sözlü anlatım, sunu ile açıklama, örnek çözümlemeler |
|
7 |
Tablalı kesitler, değişik geometriye sahip kesitler, kesit hesabı, detaylandırma |
Ders notu |
Yazılı ve sözlü anlatım, sunu ile açıklama, örnek çözümlemeler |
|
8 |
Ara sınav |
yok |
Yazılı sınav |
|
9 |
Bileşik eğilme-eksenel basınç ve eğilme altındaki elemanların taşıma gücü |
Ders notu |
Yazılı ve sözlü anlatım, sunu ile açıklama, örnek çözümlemeler |
|
10 |
Karşılıklı etki diyagramı tayini ve özellikleri, iki yüzü donatılı simetrik kesitler |
Ders notu |
Yazılı ve sözlü anlatım, sunu ile açıklama, örnek çözümlemeler |
|
11 |
Ara donatılı kesitler, dikdörtgen olmayan kesitlerin taşıma gücü |
Ders notu |
Yazılı ve sözlü anlatım, sunu ile açıklama, örnek çözümlemeler |
|
12 |
Eğik eğilme ve eksenel basınç taşıyan elemanların taşıma gücü |
Ders notu |
Yazılı ve sözlü anlatım, sunu ile açıklama, örnek çözümlemeler |
|
13 |
Yaklaşık yöntemler, Boyutlandırma ve donatı hesabı, kolon taşıma gücü abakları |
Ders notu |
Yazılı ve sözlü anlatım, sunu ile açıklama, örnek çözümlemeler |
|
14 |
Narinlik etkisi, hesap yöntemi, narin kolon tasarımı |
Ders notu |
Yazılı ve sözlü anlatım, sunu ile açıklama, örnek çözümlemeler |
|
15 |
Narinlik etkisi, hesap yöntemi, narin kolon tasarımı |
Ders notu |
Yazılı ve sözlü anlatım, sunu ile açıklama, örnek çözümlemeler |
|
16/17 |
Final sınavı |
yok
|
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Betonarme, Uğur Ersoy, Güney Özcebe
Betonarme Yapılar, Zekai Celep
Örnek Problemlerle Betonarme, Cengiz Dündar, Serkan Tokgöz, A. Kamil Tanrıkulu
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
0 |
|
2 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilir. |
1 |
|
3 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri
izler ve kendini sürekli yeniler. |
1 |
|
4 |
İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. |
3 |
|
5 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır. |
1 |
|
6 |
Teknik resim kullanarak iletişim kurabilir. |
2 |
|
7 |
Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. |
1 |
|
8 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. |
5 |
|
9 |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olur. |
2 |
|
10 |
Matematik, Fen Bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olur. |
5 |
|
11 |
İnşaat mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma |
4 |
|
12 |
Karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
4 |
|
13 |
İnşaat Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknikleri ve
araçları seçer ve kullanır. |
2 |
|
14 |
İnşaat mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme |
1 |
|
15 |
Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin olarak çalışabilme becerisi kazanır. |
1 |
|
16 |
Bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
|
17 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 116 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.64 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|