|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Yapı Elemanları |
|
Dersin Kodu |
: |
ıNS237 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. MEHMET EMİN ÖCAL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Yapının zemine aplikasyonunu öğrenir.
Temel kazısı sırasında alınacak önlemleri öğrenir. Temel çeşitlerini, bunların düzenlenme ve uygulanmaları ile ilgili genel ilkeleri öğrenir. Duvar çeşitleri, bunların düzenlenme ve uygulamaları ile ilgili genel ilkeleri öğrenir. Döşeme çeşitlerini, bunların düzenlenme ve uygulanmaları ile ilgili genel ilkeleri öğrenir. Hatıl, lento, kiriş ve kolonların düzenlenme ve uygulanmaları ile ilgili genel ilkeleri öğrenir. Merdiven çeşitleri, bunların düzenlenme ve uygulanmaları ile ilgili genel ilkeleri öğrenir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Yapı elemanlarının tasarımı ve uygulanması ile ilgili temel ilkelerinin verilmesi |
|
Dersin İçeriği |
: |
Yapının aplikasyonu; Kazı güvenliği; Temel çeşitleri; Duvar çeşitleri; Döşeme çeşitleri; Hatıl, lento, kiriş ve kolonlarlar; Merdivenler |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Yapı ve elemanları ile ilgili tanımlamalar |
Okuma |
Sözel anlatım, resim ve çizmlerle örnekleme |
|
2 |
Temel kazısı sırasında alınacak önlemler |
Okuma, çizme |
Sözel anlatım, resim ve çizmlerle örnekleme |
|
3 |
Temel kazısı sırasında alınacak önlemler |
Okuma, çizme |
Sözel anlatım, resim ve çizmlerle örnekleme |
|
4 |
Temel düzenlenme ilkeleri; duvar altı, tekil sömeller |
Okuma, çizme |
Sözel anlatım, resim ve çizmlerle örnekleme |
|
5 |
Birleşik, sürekli sömel ve radye temeller |
Okuma, çizme |
Sözel anlatım, resim ve çizmlerle örnekleme |
|
6 |
Su içinde yapılan ve Derin temeller; |
Okuma, çizme |
Sözel anlatım, resim ve çizmlerle örnekleme |
|
7 |
Taş duvarların uygulanma ilkeleri |
Okuma, çizme |
Sözel anlatım, resim ve çizmlerle örnekleme |
|
8 |
Ara sınav |
|
Klasik |
|
9 |
Tuğla duvarların uygulanma ilkeleri |
Okuma, çizme |
Sözel anlatım, resim ve çizmlerle örnekleme |
|
10 |
Döşemeler |
Okuma, çizme |
Sözel anlatım, resim ve çizmlerle örnekleme |
|
11 |
Döşemeler |
Okuma, çizme |
Sözel anlatım, resim ve çizmlerle örnekleme |
|
12 |
Lento ve hatıllar |
Okuma, çizme |
Sözel anlatım, resim ve çizmlerle örnekleme |
|
13 |
Kolon ve kirişler |
Okuma, çizme |
Sözel anlatım, resim ve çizmlerle örnekleme |
|
14 |
Merdiveni oluşturan elamanlar |
Okuma, çizme |
Sözel anlatım, resim ve çizmlerle örnekleme |
|
15 |
Merdiven taşıyıcı sistemleri. |
Okuma, çizme |
Sözel anlatım, resim ve çizmlerle örnekleme |
|
16/17 |
Dönem sonu sınavı |
|
Klasik |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
7. Betonarme Yapı Elemanları, İsmet Aka-Fikret Keskinel-Tevfik Seno Arda, Üçer matbaacılık.
8. Yapı 2, Murat Soygeniş, Birsen yayınevi, 1999.
1. Ders Notu : ÖCAL, M.E., ERDİŞ, E., "İNŞ. 237 Yapı Elemanları Ders Notu Özeti", 2010.
2. Yapı Teknik Resmi Cilt 2 / Birsen Yayınevi / Ali Pancarcı - M. Emin Öcal,2010
5. Kagir Yapı, Gündüz Özışık,Birsen yayınevi,2000.
6. Yapı Teknolojileri I ve II, Metin Arslan, Seçkin Yayıevi, 2008
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
3. Deprem Bölgelerinde Yapılacak Binalar Hakkında Yönetmelik ( 06.03.2007 Tarih ve 26454 sayılı Resmi Gazetede yayımlanmıştır.)
4. TS 500
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
2 |
|
2 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilir. |
4 |
|
3 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri
izler ve kendini sürekli yeniler. |
4 |
|
4 |
İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. |
2 |
|
5 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır. |
3 |
|
6 |
Teknik resim kullanarak iletişim kurabilir. |
5 |
|
7 |
Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. |
3 |
|
8 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. |
4 |
|
9 |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olur. |
3 |
|
10 |
Matematik, Fen Bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olur. |
2 |
|
11 |
İnşaat mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma |
3 |
|
12 |
Karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
3 |
|
13 |
İnşaat Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknikleri ve
araçları seçer ve kullanır. |
5 |
|
14 |
İnşaat mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme |
2 |
|
15 |
Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin olarak çalışabilme becerisi kazanır. |
2 |
|
16 |
Bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
|
17 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
1 |
2 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
8 |
8 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 118 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.72 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|