|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Protein Metabolizması |
|
Dersin Kodu |
: |
BY-732 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ELİF ORUÇ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Amino asitleri sınıflandırma, protein yapısı ve fonksiyonlarını bilir Amino asitlerin oksidatif parçalanmalarını tartışır Üre döngüsünü bilir, ketojene ve glukojenez ile ilişlilendirebilir
Protein katabolizmasını kavrar Kreatin metabolizmasını tartışır
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Amino asid ve proteinlerin metabolik yollarını, ayrıca amino asid ve türevlerinin biyosentez ve parçalanmalarını öğrenip diğer metabolik yollarla ilişkilendirebilme
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Amino asitleri sınıflandırma, protein yapısı ve fonksiyonlarını tanımlama
Amino asitlerin oksidatif parçalanmalarını tartışma
Amino asid metabolizmasındaki doğuştan gelen bozukluklar
Üre döngüsü
ketojene ve glukojenez
Protein katabolizması
Kreatin metabolizmasını tartışma |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Amino asitlerin sınıflandırılması |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın ve araştırma yapılsın |
Anlatım, tartışma , sunum |
|
2 |
Protein yapısı |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın ve araştırma yapılsın |
Anlatım, tartışma , sunum |
|
3 |
Proteinlerin biyolojik fonksiyonları |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın ve araştırma yapılsın |
Anlatım, tartışma , sunum |
|
4 |
Amino asidlerin oksidatif parçalanmaları |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın ve araştırma yapılsın |
Anlatım, tartışma , sunum
|
|
5 |
Amino asid metabolisması |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın ve araştırma yapılsın |
Anlatım, tartışma , sunum |
|
6 |
Amino asid ve türevlerinin biyosentezi |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın ve araştırma yapılsın |
Anlatım, tartışma , sunum |
|
7 |
Amino asid metabolizmasındaki bozukluklar |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın ve araştırma yapılsın |
Anlatım, tartışma , sunum |
|
8 |
Ara sınav |
ara sınav |
ara sınav |
|
9 |
Amino asitlerin parçalanması |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın ve araştırma yapılsın |
Anlatım, tartışma , sunum |
|
10 |
Ketojenez |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın ve araştırma yapılsın |
Anlatım, tartışma , sunum |
|
11 |
Glukojenez |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın ve araştırma yapılsın |
Anlatım, tartışma , sunum |
|
12 |
Üre döngüsü |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın ve araştırma yapılsın |
Anlatım, tartışma , sunum |
|
13 |
Protein katabolizması |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın ve araştırma yapılsın |
Anlatım, tartışma , sunum |
|
14 |
Kreatin metabolizması |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın ve araştırma yapılsın |
Anlatım, tartışma , sunum |
|
15 |
Değerlendirme |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın ve araştırma yapılsın |
Anlatım, tartışma , sunum |
|
16/17 |
Final sınavı |
Final sınavı |
Final sınavı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Nelson DL. and Cox M., Lehninger Principles of Biochemistry, 5th edition, New York, 2008
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
6 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Biyoloji alaninda ileri duzeyde kuramsal ve uygulamali bilgiye sahip olur |
4 |
|
2 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme |
5 |
|
3 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme |
5 |
|
4 |
Biyolojide edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme |
5 |
|
5 |
Alanını ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme |
5 |
|
6 |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme |
4 |
|
7 |
Biyoloji ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme |
4 |
|
8 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme |
4 |
|
9 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme |
5 |
|
10 |
Alana ilişkin yabancı çalışmaları takip edebilme, uluslararası düzeyde çeşitli sosyal etkileşim ve bilimsel çalışma grupları içinde yer alma ve kendi çalışmalarını uluslararası düzeyde paylaşabilmek için en az bir yabancı dilde iletişim becerilerine sahip olmak |
5 |
|
11 |
Biyoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme |
3 |
|
12 |
Biyoloji alanında bilimsel bir araştırma yürütebilmek için gerekli olan istatistik yazılımları kullanabilme becerilerini kazanmak, bilgi ve veri paylaşım sürecinin gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek |
1 |
|
13 |
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme |
3 |
|
14 |
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme |
4 |
|
15 |
Biyoloji alanı ve kişisel gelişim konusunda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olarak, mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimsemek |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
6 |
12 |
72 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 158 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.32 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|