Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Ecophysiology |
|
Dersin Kodu |
: |
BY-659 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. MUSTAFA CANLI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Effects of temperature on animal physiology Effects of highth on animal physiology Osmotic regulation and affecting factors Hormonal changes and its effects Oxygen and carbondioxide metabolism
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
To teach the effects of environmental factors on the physiology of animals |
|
Dersin İçeriği |
: |
Environmental factors such as temperature, light, oxygen and water affect enourmously the animal physiology. Thus this course deals with the effects of these parameters on different metabolic processes such as circulation, respiration, osmotic and hormonal control |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Seminer odası |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Introduction |
Hayvan fizyolojisi ve ekoloji konularında güncel konularda araştırma |
Hazırlanan konular üzerine tartışma |
|
2 |
Respiration in the atmosphere |
Hayvan fizyolojisi ve ekoloji konularında güncel konularda araştırma |
Hazırlanan konular üzerine tartışma |
|
3 |
Respiration in the water |
Hayvan fizyolojisi ve ekoloji konularında güncel konularda araştırma |
Hazırlanan konular üzerine tartışma |
|
4 |
Respiratory organs |
Hayvan fizyolojisi ve ekoloji konularında güncel konularda araştırma |
Hazırlanan konular üzerine tartışma |
|
5 |
Oxygen and CO2 transport in the blood |
Hayvan fizyolojisi ve ekoloji konularında güncel konularda araştırma |
Hazırlanan konular üzerine tartışma |
|
6 |
Circulation and affecting factors |
Hayvan fizyolojisi ve ekoloji konularında güncel konularda araştırma |
Hazırlanan konular üzerine tartışma |
|
7 |
Energy metabolism in mammals |
Hayvan fizyolojisi ve ekoloji konularında güncel konularda araştırma |
Hazırlanan konular üzerine tartışma |
|
8 |
Exam |
Exam |
Exam |
|
9 |
Energy metabolisms in fish |
Hayvan fizyolojisi ve ekoloji konularında güncel konularda araştırma |
Hazırlanan konular üzerine tartışma |
|
10 |
Effects of temperature on thel physiology aquatic organisms |
Hayvan fizyolojisi ve ekoloji konularında güncel konularda araştırma |
Hazırlanan konular üzerine tartışma |
|
11 |
Effects of temperature on the physiology of terrestrial organisms |
Hayvan fizyolojisi ve ekoloji konularında güncel konularda araştırma |
Hazırlanan konular üzerine tartışma |
|
12 |
Water and osmotic regulation |
Hayvan fizyolojisi ve ekoloji konularında güncel konularda araştırma |
Hazırlanan konular üzerine tartışma |
|
13 |
Excreation |
Hayvan fizyolojisi ve ekoloji konularında güncel konularda araştırma |
Hazırlanan konular üzerine tartışma |
|
14 |
Hormonal control |
Hayvan fizyolojisi ve ekoloji konularında güncel konularda araştırma |
Hazırlanan konular üzerine tartışma |
|
15 |
Animal electricity |
Hayvan fizyolojisi ve ekoloji konularında güncel konularda araştırma |
Hazırlanan konular üzerine tartışma |
|
16/17 |
Final exam |
Final exam |
Final exam |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Biyoloji alaninda ileri duzeyde kuramsal ve uygulamali bilgiye sahip olur |
3 |
|
2 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme |
2 |
|
3 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme |
2 |
|
4 |
Biyolojide edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme |
2 |
|
5 |
Alanını ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme |
2 |
|
6 |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme |
3 |
|
7 |
Biyoloji ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme |
2 |
|
8 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme |
3 |
|
9 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme |
2 |
|
10 |
Alana ilişkin yabancı çalışmaları takip edebilme, uluslararası düzeyde çeşitli sosyal etkileşim ve bilimsel çalışma grupları içinde yer alma ve kendi çalışmalarını uluslararası düzeyde paylaşabilmek için en az bir yabancı dilde iletişim becerilerine sahip olmak |
0 |
|
11 |
Biyoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme |
0 |
|
12 |
Biyoloji alanında bilimsel bir araştırma yürütebilmek için gerekli olan istatistik yazılımları kullanabilme becerilerini kazanmak, bilgi ve veri paylaşım sürecinin gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek |
2 |
|
13 |
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme |
2 |
|
14 |
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme |
3 |
|
15 |
Biyoloji alanı ve kişisel gelişim konusunda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olarak, mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimsemek |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|