Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Doğadaki Patojen Organizmalar |
|
Dersin Kodu |
: |
BY-594 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. SADIK DİNÇER |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Doğadaki patojen mikroorganizmalar ve enfeksiyon patogenezleri kavratılatacaktır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Canlılarda enfeksiyon oluşturan çeşitli bakteriyel etmenlerin morfolojileri, fizyolojileri, virulensi, epidemiyolojisi, izolasyon ve identifikasyonu öğretilecektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Dogadaki Patojen microorganizmalar incelenecektir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Biyoloji Bölümü araştırma laboratuvarları |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Hücre duvarı olmayan bakteriler ve enfeksiyon ilişkileri |
Kaynak taraması |
Slayt gösterimi ve kısa videoklip yansısı |
|
2 |
Dogadaki patojen Bacillus antrachis in izlenmesi ve saptanması |
Kaynak taraması |
Slayt gösterimi ve kısa videoklip yansısı |
|
3 |
Ucak yolcuğunun insan patojenlerinin yayılımına etkisi |
Kaynak taraması |
Slayt gösterimi ve kısa videoklip yansısı |
|
4 |
Bitki fungal patojenlerinin hava yoluyla yayılımı |
Kaynak taraması |
Slayt gösterimi ve kısa videoklip yansısı |
|
5 |
Evlerimizdeki allerjik ve tokisigenik mikroorganizmalar |
Kaynak taraması |
Slayt gösterimi ve kısa videoklip yansısı |
|
6 |
Balık patojenlerinin izolasyonu için seçici metodlar. |
Kaynak taraması |
Slayt gösterimi ve kısa videoklip yansısı |
|
7 |
Böceklerin viral ve bakteriyel patojenleri |
Kaynak taraması |
Slayt gösterimi ve kısa videoklip yansısı |
|
8 |
Vize |
|
|
|
9 |
İnsan patojenleri (virüsler ve parazitler) |
Kaynak taraması |
Slayt gösterimi ve kısa videoklip yansısı |
|
10 |
İnsan patojeni virüsler ve parazitler |
Kaynak taraması |
Slayt gösterimi ve kısa videoklip yansısı |
|
11 |
İnsan patojeni virüsler ve parazitler |
Kaynak taraması |
Slayt gösterimi ve kısa videoklip yansısı |
|
12 |
İnsan patojeni virüsler ve parazitler |
Kaynak taraması |
Slayt gösterimi ve kısa videoklip yansısı |
|
13 |
Enterik bakteriyel patojenlere sucul çevre stresinin ektileri |
Kaynak taraması |
Slayt gösterimi ve kısa videoklip yansısı |
|
14 |
Legionella nın doğada canlılığı ve çoğalması |
Kaynak taraması |
Slayt gösterimi ve kısa videoklip yansısı |
|
15 |
Su patojenin olarak Aeoromonad lar |
Kaynak taraması |
Slayt gösterimi ve kısa videoklip yansısı |
|
16/17 |
Final |
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Biyoloji alaninda ileri duzeyde kuramsal ve uygulamali bilgiye sahip olur |
5 |
|
2 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme |
5 |
|
3 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme |
5 |
|
4 |
Biyolojide edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme |
5 |
|
5 |
Alanını ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme |
5 |
|
6 |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme |
5 |
|
7 |
Biyoloji ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme |
5 |
|
8 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme |
4 |
|
9 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme |
5 |
|
10 |
Alana ilişkin yabancı çalışmaları takip edebilme, uluslararası düzeyde çeşitli sosyal etkileşim ve bilimsel çalışma grupları içinde yer alma ve kendi çalışmalarını uluslararası düzeyde paylaşabilmek için en az bir yabancı dilde iletişim becerilerine sahip olmak |
5 |
|
11 |
Biyoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme |
2 |
|
12 |
Biyoloji alanında bilimsel bir araştırma yürütebilmek için gerekli olan istatistik yazılımları kullanabilme becerilerini kazanmak, bilgi ve veri paylaşım sürecinin gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek |
2 |
|
13 |
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme |
5 |
|
14 |
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme |
5 |
|
15 |
Biyoloji alanı ve kişisel gelişim konusunda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olarak, mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimsemek |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|